Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ikeje schreef:Natuurlijk zijn er excessen, maar gaat hij het welzijn van parkieten dan ook onder de loep nemen?
Ikeje schreef:Natuurlijk zijn er excessen, maar gaat hij het welzijn van parkieten dan ook onder de loep nemen?
visiontimes schreef:ondanks dat het goed is dat er strenger toezicht komt om het paardenwelzijn in nederland.. is het in zooooveel gevallen toch niet haalbaar om bijv. de paarden zoveel uur per dag op de wei te hebben ofz... Alleen al vanwege het ruimtegebrek.. ben benieuwd
Shahazai schreef:Waar ik me vooral zorgen om maak is kwesties als blauwtong een paar jaar geleden..
Als over 15 jaar elke paarden bezitter een diploma heeft, kan de regering een scheet gebruiken als excuus voor een of ander dodelijk besmettelijk virus en de helft laten ruimen. Ze lopen al jaren dat Nederland veel te veel "verpaardt"..
maXcomX schreef:Nederland is wel het dichtst bevolkte paardenland ter wereld.
maXcomX schreef:Wat is dat voor een vreemde redenatie?
Ik meen dat het geen verschil maakt voor particulieren of bedrijven, als er een epidemie uitbreekt. (zie vogelgriep bestrijding)
Nederland is wel het dichtst bevolkte paardenland ter wereld. En als je kijkt hoe groot ons land is, dan geeft dat wel te denken, ja.
maXcomX schreef:Shahazai schreef:Waar ik me vooral zorgen om maak is kwesties als blauwtong een paar jaar geleden..
Als over 15 jaar elke paarden bezitter een diploma heeft, kan de regering een scheet gebruiken als excuus voor een of ander dodelijk besmettelijk virus en de helft laten ruimen. Ze lopen al jaren dat Nederland veel te veel "verpaardt"..
Wat is dat voor een vreemde redenatie?
Ik meen dat het geen verschil maakt voor particulieren of bedrijven, als er een epidemie uitbreekt. (zie vogelgriep bestrijding)
Nederland is wel het dichtst bevolkte paardenland ter wereld. En als je kijkt hoe groot ons land is, dan geeft dat wel te denken, ja.
smurffie schreef:Jou sluiten we ook niet op een kamer van 2 bij 2 op met een wc, een kraan en 3 keer per dag een bak eten op. Paard hoord dat al helemaal niet te hebben, ze horen te lopen, soortgenoten te hebben en te spelen!
Shahazai schreef:Ikeje schreef:Natuurlijk zijn er excessen, maar gaat hij het welzijn van parkieten dan ook onder de loep nemen?
Ja, laten we vooral, omdat de mierenpopulaties de laatste tijd bestreden worden met verboden middelen die slecht kunnen zijn voor de konijntjes in de omgeving, maar niks aan de rest doen, want da's zielig voor de varkentjes en de ezeltjes en en en....(dit is een zelf bedacht voorbeeld, berust niet op waarheid)
Hoe wil je in hemelsnaam alle dierenwelzijn tegelijkertijd verbeteren? Eerst het een, dan het ander. Jammer voor jou (en anderen met jou) dat het nu de beurt van de paardensector is.
.
Sietara schreef:Hoi,
Hoe gaan ze die weideuren controlen???
Vandaag hebben bij ons op stal de paarden binnen gestaan vanwege de regen..
mag dat nog??
Moet je ze buiten zetten als overal ijzel ligt??
Dit is toch niet te controleren!!!
maXcomX schreef:Sietara schreef:Hoi,
Hoe gaan ze die weideuren controlen???
Vandaag hebben bij ons op stal de paarden binnen gestaan vanwege de regen..
mag dat nog??
Moet je ze buiten zetten als overal ijzel ligt??
Dit is toch niet te controleren!!!
Waarom zet je je paarden binnen voor de regen?
Ik zou zeggen, lekker naar buiten en als ze het te erg vinden gaan ze wel in een schuilstal staan (of heb je die niet?)
Extreme omstandigheden, waarbij het paard zich kan verwonden zullen heus wel opgenomen worden.
Controleren is een punt van handhaving, maar zoals alles in NL, daar schort het nogal eens aan.
Weidepoorten zijn goed te controleren hoor, ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.