Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tallie1979 schreef:Ik denk dat het aan de ene kant heel goed is, maar aan de andere kant niet te doen. Als ieder paard het hele jaar op de wei moet vind ik dat heel fijn en goed voor het paard. Maar in de praktijk lijkt het mij niet rieel omdat er simpelweg niet voldoende wei is.
Ik denk dat als deze wet er straks daadwerkelijk door komt, er stallen zullen moeten sluiten. De paardenmarkt zsal denk ik ook overspoeld gaan worden..
weule schreef:wel kan ervoor gezorgd worden dat er geen eisen aan minimale weidegang etc... gaat komen, hoe goed dit ook is, het is 1. niet te controleren en 2. niet haalbaar.
Netje schreef:Weidegang ben ik helemaal voor, maar zoals wij die in de polder wonen kunnen in de winter nou eenmaal niet het land op omdat er dan geen gras meer groeit in de zomer. Naar buiten is uiteraard een must, maar in de winter in de paddock, dus daar ga je al (of verstaan ze dat ook onder weidegang).
weule schreef:heel simpel het aantal paarden in nederland, de toestand op gemiddelde pensionstallen, om maar te spreken over de kleinschalige stallen in (voornamelijk) het westen van het land, toestand van weides in de winter, kostenaspect. hoe goed en mooi ook, je krijgt het niet haalbaar om een verplichting te stellen aan weidegang, je moet definieren wat de tijd is van loslaten, hoe groot het stukje weide/paddock/buitenbak is. hoeveel dagen per jaar, hoe lang per dag, hoeveel in een groep etc.... etc.... en buiten dat hebben regels pas zin als ze controleerbaar zijn. en nee, dat is geen onzin wat ik verkondig. dat is een praktische heldere kijk op de zaak.
weule schreef:heel simpel het aantal paarden in nederland, de toestand op gemiddelde pensionstallen, om maar te spreken over de kleinschalige stallen in (voornamelijk) het westen van het land, toestand van weides in de winter, kostenaspect. hoe goed en mooi ook, je krijgt het niet haalbaar om een verplichting te stellen aan weidegang, je moet definieren wat de tijd is van loslaten, hoe groot het stukje weide/paddock/buitenbak is. hoeveel dagen per jaar, hoe lang per dag, hoeveel in een groep etc.... etc.... en buiten dat hebben regels pas zin als ze controleerbaar zijn. en nee, dat is geen onzin wat ik verkondig. dat is een praktische heldere kijk op de zaak.