Achterhoekse Paardedagen officieel failliet verklaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Achterhoekse Paardedagen officieel failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 21:24

http://www.omroepgelderland.nl

De Stichting Concours Hippique Zelhem die de Achterhoekse Paardedagen organiseert is dinsdag door de rechtbank in Zutphen failliet verklaard.

Het evenement trok elk jaar duizenden bezoekers. Vorig jaar kwam de organisatie in de problemen door wanbetalers. Van de 20-duizend bezoekers zou de helft geen entree hebben betaald.

Bovendien kwamen er fors minder bezoekers dan de 60.000 waarop de organisatie had gerekend. Of het uit 1927 stammende evenement een doorstart kan maken is nog niet bekend.

Verwant artikel:

[VN] Schuldeiser legt beslag op rekening Achterhoekse Paardedagen

Anoniem

Re: Achterhoekse Paardedagen officieel failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:25

wat ontzettend jammer, ik vond het een heel mooi evenement...

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:27

Idd ontzettend jammer..
En dan mede door die mensen die te beroerd zijn om een toegangskaartje te betalen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 21:28

natascha44 schreef:
En dan mede door die mensen die te beroerd zijn om een toegangskaartje te betalen..

Dat lag vooral aan de mensen bij de entree die de helft gewoon zonder kaartje door lieten lopen :?
Op die manier haal je inderdaad geen inkomsten binnen nee.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:30

Cayenne schreef:
natascha44 schreef:

Dat lag vooral aan de mensen bij de entree die de helft gewoon zonder kaartje door lieten lopen :?

Ja, vroeg me ook al af hoe al die mensen dan binnen kwamen :?

haffiessJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:46

wat jammer!
ik vond die verschillende disciplines wel heel leuk om te zien!

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:49

Ik vond het opzich een mooi concours, wel vond ik het altijd vreselijk duur.
En dat de mensen geen entree kaart betaalden is hun eigen stomme fout! Als je door kan lopen dan loop je door en ga je niet vanuit je zelf zeggen dat je even 20 euro wil betalen voor entree.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:52

Moet ook wel zeggen dat je als fietser ook zo door de bosjes kon fietsen en je fiets in de bosjes kon "dumpen.."
Of ik had een lekker band met de fiets, mocht zo doorlopen!
Ja, dan snap ik het ook wel.
Wel super jammer, was voor mij lekker dichtbij, en altijd gezellig!

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:55

Neeee
Mijn favoriete concourr... :( :(

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:58

De meeste mensen kwamen binnnen door de bossen heen. Er waren geen hekken neergezet daarbij dus via een soort van sluiproute kon je gewoon zonder kaartje binnen komen en zonder er ook weer uitkomen, Wel schandaling want wel apart als er zoveel mensen zijn en veel minder geld hebt dan dat je zal moeten hebben zeg maar. Ik woonde er bijna naast en ik reed er altijd in de prijzen heel raar. De sponsors die krijgen hun geld in termijnen terug geloof in 5 jaar ofso dat dacht ik opgevangen te hebben. Ik baal er echt van het zal ook nooit meer georganiseerd worden :(

Maarja genoeg concoursen in Nederland!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:13

Ik vrees dat dit nu echt het einde is van de Achterhoekse paardendagen. Jammer, want het was voor ons al JAREN vaste prik om er heen te gaan. Helaas teveel gedoe en drama's achter de schermen en dit jaar overduidelijk te weinig bezoekers (en dan ook nog grotendeels gratis toegang). Heb ook genoeg verhalen gehoord over hoe netjes met vrijwilligers omgegaan werd... :n Zo onwijs zonde!!

Hopelijk kan het als de lekker ouderwetse Zelhemse paardendagen weer kleinschalig(er) een gezonde, leuke en sportieve doorstart maken. Ik zie dat in 2011 alleen nog niet gebeuren. Echt heel erg jammer!!!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:16

Cayenne schreef:
natascha44 schreef:

of aan het feit dat er bij de ingang helemaal niemand stond? Wievan jullie legt er intree neer bij een kassa waar niemand staat? Organisatie moet echt hand in eigen boezem steken. Misschien hebben ze dit wel extra laten gebeuren omnu een doorstart te kunnen maken.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:18

;)
Ik heb zo het idee dat je daar nog wel eens gelijk in zou kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:24

Gut, wordt er weer over wanbetalers gesproken, terwijl ik toen van veel mensen heb begrepen dat hun zelf de boel niet voor elkaar hadden.. Jammer..

montiesmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:26

Heel jammer, daar gaat weer een leuk weekendje vrijwilligen bij de endurance. De locatie is idd lastig te 'beveiligen' het terrein is zo groot, dat er altijd wel ergens lekken zijn.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:26

