'Relatie met paard duurt langer dan een huwelijk'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Relatie met paard duurt langer dan een huwelijk'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 21:16

Nieuwsredactie / http://www.horsetalk.co.nz

Veel paardeneigenaren hebben een langere relatie met hun paard dan met hun partner, aldus een enquete van de Britse paardenverzekeraar Petplan Equine.

De organisatie ondervroeg een groot aantal eigenaren, en kwam tot de conclusie dat meer dan 90% van de ondervraagden er vanuit gaat dat hun paard voor de rest van zijn of haar leven bij hen zal blijven, in tegenstelling tot hun echtgenoot of echtgenote.

In Engeland duurt een gemiddeld huwelijk zo'n 11.5 jaar, maar volgens de verzekeraar zijn de meeste mensen er van overtuigd dat hun band met een paard of pony veel langer zal duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:17

Ohooooh Cayenne is zelfs zo erg dat ze 'paard' typt ipv 'partner' :))

Cayenne schreef:

Veel paardeneigenaren hebben een langere relatie met hun paard dan met hun paard, aldus een enquete van de Britse paardenverzekeraar Petplan Equine.

De organisatie ondervroeg een groot aantal eigenaren, en kwam tot de conclusie dat meer dan 90% van de ondervraagden er vanuit gaat dat hun paard voor de rest van zijn of haar leven bij hen zal blijven.

In Engeland duurt een gemiddeld huwelijk zo'n 11.5 jaar, maar volgens de verzekeraar zijn de meeste mensen er van overtuigd dat hun band met een paard of pony veel langer zal duren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-11 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Cayenne schreef:

Veel paardeneigenaren hebben een langere relatie met hun paard dan met hun paard, aldus een enquete van de Britse paardenverzekeraar Petplan Equine.

De organisatie ondervroeg een groot aantal eigenaren, en kwam tot de conclusie dat meer dan 90% van de ondervraagden er vanuit gaat dat hun paard voor de rest van zijn of haar leven bij hen zal blijven.

Typefoutje :)

Cayenne

Re: 'Relatie met paard duurt langer dan een huwelijk'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 21:17

Haha, al verbeterd O:)

Adil

Veel paardeneigenaren hebben een langere relatie met hun paard dan met hun paard

Ja, wat dan nu? :+ ;)

Wel absurd hoor, langer een relatie met je paard te hebben dan met je partner.... }:0

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:18

ik wil mijn paard niet kwijt maar mijn vriend ook echt niet hoor.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:19

Nou het kan wel natuurlijk. Ligt er net aan wanneer je je paard gekregen hebt en wanneer je je partner gevonden hebt. Maar de vergelijking gaat imo niet op. Een mens is een mens, een dier een dier

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:20

ik heb nooit ruzie met mijn paarden en ze knuffelen verveelt nooit <3
Ik ben al 18 jaar verliefd op ze...dat heb ik met een man nog nooit gehad :o

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:21

Sleeper schreef:
Cayenne schreef:

Typefoutje :)

Nee, nee Sleeper...dat is niet zo maar een typfoutje....dat is een Freudiaanse verspreking! ;)
Laatst bijgewerkt door polly2 op 19-01-11 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 21:21

Paarden zeuren meestal niet zoveel als partners wel kunnen doen O:)

Polly, ssssst >;)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:21

Ik kan het me opzich best voorstellen. :+
Paarden zullen je nooit kwetsen of vreemd gaan _O-

Maar ben nog nooit echt verlieft geweest, dus kan er ook eigenlijk weer niet overoordelen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:22

Cayenne schreef:

Polly, ssssst >;)

partners zeuren over onze band met de paarden....

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:23

Cayenne schreef:

Polly, ssssst >;)

Hahahaha...trek het je niet aan hoor.

Ik heb ook een keer een mailtje aan al mijn collega's gestuurd en daar stond in: "Ik wens jullie allemaal hele fijne paarddagen!"

Moest zijn: paasdagen.....

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:23

Ik heb altijd gezegd, mijn paarden gaan voor alles. MIjn vriend is hiervan op de hoogte...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:30

geerke schreef:
Cayenne schreef:

Polly, ssssst >;)

partners zeuren over onze band met de paarden....

Nee, nee.... Mijn partner niet hoor.
Die begint te zeuren als ik wat over zijn paard zeg. Ik rijd zijn paard ook, omdat hij door zijn werk niet altijd kan. En dat paard is een pittige tante )wat ik overigens leuk vind). En dan kom ik terug van een rit en dan vraagt mijn man hoe het ging. En dan zeg ik bijvoorbeeld: Nou...het was eventjes weer "ramdram"...en even de kont omhoog in het bos toen ik dat begrensde...maar verder ging het wel goed.
En dan zegt ie: Zeg hé...mijn wijffie niet zo afkraken hoor (en dan gaat hij naar buiten om haar een appel te geven...want oh...ik ben zo streng voor zijn wijffie geweest).
En in de vaardigheid met mennen, als hij een balletje er af rijdt, dan roept hij keihard: Sorry meisje....mijn fout (en al het publiek in een deuk...)
En laatst kwam hij heel geschokt naar binnen na het verzorgen van de paarden en zegt: Mijn wijffie krijgt grijze haren op haar voorhoofd!!! Dus ik zeg: Ja...en.... Hij: Dat is toch vreselijk!!!! Ik: Hoezo...dat hebben Friezen nu eenmaal als ze ouder worden. Hij: Ja maar dat vind ik heel vervelend bij mijn paard....

