Adelinde Cornelissen wint de kur tijdens Jumping Amsterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Adelinde Cornelissen wint de kur tijdens Jumping Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 18:20

Nieuwsredactie
Eline

Adelinde won op de zaterdagmiddag van Jumping Amsterdam de Reem Acra FEI World Cup kür op muziek met een score van 81,475%. Isabell Werth nam met een sterke kür revanche voor haar tegenvallende prestatie van gisteren en Patrick Kittel eiste met Watermill Scandic de derde plaats op.

Adelinde reed met Parzival een goede kür waarbij de piaffe- en passageonderdelen zoals vanouds sterk waren. Wel slopen er wat kleine spanningsfouten in, die ervoor zorgden dat het beeld verstoord werd. Ondanks haar winst was Adelinde nog niet geheel tevreden, ze gaf aan dat Parzival al veel geleerd heeft, maar in drukke situaties nog steeds wat gespannen en angstig kan reageren.

Isabel Werth werd knap tweede, met een mooie, losse proef waarin Warum Nicht fijn constant in de aanleuning liep maar net niet genoeg kon overtuigen voor de eerste plek. Kittel zette met zijn hengst Scandic een prachtige, losse proef neer. Zijn kür viel op door een zeer vloeiend drafdeel met prachtige piaffe en passage, die de juryleden zelfs met enkele tienen waardeerden.

Klik hier voor de uitslagen.

lovejw

Re: Adelinde Cornelissen wint de kur tijdens Jumping Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:32

Sinds wanneer is Scandic een ruin? Het is nog steeds een dekhengst!

strawberrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:35

Prachtige kur was het ook isabel werth deed het erg goed! ;)

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:11

Scandic :D!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:30

fijn voor adelinde! hoop dat ze sterk door blijft rijden en dat ze de spanning kan blijven handhaven! (geen tongbijtincidenten meer en zo ;) )

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:57

Adelinde verdient het nu is voor haar haar grootste concurrent er niet meer (Totilas) komt wel weer terug met matthias uiteraard ;) maar geniet er van zolang het kan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 20:58

dieketje schreef:
Adelinde verdient het nu is voor haar haar grootste concurrent er niet meer (Totilas) komt wel weer terug met matthias uiteraard ;) maar geniet er van zolang het kan!

Vergeet Laura Bechtolsheimer en Steffen Peters niet en zo zijn er nog wel een paar die erg dichtbij kunnen komen hoor.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:59

ja maar ik bedoel ze is nu echt nog gewoon de beste en dat verdient ze ook ze heeft er hard voor gewerkt altijd al ;)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:10

weer een overwinning voor adelinde :)
en patrik ook weer super gepresteerd! leuk dat hij met scandic ook een beetje in opmars komt :)
iemand toevallig ergens een filmpje van de kur van scandic??

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:31

fijn voor adelinde!

wilma19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:44

wat weer een super prestatie!

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:45

patrik verdient het ook als geen ander, want vergeet niet dat hij nu (volgens mij) 7 paarden voor de gp heeft staan. en scandic moest ook op zich van ver komen. mijn intrutrice les bij hem namelijk.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 09:15

Wat een hoge score voor zo'n proef. Ik was er niet weg van. Pasage en piaffe waren gewoon niet goed. De achterhand bleef in de passage achter en in zijn geheel niet gedragen. In de piaffe kwam de achterhand omhoog. Geen beste proef deze keer van Adelinde, tenminste zoals ik het zag. ;)

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:39

Wat het probleem is bij de int dressuur dat men met grove fouten nog steeds bovenaan kan staan als je een "naam"hebt gekregen. Ik heb vrijdag alles live kunnen aanschouwen, maar werd niet goed van de juryleden. Paard wat op 3 benen stil staat vervolgens achterwaarts gaat finaal wegkruipt achter de teugel kreeg 72%, de uitgestrekte stap van Scandic was een met weinig ruimte en taktverlies kreeg dik 72% TERWIJL EEN ANDER PAARD RUIM EN MAKKELIJK STAPTE 64 TOT 68%.
Als ik dit zie kan ik beter op houden te jureren met alle ellende die ik zag bij de grote namen, want echt waar in de basissport krijgen vele ruiters dikke onvoldoendes voor halthouden en achterwaarts gaan die 10 x beter zijn dat de top. en zo zijn er nog meer voorbeelden....

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:46

@ Macke : dat is idd wel zo ja die kunnen veel makkelijker met fouten weg komen aar over die stap van scandic die heeft gewoon helaas een slechte stap wat veel van zijn nakomelingen ook hebben en als je daar niet genoeg aandacht aan besteed word ook uiteraard niet beter ;)

maar Anky stond ook nooit stil met Salinero maar kreeg toch altijd een 10 voor het halthouden ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:53

De galop was erg sterk van Adelinde, de draf wat te veel de hand er aan. Misschien vanwege de spanning, maar ik denk dat ie daardoor achter wat taktfoutjes maakte. Maar toch een sterke proef verder. Ze vond het zelf ook niet haar beste proef, dat is wel duidelijk. Tja en wat die jurering betreft. Het is waar dat als je eenmaal naam hebt, je minder hard wordt afgestraft. Maar als het slecht blijft, dan zie je dat toch wel terug in de punten. Anky kreeg met Salinero op een gegeven moment toch 4-en voor het (niet) halthouden en 10-en heeft ze daar volgens mij nooit voor gehad. Wel 7's en dat is natuurlijk ook te veel. Alleen, het binnengalopperen wat natuurlijk wel voor een tien en dan voor het niet stilstaan er drie punten voor aftrekken, tja, dat was misschien wel wat rooskleurig, maar een 0 hoeft het ook niet te zijn. Het binnenrijden hoort er toch ook bij. Maar ja. ;)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 11:17

Wat leuk voor dr, vond het er mooi uitzien gisteren :D (Ben niet echt een expert met dressuur op dat niveau maarja :P )

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:47

ze heeft het goed gedaan !

Misjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:28

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 15:22

Misjoo schreef:
magic_lover schreef:
weer een overwinning voor adelinde :)
en patrik ook weer super gepresteerd! leuk dat hij met scandic ook een beetje in opmars komt :)
iemand toevallig ergens een filmpje van de kur van scandic??

http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... f=2&t=2573

_/-\o_ dank je wel!