Siesz52 schreef:Ik heb niet gezegd dat ik die brief van de Sectorraad beschouw als een toonbeeld van doortastendheid.
Maar laten we wel wezen: zolang je (op paardenmarkten bijv.) nog steeds een paard kunt kopen zoals je in de dierenwinkel een konijn of kanarie koopt, valt het absoluut niet te controleren hoe die mensen met dat dier omgaan. Het heeft geen zin om - zoals de Dierenbescherming nu heeft gedaan - wetsvoorstellen te doen die niet gecontroleerd kunnen worden. Onze overheid is niet eens in staat om vergunningen te controleren van levensgevaarlijke chemische fabrieken...
Laten we proberen altijd realistisch te blijven - hoe vreselijk al die foto's en filmpjes van verwaarloosde paarden ook zijn.
Ik ben het voledig met je eens!!
De db deed ook helemaal niets aan schrijnende gevallen waarbij paarden in de drek staan omdat er ergens een container stond die net niet onder water stond dus een beetje droge plek hadden ze wel???
Er wordt gezegt dat er veel mis in de paardenwereld?? Nee er is veel mis met mensen die zoals in het filmpje wordt gezegd een paard/pony aanschaffen zonder enig benul van verzorgen.
Er wordt wat gezegt over zweep gebruik bij de ren en draf, maar geloof mij maar dat men daar stenger is dan op menig dresuur/spring wedstrijd!!
Vele vrijetijd ruiters kunnen ook heel veel fouten maken. Maar controle van alle paarden/pony houders is onmogelijk niet realistisch en onwaarschijnlijk.
De DB denkt zieltjes te winnen door schrijnende filmpjes te laten zien en och en wee roepen over de paardenhouders.
Kijk eens naar de hondenhandel, schuren vol ellende zelfs daar kunnen zij niets tegen doen!!
Dat er wat moet gebeuren is prima, maar bij het vallen van de woorden animal cops roept de DB dat zij zelf ook mensen hebben die wat opsporen.........
Nou DB DOE daar dan iets mee!!!!
En cursus voor paardeneigenaren geeft geen garantie een flinke boete dieren afpakken helpt misschien beter.