Ik ben er ook geweest en zo een wanbetaler hahahahaha Parkeerde mijn auto liep door en stond op het terrein. Ik heb geen kassa of iets wat daarop lijkt gezien. Als ik de kassa moet gaan zoeken om te betalen dan is het wel erg slecht geregeld. Overigens heb ik ook gehoord wat de standhouders daar moesten betalen en dat was niet misselijk en er is slecht verkocht niet normaal. Ook menig standhouder was niet erg blij daar. Het was een groot terrein veel lokaties rare routing slechte informatie slechte horeca voorzienning pffffff moet ik nog ff doorgaan. Regel 1 bouw je horeca in en rondom de stands met drank op koopt men eerder. Men wil ook wat drinken en eten en dan komt men door het standhouders gedeelte en dan koopt men. Nu was het een ongeorganiseerde bende wat super spijtig was want je kan een geweldige opzet maken met geweldige sport op werkelijk een top locatie. Betere organisatie mooiere opzet zou best winstgevend kunnen zijn en worden daar ben ik van overtuigd.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 07:07

Wij hadden weliswaar entreekaarten en parkeerkaarten voor standhouders, maar niemand die ons daar controleerde. Er stonden een paar broekies van 14 jaar die voornamelijk bezig waren met tikkertje spelen in plaats van het controleren van de kaarten.
Daarbij hebben ze weinig werk gemaakt van het strodorp. Mijn vader wilde er graag staan, omdat het altijd een gezellig en leuk concours was, maar die heeft zelf achter de organisatie aan moeten bellen of hij alsjeblieft in het strodorp mocht staan. Dergelijke slechte communicatie zegt toch genoeg, want een mailtje of belletje terug ho maar. Nou dan vind ik het niet gek dat er standhouders zijn die er niet eens meer willen staan.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:46

Jammer dat het niet meer doorgaat maar zoals het afgelopen jaar ging kon het ook echt niet.
Daarbij was de communicatie naar buiten toe erg negatief en soms erg laat.
Sponoren die in de krant moesten lezen dat het slecht ging en pas 2 weken later een brief van de organisatie kregen.
Stukken in de Gelderlander waarin met modder werd gegooid naar allerlei mensen. Dat de bevolking hun in de steek hebben gelaten en zo.

Misschien kan het oude bestuur het weer oppakken.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:22

Zo te lezen zitten er 2 kanten aan dit verhaal.

Jammer dat zo'n concour failliet gaat, maar misschien was dat ook wel de bedoeling als ik hier zo lees...

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:35

Er is geen andere mogelijkheid.
Er zijn een aantal grote schuldeisers en geen te verwachten inkomsten meer. Ook de gemeente betaald de borgstelling niet aangezien deze rechtstreeks bij de schuldeisers terecht zullen komen.
Volgens mij is er ook geen materiaal meer dat ter gelde gemaakt kan worden.
De dranghekken, hindernissen,dressuurringen etc zijn door de schuldeisers opgehaald.
Dan is volgens mij de enige mogelijkheid om de stichting te laten faillideren.
Nu kan er misschien door een nieuw bestuur geprobeerd worden om een veel kleiner Achterhoekse paardendagen op te zetten. Moeilijk wordt het wel want probeer hier nu maar eens sponsoren voor te vinden.

Liebje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:40

Jeetje vind ik echt jammer, ben er 2 jaar naar toe geweest vond het altijd erg leuk!!

AngelaMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:44

Echt Balen!!! ;(
het was het leukste concour vanhet jaar!!

sjaanensjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:56

Dit was absoluut een heel mooi concour!!maar wil hier wel even zeggen dat als Eurocommerce en BMC
niet het laatste beetje extra hadden gesponserd had dit concours afgelopen jaar alniet meer doorgegaan.
en daarbij dat hun eigen ruiters waarvan Tom de stalruiter op dat moment van eurocommerce de GP won en natuurlijk heel blij was met zijn overwinning!!maar niet zijn geld heeft gekregen en ben,wim,chantal en gerco ook niet.
Als deze twee sponsors dat voor de springsport voor zo een evenement nog een x zouden moeten doen om daardoor het concour voor door te laten gaan deden hun dat nog een x .
Maar nadat hun eigen ruiters al niet eens meer betaald krijgen en waaronder nog veel meerdere ruiters waren hun er al helemaal klaar mee en hoefde niet meer op hun steun te rekenen.
Zelhem organiseert een concours wat eigelijk niet mocht doorgaan en vindt het zo dom dat ze dit allemaal hebben laten gebeuren .

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:03

Ik heb dus ook wat meer van de achtergrond verhalen gehoord en daar word je echt niet vrolijk van. Zoals ik al schreef: een hoop gedoe achter de schermen (waar 2 kijven hebben 2 schuld? - daar kan ik niet over oordelen), niet goed zijn voor je vrijwilligers (!!!) en dan idd ook nog gebrek aan organisatie aan zo ongeveer alle kanten. Echt zoooo zonde dat het zo ver heeft moeten komen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:53

Wat jammer!
Stond er vorig jaar nog ijsjes te verkopen met onze ijskraam en vond het wel leuk om daar staan te werken + tegelijk naar de ruiters te kijken.

Dat gaat 'm dus dit jaar niet nog een x worden..