Maikel van der Vleuten is Rabo Talent van het Jaar 2010

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Maikel van der Vleuten is Rabo Talent van het Jaar 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 18:22

http://www.knhs.nl

Springruiter Maikel van der Vleuten is vanmiddag tijdens het internationale paardensportconcours Jumping Amsterdam uitgeroepen tot de meest talentvolle ruiter van het jaar 2010. Het is voor de 22-jarige ruiter uit Mierlo de tweede keer in zijn sportcarrière dat hij deze titel toebedeeld krijgt.

"Deze tweede titel is een prachtige bevestiging voor Maikel, in de eindfase als jong talent in de lange weg naar de top van de senioren. Hij is al heel jong een succesvolle weg ingeslagen, die in 2006 al eens beloond werd met de titel Rabo Talent van het Jaar. Nu vier jaar later is deze tweede titel een mooie bevestiging dat hij zich als talent is blijven ontwikkelen en de successen verder heeft weten uit te bouwen. Maikel is een echte uitzondering door op deze leeftijd op senioren niveau uitzonderlijk goed te presteren", aldus Rob Ehrens, bondscoach van de springruiters.
Elk jaar is de piste Jumping Amsterdam het decor van de ontknoping van de verkiezing van het Rabo Talent van het jaar. Alle leden van het Rabo Talententeam 2010 maakten hun opwachting voor het in grote getale aanwezige publiek, waar Anky van Grunsven samen met de nieuwe voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS), Theo Ploegmakers, bekend maakte wie de prestigieuze titel werd toebedeeld. Uit handen van Jorike Grooters namens Rabobank Nederland ontving Van der Vleuten een cheque ter waarde van € 5.000,-. Maurits Hendriks, technisch directeur van NOC*NSF, overhandigde de bloemen.

Ook de technisch directeur van de KNHS, Maarten van der Heijden, is enthousiast over de uitslag van de verkiezing: “Maikel is een bescheiden ruiter, die ondanks al het succes met beide benen op de grond blijft staan. Hij heeft bewezen succesvol in de top mee te kunnen draaien, iets wat uitzonderlijk is voor zijn leeftijd. Maar dat is niet het enige waarom Maikel een groot talent is. Hij is ook zeer sterk in het eerlijk en correct opleiden van jonge paarden. Daarnaast is hij communicatief erg vaardig en onderhoudt hij goede relaties met de mensen om hem heen.”

De KNHS organiseert samen met haar hoofdsponsor Rabobank jaarlijks de verkiezing Rabo Talent van het Jaar. Talentontwikkeling is meer dan het winnen van de wedstrijd. Het is een structurele investering in de ontwikkeling van de Nederlandse paardensport en is daarmee een belangrijk onderdeel van het topsportbeleid van de KNHS en de daarbij behorende sponsoring van de Rabobank. Dit jaar waren elf talenten genomineerd voor de deze titel: Bobbie Bary, Michel Hendrix, Ellen Kloos, Angela Krooswijk, Nienke van Roekel, Lotje Schoots, Jenny Schreven, Hendrik-Jan Schuttert, Diederik van Silfhout, Sjaak Sleiderink en Maikel van der Vleuten. Samen vormen zij het Rabo Talententeam van 2010. Alle teamleden, die werden geselecteerd door de bondscoaches uit de disciplines dressuur, springen en eventing, kregen naast rijtechnische training ook extra begeleiding op diverse vlakken zoals mentale coaching en mediatraining.

Via de website van de Rabobank, http://www.rabosport.nl, brachten duizenden paardenliefhebbers een stem uit op hun favoriet. Dressuuramazone Jenny Schreven kreeg uiteindelijk de meeste stemmen van het publiek. De hippische pers en het Trainersplatform, waar alle toptrainers en bondscoaches van Nederland in vertegenwoordigd zijn, gaven Maikel van der Vleuten de meeste stemmen, waardoor hij uiteindelijk werd uitgeroepen tot het grootste Talent van 2010. De uitslag van de verkiezing is een optelsom van bovengenoemde drie groepen die elk voor één derde meetellen.

