Lokaal kans op drijfzand op strand Egmond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Lokaal kans op drijfzand op strand Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 11:38

http://www.rtvnh.nl

Op het strand van Egmond aan Zee bestaat de komende weken lokaal kans op drijfzand. Rijkswaterstaat start maandag namelijk met het verwijderen van de filterbuizen die deel uitmaken van de Ecobeach-proef.

De werkzaamheden vinden plaats tussen de strandpalen 36 en 43 en starten in het noorden. Het betreffende strandgedeelte wordt afgezet met linten en strandopgangen worden tijdens de werkzaamheden incidenteel afgesloten. Rijkswaterstaat plaatst informatieborden die de locaties van de werkzaamheden aangeven.

Het werk duurt naar verwachting twee tot drie weken. Gedurende deze periode adviseert Rijkswaterstaat strandbezoekers het afgezette strandgedeelte niet te betreden.

De Ecobeach-proef heeft van november 2006 tot en met 2010 plaatsgevonden bij Egmond aan Zee. In twee proefvakken van drie kilometer lang zijn bij Egmond en ten noorden van Castricum verticale buizen aangebracht die het zand vasthouden dat door de zee wordt aangevoerd.

In november werd het werk aan de Ecobeach nog direct gestopt, naar aanleiding van een incident waarbij drie ruiters gewond raakten en een paard omkwam, toen een aantal paarden in het zand wegzakten.

Zie ook Amazones gewond en paard dood op strand
Laatst bijgewerkt door Sammie op 25-01-11 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: On>VN

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:16

mag ik even opmerken dat er niet 1 maar 2 paarden zijn overleden.

Ik lees het nu net en was vanmorgen nog van plan om heen te gaan, maar ben blij dat ik het niet gedaan had.

marjolein_el

Re: Lokaal kans op drijfzand op strand Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:17

balen zeg, ik durf niet eens meer met m'n pony naar het strand. :(

Ook al rijden wij helemaal in Schoorl, het is toch best dicht bij.