Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Prisca schreef:Nou voor een gemiddeld nl paard is dat toch oud hoor....
Vin dhet toch apart dat een hoop sport paarden redelijk oud worden terwijl als ik prive kijk vele de 20 niet eens halen sommige de 16 al niet....
Geeft toch aan de vele sportpaarden het niet zo slecht hebben als we denken.
Vin dhet toch apart dat een hoop sport paarden redelijk oud worden terwijl als ik prive kijk vele de 20 niet eens halen sommige de 16 al niet....
er heel veel gaan er met 15 a 16 al met pensioen omdat ze kapot gereden zijn.. Terwijl er als er goed met een paard word omgegaan ze tot hun 25 nog op het hoogste niveau kunnen lopen (denk aan de rijschool in wenen
)
BonteLisa schreef:20 vind ik best jong maar dat komt ook misschien omdat bij mij best veel paarden staan van boven de 20 en er heeft hier zelfs een paard de leeftijd 38 gehaald valt wel op dat er veel bekende paarden doodgaan
Citaat:Er vallen er ook heel wat weg hoor, als ik het bokt nieuws lees, gaan er een hoop aan koliek bijvoorbeeld.
Edit: even op de nieuwspagina gezocht (vanaf 20 december ongeveer):
Kappucinno
Gestion Janssen
Donna Asana
Merkur
Rom
Arkibal
Flying
Allemaal paarden onder de 20 jaar die in de topsport lopen of hebben gelopen. Misschien een klein groepje, maar het aantal topppaarden is in verhouding ook veel kleiner dan de groep die niet in de top mee loopt.