Kleine terugslag voor Courtney King door lichte toeval

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kleine terugslag voor Courtney King door lichte toeval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 09:00

Nieuwsredactie / http://www.courtneykingdressage.com

De Amerikaanse dressuuramazone Courtney King-Dye heeft een kleine terugslag gehad in haar herstelproces. De amazone is op dit moment nog steeds aan het revalideren nadat ze vorig jaar maart ernstig hoofdletsel opliep na een val van een jong paard. Afgelopen week kreeg Courtney een lichte toeval. De amazone werd direct naar het ziekenhuis gebracht, maar mocht na korte tijd weer naar huis.

Courtney is op dit moment na de toeval weer aan de beterende hand, maar vat dit wel op als een waarschuwing om het rustiger aan te doen. "Ik zie dit maar als een wake up call, een manier voor mijn lichaam om mij te laten weten dat ik het echt rustiger aan moet doen. Er zijn wel kleine tekenen geweest dat ik het te snel deed, maar die heb ik genegeerd. Ik voel me weer iets beter maar sta toch nog wel wankel op m'n benen. Lopen was al niet makkelijk, maar nu is het helemaal moeilijk! Ik wil mijn therapie nog niet opgeven, dus ik zal me voorlopig wat minder met mijn eigen paarden en hun amazones bezig houden.

"Volgens Stacy (een van de therapeuten) heb ik geluk gehad dat er na de toeval geen neurologische schade is opgetreden. Ik wist helemaal niet dat je uberhaupt neurologisch letsel kunt krijgen van een toeval!
Ik snap nu dat het bij sommige mensen er lang duurt voor ze weer helemaal hersteld zijn. Ik dacht eerst dat een maand al een lange tijd zou zijn, maar nu weet ik dat het zelfs relatief kort is. Ik had de hoop dat ik aan het einde van het dressuurseizoen in Florida wel weer op wedstrijd zou kunnen en dacht zelfs al aan deelname aan de Pan Am games. Maar nu zie ik in dat ik nog helemaal niet toe ben aan dressuur en al helemaal niet aan wedstrijden. Voorlopig beperk ik me nog even tot mijn therapiepaard Tommy. Hij is mijn grote vriend en verschrikkelijk lief. De rest komt allemaal later wel!"

UMayDream

Re: Kleine terugslag voor Courtney King door lichte toeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:13

Balen dat ze een toeval heeft gekregen! Wel goed dat ze het nu echt rustig aan doet, beterschap :)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:33

Toeval?

Wel erg vervelend, het geeft maar weer aan hoe goed je naar je lichaam moet luisteren!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 09:34

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:06

jeetje..dat is verschrikkelijk voor haar!...maar weer dat positieve wat je gelijk van haar leest, echt super!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:53

jeetje ze heeft echt geen geluk he :( vind der echt een sterke vrouw hoor

merel32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:11

Ik wens haar ontzettend veel sterkte toe in de aankomende tijd.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:14

ach dat is sneu zeg, maar wel goed dat ze nu inziet dat ze het rustig aan moet doen.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:31

hm dat is nou wel weer erg jammer voor haar, wel goed dat ze nu even een step back neemt

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:20

Jeetje balen zeg.. 't zit d'r ook niet mee :(:) Hopelijk gaat het revalideren vanaf nu wel voorspoedig :)