De Rooy binnen een week weer bondscoach endurance af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

De Rooy binnen een week weer bondscoach endurance af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 08:16

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

De aanstelling van Marjolijn de Rooy (53) als nieuwe bondscoach endurance vorige week woensdag zorgde voor veel reuring binnen het endurancewereldje. Het gevolg is dat zij afgelopen dinsdag deze functie, na overleg met de KNHS, alweer heeft neergelegd. Een opmerkelijke gebeurtenis.

Marjolijn de Rooy zou tot en met 2012 onder contract staan bij de KNHS, maar niet alle enduranceruiters waren gelukkig met deze keuze. Een A-kaderlid overwoog een handtekeningenactie tegen dit besluit en endurance-amazone Helene Baayen trad naar buiten met haar problemen met De Rooy. “Ik heb A-kader ambities maar ik had ook een beslaglegging op Marjolijn’s bezittingen liggen. Het zou een onhoudbare situatie worden als we moeten samenwerken”, vertelde ze vorige week aan De Paardenkrant en de KNHS. Marjolijn de Rooy gaf vorige week aan dat privé en zakelijk los gezien moeten worden.

De bedenkingen vanuit de ruiterkring over de aanstelling van de nieuwe bondscoach bereikten ook de KNHS. Dat er beraad is geweest, blijkt uit het feit dat de functie inmiddels weer vrijgegeven is. Maarten van der Heijden, technisch directeur van de KNHS, geeft aan weinig over deze zaak te kunnen en willen zeggen. “De procedure verliep zoals bij iedere andere aanstelling. Potentiële kandidaten zijn besproken door de vertrouwenscommissie, bestaande uit mensen die met de voeten in de klei staan en op de hoogte zijn wat er zich binnen deze tak van sport afspeelt. De naam van De Rooy kwam vervolgens naar voren. Dinsdag hebben we in goed overleg besloten het besluit terug te draaien en dat zij toch geen bondscoach zal zijn”, zegt hij.

Verwante artikelen:

[VN] Marjolijn de Rooy is de nieuwe bondscoach voor endurance
[VN] Marjolijn de Rooy toch niet de nieuwe bondscoach endurance

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:47

welkom in de endurance wereld *\o/*
Ik was juist blij dat marjolijn bondcoach zou worden.
Ik heb zelf ook in het A kader gezeten en niet altijd is iedereen blij met sommige dingen maar daar moet je dan overheen stappen vind ik.
Erg jammer dat dit weer fout loopt :(
Nu weer afwachten wie nu bondscoach gaat worden }:0