Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mar_Nimbus schreef:nu zijn het dieren (al erg genoeg)
straks zijn het mensen die ze aanvallen
daar moet echt veeeeel beter op gelet worden
Martine_R schreef:Sorry dat ik het zeg, maar wàren het maar mensen die aangevallen waren. Mensen van het circus bijvoorbeeld. Dan werden er nu veel grotere vraagtekens bij gezet of dit nog kan in de 21ste eeuw. Verschrikkelijk
saskiakefie schreef:Martine_R schreef:Sorry dat ik het zeg, maar wàren het maar mensen die aangevallen waren. Mensen van het circus bijvoorbeeld. Dan werden er nu veel grotere vraagtekens bij gezet of dit nog kan in de 21ste eeuw. Verschrikkelijk
oftewel de tijger werd dan net zo makkelijk afgemaakt![]()
Inderdaad wilde dieren horen niet thuis in het circus. Paarden etc dat vind ik prima, maar geen leeuwen/tijgers.
Paard zal nu ook wel een trauma hebben

Cayenne schreef:http://www.volkskrant.nl
Een tijgerin heeft twee kamelen en een paard van het circus aangevallen. Een van de kamelen overleefde de aanval van het roofdier niet.

Jolliegirl schreef:Belachelijk!
Stoppen met al die onzin van die circussen.
Vind het dierenmishandeling. Bah!
Masada schreef:Ik ben het er mee eens dat (wilde) dieren niet in een circus horen maar maak toch even een pas op de plaats.
Wat we zelf doen met paarden ligt heel dicht bij het circusgebeuren..... Het is dat wij paarden, honden en katten gedomesticeert hebben maar waar ligt de grens, wat is het verschil met circusdieren?
Circusdieren zijn (ook) in gevangenschap geboren. Iets om over na te denken, denk ik tenminste.
Cayenne schreef:Vier tijgers van het circus, een moeder en haar drie welpen, hadden tijdens het afbouwen van de tent kortstondig de benen genomen. De volwassen tijgerin beet daarbij de onfortuinlijke kameel in de hals. Daarbij werd de luchtpijp van dit dier doorboord. 'Waarschijnlijk wilde de tijgermoeder haar jongen beschermen', aldus een medewerkster van de dierenambulance.
Zilfstar schreef:Cayenne schreef:Vier tijgers van het circus, een moeder en haar drie welpen, hadden tijdens het afbouwen van de tent kortstondig de benen genomen. De volwassen tijgerin beet daarbij de onfortuinlijke kameel in de hals. Daarbij werd de luchtpijp van dit dier doorboord. 'Waarschijnlijk wilde de tijgermoeder haar jongen beschermen', aldus een medewerkster van de dierenambulance.
Euhhhh wel eens gehoord van Tijgers??? Dat zijn roofdieren... en kamelen een lekker hapje...
Volgens mij wilde deze goede tijgermoeder haar 3 hongerige welpen eten geven OF ze leren hoe ze een kameel moeten vangen...![]()
Blijft erg dit hoor. De aanval EN het feit dat er nog steeds zoveel dieren opgesloten zitten bij circussen