Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
realmagic schreef:en door die checks weet je dan dus ook dat die voeders in ieder geval veilig zijn.
De mijne krijg ook aspero van equifit naast zijn kuil
zie OPsans6 schreef:De vervuilingen die zijn onderzocht, zijn: kruiskruidvergiftiging, botulisme en mycotoxinevergiftiging (schimmelsporen). Hieruit blijkt dat standaard ruwvoeders risico’s met zich meebrengen. Echter, hoe vaak deze vervuilingen voorkomen is moeilijk te achterhalen daar geen meldings- of onderzoeksplicht bestaat. De GD Deventer spreekt in het geval van botulisme over tientallen meldingen per jaar
Citaat:Uit een uitgebreide enquête valt op dat eigenaren maar matig gevaar zien in het standaard ruwvoer en kennis van de mogelijke risico’s gering is. Deze resultaten gecombineerd met het, zover bekend, beperkte voorkomen van gezondheidsrisico’s maakt het voor de paardeneigenaar lastig een goede afweging te maken tussen de diverse ruwvoersoorten en vallen vooral kosten op.
MarielleB schreef:wat bedoelen ze precies met ruwvoeders? bedoelen ze daar de brok mee? dat is mij niet helemaal duidelijk...
Caira schreef:ik kan helemaal niets met dit stukje. Het is onduidelijk, en ik mis de feiten en cijfers. Is het volledige rapport ook ergens in te zien?
) en bent je ook bewust van wat je eet.realmagic schreef:en door die checks weet je dan dus ook dat die voeders in ieder geval veilig zijn.
Agnes75 schreef:[ees dit eens.....: [VN] Klein kruiskruid ontdekt in een aantal paardenvoeders