Op zaterdag 26 maart 2011 wordt tijdens Indoor Brabant het Rabo Talententeam van 2011 gepresenteerd. Ook in 2011 zullen de KNHS bondscoaches alleen de grootste talenten uit de Olympische disciplines dressuur-, spring- en eventing voor dit elite Team selecteren.

Uitslag verkiezing Rabo Talent van 2010:

1) Maikel van der Vleuten (Mierlo)
2) Lotje Schoots (Abcoude)
3) Angela Krooswijk (Prinsenbeek)
4) Sjaak Sleiderink (Denekamp)

Verwant artikel:

[VN] Wie is het grootste paardensport talent van 2010?

Rody01

Re: Maikel van der Vleuten is Rabo Talent van het Jaar 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:23

Gefeliciteerd! En Lotje 2e super :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:27

Ik vind het rabobank talentenplan echt een project wat zijn doel compleet heeft gemist. Het zou moeten zijn voor talenten die (financiele) ondersteuning en begeleiding nodig hebben, een jongen zoals Maikel heeft dat helemaal niet nodig en wordt imo al voldoende ondersteund. Ik vind dat het RTP bedoeld moet zijn voor talenten die het nodig hebben. Als ze wat willen doen, laten ze het dan goed doen!

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:34

Inderdaad Jolien, ik denk er net zo over. :j
Maikel is absoluut een talent, en heel goed bezig. En hij komt er zonder die cheque van de Rabobank ook zeker wel!
Sterker nog, misschien zou hij met al dat bewezen talent prima andere jonge talenten kunnen begeleiden en ondersteunen. Talenten die nog niet aan de top meedraaien en juist wel dat extraatje goed kunnen gebruiken.

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:36

Joolien schreef:
Ik vind het rabobank talentenplan echt een project wat zijn doel compleet heeft gemist. Het zou moeten zijn voor talenten die (financiele) ondersteuning en begeleiding nodig hebben, een jongen zoals Maikel heeft dat helemaal niet nodig en wordt imo al voldoende ondersteund. Ik vind dat het RTP bedoeld moet zijn voor talenten die het nodig hebben. Als ze wat willen doen, laten ze het dan goed doen!

Daar ben ik het helemaal mee eens met je..

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:47

Joolien schreef:

Klopt. Het zou meer moeten zijn voor de talenten die de financien en de middelen missen om door te breken. Bijna alle talenten die nu in het team zitten hebben het talentenplan niet nodig om door te breken :o

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:06

Joolien schreef:

Klopt, ben ik helemaal met je eens. Maar weet je wat ook het probleem is? De meeste talenten zijn talenten geworden omdat ze het geld hebben om drie pony's/paarden te kopen en dure lessen te krijgen. Er zijn er maar weinig die zonder veel geld met het hoogste niveau mee kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:28

Inderdaad, leuk voor de mensen die er nu zijn, en ze zijn ook echt talenten, maar komen er zonder dit plan ook. Ik gun het meer iemand die er niet kan komen zonder extra handen die niet voor handen zijn.

strawberrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:34

Ik was bij erbij toen het bekend werd :D leuk paard heeft hij zeg!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:18

caro29 schreef:
Joolien schreef:

Klopt. Het zou meer moeten zijn voor de talenten die de financien en de middelen missen om door te breken. Bijna alle talenten die nu in het team zitten hebben het talentenplan niet nodig om door te breken :o

Zo mee eens :j

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:22

helemaal mee eens!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:31

Leuk voor Maikel! Gefeliciteerd :)

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:54

Ben het helemaal met je eens Joolien, dit is een project wat zijn doel echt heeft gemist..
Het is ook al de 2e keer dat maikel hem heeft gewonnen... dat zou ook echt niet moeten kunnen...

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:57

Jeuh maikel gefeliciteerd! :)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:00

Ik had het er vanmidag over met de bekendmaking op jumping amsterdam, waarom kiezen ze niet talenten uit die het écht nodig hebben? Dit zou een ideaal project zijn om nieuwe talenten 'in the picture' te brengen als ze niet steeds bij dezelfde mensen blijven hangen..

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:01

ben het ook helemaal eens met jolien, ik meende dat dit project bedoelt was om nieuwe talenten en kans de geven maar dat gebeurt blijkbaar niet, erg jammer...

