Tuigpaardhengst Atleet wint de Zilveren Klomp in Zwolle

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Tuigpaardhengst Atleet wint de Zilveren Klomp in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 12:32

www.kwpn.nl

De bekende Klompenavond tijdens Zwolle Internationaal werd weer druk bezocht. De finale om de Zilveren Klomp die te verdienen is in een wedstrijd aan de lange lijnen tussen tuigaarden, Hackney's en tuigpaarden van het Fries ras was spannend. Acht tuigpaarden namen er deel. De KWPN hengst Atleet (Patijn x Sintia ster van Waterman) van gebr. Van Manen en Wim Cazemier wist in handen van Henk Hammers alle tuigpaarden achter zich te laten en ging dus naar de finale. Wantij (v.Marvel) van Klaas de Jong werd tweede, Via HJ (v.Roy M) van Fera Lueks derde en Besterly Amadeus van Leendert Veerman vierde. Vorig jaar won de KWPN hengst Sander van de fam. Schilder De Zilveren Klomp maar dit jaar moest hij het doen met plaats vijf. Atleet moest het in de finale opnemen tegen de grote maat Hackney hengst Tivoli Sunday Boy en de fries Maurus. Atleet klom er geweldig in en won De Zilveren Klomp.

Er waren ook twee enkelspan rubrieken. In de limietklasse verschenen vijf paarden in de baan waarvan de jury een drietal uitnodigde voor de herkansing. De KWPN hengst Vaandrager HBC (Manno x Himone keur pref) van de HBC-stal werd in handen van Lambertus Huckriede winnaar. Gijs Rozendaal presenteerde Napoleon (v.Blokland Shales) van J. Verdonck en kon deze vos als tweede opstellen voor Willem (v.Lorton) die door Klaas Haak werd geshowd.

Ook de openklasse bestond uit vijf deelnemers met ook daar een herkansing voor drie paarden. En evenals in de eerste rubriek bleef ook nu alles zoals het was. Leendert Veerman kon de eerste seizoensoverwinning binnen halen met zijn Besterly Amadeus (Saffraan x Tamara ster van Manno) en wist Wantij (v.Marvel) met Klaas de Jong van het lijf te houden. De derde plaats in deze groep van overrijders was voor de sportmerrie Wizkid's Gonda (v.Patijn) van Ritsema Sierbestrating met Derk Jan Mekkes.

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:54

WILLEM :D *\o/* Alleen jammer dat er een foutje staat het is Kees Haak ( geen klaas) :o ;)

Marjan98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:06

Wat een geweldige avond. Zo druk, wat een sfeer.
De mooiste tuigpaardenavond van de laatste jaren.

Nouk246

Re: Tuigpaardhengst Atleet wint de Zilveren Klomp in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:28

Helaas was'k er niet bij! Alles wel Live gevolgd!!!
En dat was al super!!
Atleet, Wat een super beesie!

En idd, zoals Nathalie ook al zegt This Kees Haak ipv Klaas Haak! :p

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:32

nathalie1988 schreef:
WILLEM :D *\o/* Alleen jammer dat er een foutje staat het is Kees Haak ( geen klaas) :o ;)

*\o/* *\o/* *\o/*
Ken het dier niet persoonlijk, maar vond hem zo z'n best doen gisteravond. :D

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:30

Ik was ook van de partij en ik vond het echt een super mooi paard! <3
Was echt een geweldige avond :D

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:45

Willem is het paard in mijn avatar :D Ik rijd hem zowel onder het zadel als af en toe voor de wagen.
Dit voorjaar examen doen en dan mag ik dit jaar ook met hem starten in de damesklasse ;)
Hahaha ja hij deed heel erg zijn best...... en dat na een winterstop vanwege het weer..... Toppeerdje <3

Lindab101

Re: Tuigpaardhengst Atleet wint de Zilveren Klomp in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 09:00

Jammer, ik was er niet bij. Maar echt een super mooi paardje <3 zag ik op youtube (als dat de echte was)

Nouk246

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:53

nathalie1988 schreef:
Willem is het paard in mijn avatar :D Ik rijd hem zowel onder het zadel als af en toe voor de wagen.
Dit voorjaar examen doen en dan mag ik dit jaar ook met hem starten in de damesklasse ;)
Hahaha ja hij deed heel erg zijn best...... en dat na een winterstop vanwege het weer..... Toppeerdje <3

Ga ik je netzo goed aanmoedigen als dat je met Willempie onderzadel mee doet!;-) ;) Tenzij ik je concurentie ben....(ga d'r nie van uit!)