Zomooi wint de eerste wedstrijd van KNHS/Silfit Masterclass

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Zomooi wint de eerste wedstrijd van KNHS/Silfit Masterclass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 07:34

www.kwpn.nl

Gisteravond werd tijdens CSI Zuidbroek de eerste wedstrijd in het kader van de KNHS/Silfit Masterclass 2011 verreden. De Masterclasswedstrijden vinden plaats ter promotie van het Nederlands tuigpaard op grote paardensportevenementen Deze speciale competitie is al enkele jaren een succesformule en dit jaar is de Masterclass op maar liefst elf wedstrijden uitgenodigd.

Aan de eerste wedstrijd in Zuidbroek namen zes paarden deel waarvan drie een herkansing kregen. Jan Muggen wist daarbij met het eigen fokproduct Zomooi (Roy M x Roswitha keur sport van Manno) de koppositie te pakken en verwees Bentley VDL na spannende strijd naar de tweede plek. Derk Jan Mekkes stelde de hengst Bentley voor. Hanneke Mekkes scoorde met de sportmerrie Wizkid's Gonda de derde plaats.

Cees Embregts wist met de KWPN hengst Bakboord HBC van de HBC-stal de vierde plaats te pakken. Daarna kon Harry Claassen de merrie Celesta opstellen voor Nico Calis met Colitta die daarmee ook een eigen fokproduct presenteerde.

Naast KNKS jurylid Jan Bakker fungeerden Daan van Geel, Truusje Smeding en de heer Geilfus ook als jury.

De eerste volgende wedstrijd is op zondag 16 januari tijdens Zwolle International.

Anoniem

Re: Zomooi wint de eerste wedstrijd van KNHS/Silfit Masterclass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 09:03

ik ben benieuwd wat het dit jaar brengt! Hopelijk wat spannendere wedstrijden als voorheen.

Marjan98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 10:09

Was gisteravond een geweldige strijd. Echt mooi dat er jonge paarden tegen ervaren paarden uitkomen. Celesta en Bentley VDL zijn echt toppers voor de toekomst. Zomooi blijft mooi ! Straks Aron HBC er nog bij dan barst de strijd echt los. Wordt een moeilijke klus voor juryleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 10:23

ja is Celesta een topper in de dop? Ik heb er al veel over gehhoord maar nog niets gezien, ben erg benieuwd!

Marjan98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 10:30

bij ons op de tribune was iedereen erg gecharmeerd van met name Bentley VDL en Celesta. Je zag dat deze paarden ervaring misten maar met een paar wedstridjen krijgen Zomooi, bakboord en Wizzkid's Gonda het hier denk ik moeilijk mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:14

Die 3 heb je niet zomaar van het podium af :D
Ik ben benieuwd, hoop binnenkort weer een keer mee te kunnen met de masterclass!

Marjan98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:23

Grapje: Ga jij altijd mee met de Masterclass.??
Lijkt me echt geweldig om hieraan mee te mogen doen. Zwolle, Amsterdam, Rotterdam lijkt me echt het einde om daar te rijden.
Maar ja heb jammer genoeg geen tuigpaard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:26

Nee ik ga niet altijd mee. Ik ken de eigenaar en de rijder van een van de paarden heel goed. En ben zodoende een aantal keer mee geweest. Oa Etten-Leur, De steeg, HK in Zwolle en Beekbergen. Het is een hele leuke gezellige groep.
Je word geselecteerd om mee te doen zover ik weet. Vorig jaar was het de bedoeling dat je met een jonkie zou starten en een ander paard achter de hand hebt, mocht je paard geblesseerd zijn oid.
Nu is het volgens mij alleen maar zo dat je een paard achter de hand moet hebben.

Marjan98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:51

Lijkt me ook erg gezellig deze masterclass rijders. Tenminste allemaal mensen die plezier hebben in het rijden.
Dit in tegenstelling tot de verhalen die je altijd hoort over de andere tuigpaardrijders. Zag ze afgelopen jaar in Groningen gewoon schreeuwen vanaf de kar naar de jury. Dat kan echt niet. Dan vindt ik dit veel leuker om naar te kijken.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:45

Was weer erg mooi om te zien... Zomooi was vorig jaar al een favoriet van me...
Ook mooi om de verschillen te zien... Zelf ben ik wel een beetje uitgekeken op whizzkids Gonda, maar het blijft natuurlijk een mooi paard..

Toen Celesta binnen kwam dacht ik... :oo wat'n peerd..:P
Maar inderdaad nog een beetje onervaren... Maar dat wordt vast een hele goede...

Marjan98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:56

dat dacht ik ook toen ik Celesta zag, maar toen Bentley VDL binnen kwam was ik verkocht. Wat een uitstraling.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:39

Marjan98 schreef:
Lijkt me ook erg gezellig deze masterclass rijders. Tenminste allemaal mensen die plezier hebben in het rijden.
Dit in tegenstelling tot de verhalen die je altijd hoort over de andere tuigpaardrijders. Zag ze afgelopen jaar in Groningen gewoon schreeuwen vanaf de kar naar de jury. Dat kan echt niet. Dan vindt ik dit veel leuker om naar te kijken.

Gebeurd zelden, maar heb gehoord dat Groningen qua jurering ook echt alles sloeg.

Zomooi is echt een toppaardje, maar Bentley vormt een gevaar.

Ik gign altijd jaren mee met de buren, maar sinds die andere hulp & rijders hebben vind ik dat niets meer aan. Kreeg het zelf ook drukker toen ik een aantal pony's fijn in de sport had lopen.

Hoop dat ik dit jaar nog wel een paar concoursen kan bezoeken. Norg & Roden is altijd vaste prik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:11

Marjan98 schreef:

Iedere rijder heeft er plezier in, anders zou hij er niet zoveel moeite voor doen. De meeste wedstrijden zijn niet om de hoek zoals dressuur en springen. Hier ben je als je op concour gaat echt een hele dag aan kwijt. En dan nog maar niet te spreken over het trainen...