Een ernstig ziek veulen werd eergisteren 600 meter achter een auto aangesleept en vervolgens levend begraven onder een plastic zeil. Dit voorval gebeurde in Chertsey, ten noordwesten van het Britse graafschap Surry.
Het veulen werd volgens getuigen door twee jonge mannen aan haar voorbenen vastgebonden aan de trekhaak van een auto, om daarna op deze manier verschillende malen heen en weer te worden gesleept over een verlaten landweggetje. Nadat de lol er blijkbaar af was, werd het veulen naar een ondiepe kuil gesleept waar het werd ingegooid. De kuil werd vervolgens afgedekt met een stuk blauw plastic zeil, dat werd verzwaard met stenen en kleine rotsblokken.
Nadat de daders waren vertrokken belden ooggetuigen de politie. Politie inspecteur Nicky Thorn: 'Toen ik hoorde dat het om een achter een auto aangesleept veulen ging, vertrok ik naar de vindplaats met de verwachting dat ik een dood dier zou aantreffen, maar niets kon mij voorbereiden op wat ik zou vinden, zelfs niet na jarenlang dit werk te hebben uitgeoefend.
'Er lag een groot stuk zeil dat was verzwaard met takken en stenen, en toen ik het wegtrok, lag daar een ponyveulen, zwak, doodsbang en ze leed duidelijk ontzettend veel pijn. Haar voorbenen waren nog steeds samengebonden en ze was daar achtergelaten om te sterven. Haar hoofd lag teruggeklapt over haar rug en ze was te zwak om zich in een comfortabelere positie te manouvreren. Ze kon haar hoofd gewoon niet meer omhoog houden en was ernstig onderkoeld. Met behulp van dekens hebben we nog geprobeerd haar op te warmen.'
Nicky nam ge-emotioneerd de pony in haar armen terwijl ze wachtte op veterinaire hulp die met spoed onderweg was, maar alle hulp kwam helaas te laat. De pony stierf in haar armen.
Onderzoek wees uit dat de pony verschillende medische problemen had, waaronder een enorme wormeninfectie. De dierenbescherming is op zoek naar informatie dat kan leiden tot het vinden van de personen die de pony, die door de inspecteuren Babe werd genoemd, hebben mishandeld.
'Wanneer je een baan als diereninspecteur hebt, dan kom je soms verschrikkelijke dingen tegen, maar ik kan me niet voorstellen hoeveel angst en pijn dit veulen heeft moeten doorstaan terwijl ze achter een auto aan werd gesleept om vervolgens levend te worden begraven. Het ergste is nog dat we redenen hebben om te geloven dat ze het had overleefd, wanneer ze niet zo was gesleept. Ze zat onder de wormen, was mager en had nog wat andere problemen, maar dit had ze in eerste instantie met de juiste medische zorg misschien nog wel kunnen overleven. De shock en het trauma hebben haar conditie nog ernstiger gemaakt, waardoor haar lichaam het simpelweg heeft opgegeven.
Volgens de wet voor dierenwelzijn, kunnen de daders rekenen op een boete tot 20.000 Engelse ponden of zes maanden gevangenisstraf. De politie neemt de zaak zeer hoog op en is bovendien op zoek naar de eigenaren van het veulen
Klik hier voor een foto van het veulen. Babe stierf binnen enkele minuten na het nemen van de foto.
Als ze de daders vinden moeten ze met die gasten hetzelfde doen. Mafketels..
essiesilly
Geplaatst: 28-01-11 09:39
jeeeezus wat verschrikkelijk!!!! gewoon weg geen woorden voor, hoe je zoiets kan doen dan ben je echt zwaar ziek in je kop! ik zou die gasten helemaal overhoop schieten als ik zoiets zou zien
zipje71
Geplaatst: 28-01-11 09:40
heb hier maar 1 woord voor ZIEK!!!!
Macs
geen woorden voor..
annebe
Potjandori het is toch wat!!! Ik hoop dat deze 2 mannen zwaar gestraft gaan worden voor hun monsterlijke daden.
Gadver, geen woorden voor.. Echt ziek gewoon, hopelijk worden de daders flink gestraft..
MiniMouse
Geplaatst: 28-01-11 09:42
Zit hier echt met tranen in mijn ogen , ze moeten precies hetzelfde doen met die gasten. Alleen mogen ze van mij dan in dat gat blijven!
Captain
WAL-GE-LIJK! En de ooggetuigen belde pas nadat alles gebeurd was, WAAROM grepen ze niet in?!
Mariska_D
Waar gaat het heen met deze wereld. Wat verschrikkelijk. Ik vraag me dan toch af hoe mensen in godsnaam op het idee komen.. wie verzint nu zoiets
Zwelgje
Geplaatst: 28-01-11 09:43
Alleen al door het lezen van het bericht springen de tranen mij in de ogen. Gatverdamme! Naar de foto durf ik niet eens te kijken. In en in triest...
eenitraM
Oh nee. Word er misselijk van
iris17
Vreselijk, zit gewoon met tranen in m'n ogen te lezen. Overigens vind ik de straf erg mild, als ik ze zou vinden kregen ze nog wel een ritje aan de trekhaak van m'n auto voordat ik ze af zou leveren :-p
koda
Geplaatst: 28-01-11 09:44
Bah, geen woorden voor, alleen dat als ze de daders te pakken krijgen, ook vastbinden aan de trekhaak en lekker gaan crossen.
Laurie
Wat ontzettend misselijk, ik heb er geen woorden voor...
dennisje
H_Nalanta schreef:
WAL-GE-LIJK! En de ooggetuigen belde pas nadat alles gebeurd was, WAAROM grepen ze niet in?!
dat dacht ik ook. het had wel een mooi koppie. ik hoop dat ze serieus echt zwaar gestraft worden. zo zwaar dat het onmenselijk is.
Yuri
Jze zou met de daders echt hetzelfde moeten doen. Afmaken dat soort gestoorde geesten, die hoeven we hier niet!! Arm, Arm diertje..
liefhelietje
Hier word ik gewoon misselijk van . Hoe debiel kan je zijn gatver gatver gatver
PintoNatal
Geplaatst: 28-01-11 09:45
dit is toch niet normaal meer. ziekelijk noem ik dit. gatverdamme wat een debielen!!
Onali
Geplaatst: 28-01-11 09:45
Wat een mooi tinkertje
Ik wou dat er een wet kwam die ervoor zorgde dat je als dader gedoemd bent om exact hetzelfde door te maken als wat jij het dier aandeed. (misschien barbaars, maar dat is precies waarom zulk soort praktijken nooit zullen stoppen)
martine2610
Geplaatst: 28-01-11 09:46
....onvoorstelbaar...arm veulen, zoveel pijn en angst....Dat mensen hiertoe in staat zijn!! Echt niet te geloven!!