Het is nog onduidelijk wat de financiële gevolgen voor de gemeente Bronckhorst zijn, nu de Achterhoekse Paardedagen failliet zijn verklaard. Bronckhorst gaf de stichting vorig jaar voor het eerst een eenmalige subsidie van 25.000 euro om het evenement 'een nieuwe toekomst' te geven.
Daarnaast besloot de gemeente voor 25.000 euro garant te gaan staan als er een exploitatietekort zou zijn. Aan deze garantstelling zijn voorwaarden verbonden waaraan tot nu toe niet is voldaan, bevestigt woordvoerster Margreet Arends van de gemeente Bronckhorst.
Een van die voorwaarden is dat de gemeente bij de eindafrekening met de APD een accountantsverklaring krijgt overlegd.
Tot nu toe heeft Bronckhorst een dergelijke verklaring niet ontvangen. Hoe het nu verder gaat, is moeilijk te voorspellen, stelt Arends. "We kunnen alleen maar afwachten waar de curator mee komt."
Raadslid Jan Beverdam (PvdA) noemt het faillissement van de APD 'uiterst triest' en heeft het college schriftelijk vragen gesteld. Hij wil weten wat en of er financiële gevolgen voor de gemeente zijn en hoe het met de garantstelling zit.
ja inderdaad erg zonde.. je kon daar echt uren rondlopen -als je ouders een beetje meewerkten weet iemand wat er met het terrein (mennen) gebeurt? dat vond ik er altijd zo mooi :p
Droen
Geplaatst: 18-01-11 20:50
Ik heb altijd begrepen dat de APD een deel van het terrein in eigendom had, dus een paar hectare verkopen is toch genoeg om het gat te dichten of begrijp ik het niet goed?