Britse vrouw beticht van diefstal drie Belgische paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Britse vrouw beticht van diefstal drie Belgische paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 16:37

http://www.standaard.be

In een bizarre affaire die doet denken aan de romans van de Britse detectiveauteur Dick Francis, vervolgen twee Belgische eigenaars van renpaarden een Britse gepensioneerde in verband met een diefstal van paarden. Dat meldt de Britse krant The Daily Telegraph.

Joelle Triplot en Mercedes Destine zeggen dat drie springpaarden - Mouche, Liago en Caretanne - eind december 2008 werden gestolen op het stalerf van Triplot, nabij het Luikse Poulseur.

In de zaak van internationale paardenroof werd nog niemand voor de rechter gedaagd. The Daily Telegraph weet echter dat Triplot en Destine voor een High Court de teruggave door de 70-jarige Joan Whetter uit Derbyshire eisen.

Zelf zegt ze dat ze de viervoeters kocht via een paardenhandelaar met wie ze enkele van haar eigen dieren heeft 'geruild'. De drie paarden zouden samen 120.000 pond waard zijn.

Nog volgens de krant wordt Whetter niet beschuldigd van de diefstal van de paarden of ervan op de hoogte te zijn dat zij werden gestolen toen zij de dieren verwierf. Wel riskeert ze een vonnis dat zij niet de rechtmatige eigenaar is.

Verwant artikel
[VN] Belgische vindt gestolen paarden terug bij Britse topamazone

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:06

Het gaat hier over een diefstal van 7 toppaarden, het is een lange strijd met veel onkosten en veel verdriet om de gestolen paarden.
vermeld op mijn site paardenspeurder !!
28.03.2009

De eigenares heeft op 24.03.2009 via een tip 4 van de 7 gestolen paarden teruggevonden in het buitenland.
Polo en de twee hengsten van 4 jaar zijn nog spoorloos.
Om het onderzoek niet te schaden worden er geen verdere gegevens bekend gemaakt, wij hopen en duimen op een spoedige terugkeer van de paarden.
De paspoorten en stamboekdocumenten zijn nog steeds in het bezit van de eigenaars.
------------------------------------------------
27.12.2008

Ze zijn gestolen in het dorpje Chanxehe, gemeente Sprimont, Esneux is de dichtstbijzijnde grotere gemeente.
Ze zijn uit een stal gestolen, er zijn verdachten, en het kan zijn dat ze naar het buitenland zijn.
Er zijn verschillende eigenaars er zijn 5 showjumpers gestolen en twee jonge paarden.

Nog een opmerking de vos heeft een special ijzer voor een driekwart ijzer, ik zal zien of mijn man nog de oude heeft kan ik een foto van maken ben alleen geen ster om het op de computer te krijgen Ik ga misschien ook alle smeden berichten als ze op dat ijzer vallen weten ze dat ie gestolen is en ze moesten net beslagen worden.

manic

Re: Britse vrouw beticht van diefstal drie Belgische paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:12

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:02

Het waren inderdaad geen renpaarden, doe alleen mijn hoed af voor de mensen uit Sprimont, zij bewegen hemel en aarde om alle paarden terug te krijgen, maar hebben weinig hulp.
De paarden zouden volgens hen dezelfde nacht van de diefstal naar Engeland gebracht zijn, dit stond vermeld in een vorig artikel van de krant De Morgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:40

Ik dacht al dat bij mij een belletje ging rinkellen bij het verhaal.Ik heb het idd op de site van adri toen gezien.

Dit moeten toch zeker mensen zijn geweest die wisten wat ze stalen.
Toch lullig dat je als eigenaar zo weinig rechten hebt

petraaken

Re: Britse vrouw beticht van diefstal drie Belgische paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 09:06

De link naar het artikel van de standaard werkt niet. Ik krijg het in elk geval niet te zien vandaag.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:50

Als je even zoekt op de site van de Standaard via hun zoekfunctie is het wel te vinden, alleen de link kopiëren lukt niet. Ik zocht op Belgische paarden en dan komt dit artikel ook naar boven.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:56

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 07:11

Phuh, heftig!
Hoedje af voor de eigenaars en Adri naruurlijk ook!