Ach ja....mijn man en zijn paard....daar kan ik een boek over schrijven.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 21:31

Is jouw man soms MK de Manvan? :D :D

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:34

sefanja schreef:
Ik heb altijd gezegd, mijn paarden gaan voor alles. MIjn vriend is hiervan op de hoogte...

idem. Op onze eerste date fijntjes verteld. Nu vind hij tinkermans geweldig, en kijkt hij samen met mij uit naar hoe ons veulen uit gaat groeien. Dus ja, tinkermans was er eerst,toen vriendlief, daarna appaloosa beebje, maar voor de rest hoop ik ze vanaf nu gaan van drieen kwijt te raken.
Laatst bijgewerkt door fanci_mike op 19-01-11 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:38

tja, moet eerlijk zeggen....ik heb ook al veel langer een "relatie" met m'n paard(en) dan met m'n partner(s).
gemiddelde duur relatie paard: 8 jaar
gemiddelde duur relatie partner: 6 maanden.....oeps!

maar toch is voor mij wederom bewezen dat dieren je niet kwetsen, en mensen zeer zeker wel.
ben ook sterk aan het denken om gewoon vrijgezel te blijven, en maar als een soort kluizenares/kattenvrouwtje(paardenvrouwtje ;) ) door het leven te gaan.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:40

ik heb het probleem ook niet
alleen denk ik dat nu na 30 jaar samen juist door paarden goed blijft
wie wil er nou nog een andere man er bij
als je met de paardjes knuffelt
is toch legaal vreemd gaan

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:41

Mijn paard zeurt niet, gaat niet vreemd, is vergevingsgezind, goudeerlijk en altijd blij me te zien!
Als ik nou eens een man kon vinden met die eigenschappen }:0.......

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:59

Cayenne schreef:
Is jouw man soms MK de Manvan? :D :D

Hahahaha....nee... Maar het had gekund. Als ik dat soms lees zie ik veel overeenkomsten.
Ach...ik kan er hele verhalen over schrijven... Ik lach me echt dood soms.

Zit hij met de kat op schoot (de kat heeft hem uitgekozen als baas, ik ben lucht voor de kat). Hoor ik hem het volgende zeggen: Zeg..luister eens even vriend.... We moeten even een functioneringsgesprek hebben. Ik heb geconstateerd dat je de laatste tijd veel vogeltjes hebt gevangen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Die vogeltjes vinden we leuk om naar te kijken en die doen geen kwaad.
Het zijn de muizen die in de stal de spullen aanvreten en daar hebben we je voor in dienst genomen vriend. Dus ik verwacht dat je vanaf nu weer doet waar je hiervoor gekomen bent: muizen vangen! dat zijn die kleine beestjes met haren en een lange dunne staart en je vindt ze in de stal. Okay? Afgesproken?
Dan kijkt hij op en ziet hij dat ik lachend naar hem zit te kijken en dan zegt ie:

Ik heb de kat even verteld dat hij de muizen moet vangen en niet de vogels.
Ik: Ja, ja...en dat werkt, denk je.
Hij: Ja zeker...want hij is mijn vriend en vrienden luisteren naar elkaar (ondertussen de kat aaiend en kroelend).
Ik: en heb je hem dan ook een bonus beloofd bij een bepaald muizenquotum?

Hij: Oh...dat is een goed idee... Tegen de kat: als je 10 muizen hebt gevangen, krijg je van de baas een lekker blikje vlees....okay?

tommy0403

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:44

Haha geweldig onderzoek!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:37

Polly2, jouw man is geniaal. Echt geweldig!
Bij mij duren relaties met paadren ook langer dan met mannen haha. Voordeel is dat als je je paard zat bent, je hem kan verkopen en je krijgt er nog wat voor. Mijn ex-en brachten niets op op Marktplaats:)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:41

Haha leuke man heb je Polly! :P

Melanie, over dat opbrengen heb je gelijk in :P Heb je hem wel op marktplaats aangeboden dan ? :P
Als je dat niet doet, brengen ze natuurlik ook niks op.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:44

geerke schreef:
ik heb nooit ruzie met mijn paarden en ze knuffelen verveelt nooit <3
Ik ben al 18 jaar verliefd op ze...dat heb ik met een man nog nooit gehad :o

Kan ik in meegaan :D