Wereldkampioen legt eerste steen Rotterdamsche Manege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Wereldkampioen legt eerste steen Rotterdamsche Manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 11:58

www.knhs.nl

Zondagmiddag hebben Wethouder Laan (Sport, Recreatie, Kunst en Cultuur), mevrouw Dura – echtgenote van erelid van het CHIO Rotterdam de heer Daan Dura, jeugdig liefhebster van paardensport Amelie Balkenende, zilveren medaille winnaar tijdens het WK Aangepast Sporten Dressuur Frank Hosmar en de regerend Wereld- en Europees Kampioen Edward Gal vijf symbolische gouden stenen gelegd voor de nieuwbouw voor het CHIO Rotterdam en de Rotterdamsche Manège.

Het nieuwe hippische gebouw zal in augustus in gebruik genomen worden tijdens het EK Dressuur van 17 t/m 21 augustus en het 63ste CHIO van 24 t/m 28 augustus en biedt luxe mogelijkheden voor hospitality, jury, media, standhouders etc. Gedurende de rest van het jaar wordt het gebouw mede gebruikt door de Rotterdamsche Manège met nieuwe stallen, opslag voor hindernismaterialen, de organisatie van wedstrijden voor de breedtesport, etc.

“Deze investering is misschien wel de grootste op hippisch gebied in Europa op dit moment,” zegt Frans Lavooij, voorzitter van het CHIO Rotterdam. “Maar wij zijn overtuigd dat we hiermee een impuls kunnen geven aan de ontwikkeling van de paardensport zowel waar het gaat om topsport als om breedtesport en aangepast sporten.”

Wethouder Antoinette Laan, verantwoordelijk voor de portefeuille Sport, Recreatie, Kunst en Cultuur binnen de gemeente Rotterdam, is er trots op dat Rotterdam een gemeente is die open staat voor de hippische sport. “Een complex als hier wordt gebouwd is voor zover ik weet na Aken uniek. Iedereen kan en mag in Rotterdam hierdoor met de paardensport bezig zijn. Ik ben er trots op dat we in Rotterdam met private en publieke partijen zo’n fantastische sportaccommodatie neerzetten.”

De nieuwbouw in het Kralingse Bos wordt gerealiseerd door de Bouwstichting bestaande uit vertegenwoordigers van het CHIO Rotterdam en de Rotterdamsche Manège.

Over het CHIO Rotterdam
Het CHIO Rotterdam presenteert al 63 jaar een gevarieerd hippisch programma met spring- en dressuursport op internationaal topniveau. Deze rubrieken waar de hippische top aan start komt worden afgewisseld door shownummers, nationale rubrieken en topentertainment verzorgd door hoofdsponsor LSI project investment uit Rotterdam. In augustus 2011 zullen voorafgaand aan het 63ste CHIO Rotterdam de FEI Europese Kampioenschappen Dressuur plaatsvinden op de sfeervolle locatie in het Kralingse Bos in Rotterdam.

Over de Rotterdamsche Manège:
De Sociëteit gevestigd in de Rotterdamsche Manège ‘De Jockey Club’ is met haar 174 jaar één van de oudste verenigingen en sociëteiten van Nederland met unieke tradities. De kleurrijke historie heeft mede bijgedragen aan de diversiteit van de hippische disciplines die op dit moment binnen de vereniging beoefend worden. Midden in het Kralingse Bos beschikt de vereniging over twee binnenrijbanen en een buitenrijbaan. Een groot deel van het jaar kan bovendien op het omvangrijke CHIO-terrein gereden worden. De manege heeft een directe aansluiting op de ruiterpaden in het Kralingse Bos.

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:10

cool :))

PaysBas

Re: Wereldkampioen legt eerste steen Rotterdamsche Manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:39

Schitterend, jeugdig paardenliefhebster Amelie Balkenende :-)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:00

Ik heb daar drie jaar gereden! :O
Leuke manege was het op zich, met leuke paarden en activiteiten. Vond het alleen jammer dat in op een gegeven moment een beetje in een eliteles zat. Uiteindelijk was ik door ziekte een vrij groot aantal keren niet geweest en toen keek niemand me meer aan.

Moest die eerste alinea trouwens wel zes keer lezen voordat ik het snapte :P . Leuk allemaal, misschien zie ik er dit jaar nog wat van (werk vrij vaak voor Oseven, dat horecapersoneel voorziet daar ^^ gratis CHIO kijken, prima hoor.. :D)

Femke___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:45

leuk !

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:29

Kralingen is altijd TOP