De Duitser Hubertus Schmidt heeft zijn beste Grand Prix paard Donnelly verkocht aan Amerika. De naam van de koper is nog niet bekend gemaakt. Schmidt liet weten dat de belangrijkste reden voor de verkoop was dat er zeer ernstige gezondheidsproblemen zijn in zijn familie.
Schmidt en Donnelly waren leden van het Duitse A-kader en teamkandidaat voor het EK van 2011 en de Olympische Spelen van 2012 in Londen. De acht jaar oude Westfaler ruin van Donnerruf x Athletica was een van de paarden die Schmidt zelf in zijn bezit had.
"Het heeft een lange tijd geduurd voor ik de beslissing kon maken om Donnelly te verkopen," aldus Schmidt. "Door ziekte in mijn familie zal het erg moeilijk zijn om voor het aankomende jaar wedstrijden in te plannen. Ik heb nu dan ook gekozen voor mijn familie."
Schmidt was naast actief ruiter ook nog de Zweedse teamtrainer, maar besloot hiermee te stoppen zodat hij meer tijd heeft voor zijn familie.
Als vierjarige was Donnelly van de partij tijdens het Bundeschampionate in 2005 onder Dorothee Schneider, en als zesjarige kwalificeerde hij zich voor het WK voor jonge paarden in Verden onder Rudolf Zeilinger. De elegante vos maakte zijn grote doorbraak onder Hubertus Schmidt.
De inmiddels vijftigjarige Schmidt heeft nog twee jonge getalenteerde paarden die hem in de spotlights zullen houden: de tien jaar oude Fontane en de donkerbruine merrie Dark Diamond (v. Diamond Hit) waar hij mee aan start kwam tijdens het CDI Stuttgart van 2010.
"Ik heb vier potentiele Grand Prix paarden op stal die ik nog niet heb uitgebracht," aldus Schmidt. "Uiteraard blijft Londen mijn belangrijkste doel. Het zou mooi zijn om van de partij te zijn in 2012, maar mocht het niet lukken, dan is het niet het einde van de wereld voor mij."