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:03

ik vind wel dat Angela het verdiend heeft eigenlijk.. Spijtig voor der, maar leuk voor de andere.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:10

Joolien schreef:

Helemaal mee eens. En als je het al een keer gewonnen hebt geef dan een ander de kans. Niets ten nadelen van Lotje maar hoe lang zit zij er al niet in?
Kunnen ze niet het Rabobank Talentenplan koppelen aan Rabo Talentendag? Daar zijn genoeg ruiters die graag hoger op willen maar niet de middelen hebben. Ja ze krijgen trainingen van bekende ruiters/amazones maar daar blijft het dan ook bij.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:30

nou uiteraard gefeliciteerd voor maikel maar vind het toch een beetje dubbel allemaal.
talentenplan is immers om nieuwe talenten te ondersteunen en te helpen. dat hij in het team zit oke da's niet raar maar dat hij nu de titel voor de 2de keer wint vind ik toch een beetje raar. alsof hij dat nu nog nodig heeft, ik had het bijv angela krooswijk of jenny schrevens van harte gegund!

(en de uitslag is uiteindelijk gekomen omdat de hippische pers het zo wilde terwijl jenny schreven de meeste stemmen kreeg, wat voor nut heeft het stemmen dan nog????)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:05

caro29 schreef:
Joolien schreef:

Helemaal mee eens.

Ik gun het Lotje van harte dat ze het 2x is geworden en nu 2de, maar ik vind het jammer dat ze toch vaak in de prijzen valt met zulk soort dingen. Ik denk namelijk dat ze het helemaal niet nodig heeft...
Met Maikel hetzelfde. :)

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:55

Met de voorgaande schrijvers eens ,en elk jaar dezelfde discussie....kunnen we net zo goed laten want het dringt toch niet door bij de organisatie,die hebben een plaat beton voor hun hoofd.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:57

caro29 schreef:
Joolien schreef:

+:)+

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 11:18

Gefeliciteerd :D

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:29

Leuk dat Maikel gewonnen heeft, alleen een beetje jammer van alle reacties. Ik weet zelf dat hij er keihard voor moet werken, en echt niet allemaal paarden in de schoot geworpen krijgt via of van zijn vader. Hij moet zelf jonge paarden opleiden tot het hoogste niveau. Natuurlijk heeft hij het wel iets makkelijker, maar om nou meteen te zeggen dat hij dat geld niet verdient vind ik oneerlijk.

Om in het Talentenplan te kunnen komen moet je al op een bepaald niveau rijden, dat zijn over het algemeen toch mensen (ouders van ruiters) die het wat breder hebben. Misschien moeten ze eens iets verzinnen om in de basissport zoiets te ontwikkelen, en die begeleiden vanaf het begin??
(zal wel kritiek krijgen op mijn mening gok ik, maar daar sta ik voor open)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:31

Nienketje17 schreef:
Leuk dat Maikel gewonnen heeft, alleen een beetje jammer van alle reacties. Ik weet zelf dat hij er keihard voor moet werken, en echt niet allemaal paarden in de schoot geworpen krijgt via of van zijn vader. Hij moet zelf jonge paarden opleiden tot het hoogste niveau. Natuurlijk heeft hij het wel iets makkelijker, maar om nou meteen te zeggen dat hij dat geld niet verdient vind ik oneerlijk.

Om in het Talentenplan te kunnen komen moet je al op een bepaald niveau rijden, dat zijn over het algemeen toch mensen (ouders van ruiters) die het wat breder hebben. Misschien moeten ze eens iets verzinnen om in de basissport zoiets te ontwikkelen, en die begeleiden vanaf het begin??
(zal wel kritiek krijgen op mijn mening gok ik, maar daar sta ik voor open)

Het is niet dat ik het Maikel niet gun hoor en ik vind hem ook zeker een hele goede ruiter alleen het rbtp slaat de plank mis. Toen ze hiermee begonnen was de bedoeling om mensen te ondersteunen die zelf de middelen niet hadden als ik het goed heb. Maikel heeft deze middelen wel tot zijn beschikking.