Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
quadripes schreef:Het is jammer dat zo'n prachtige, traditierijke sport op deze manier telkens weer in het voetlicht moet staan, zodat mensen die er helemaal niets vanaf weten, commentaar zoals hierboven geven.
Kim90 schreef:quadripes schreef:Het is jammer dat zo'n prachtige, traditierijke sport op deze manier telkens weer in het voetlicht moet staan, zodat mensen die er helemaal niets vanaf weten, commentaar zoals hierboven geven.
Ik hoef er toch geen verstand van te hebben om te zeggen dat ik het jammer vind dat er zoveel doden bij vallen?
Ik ben van mening, dat als er zoveel doden vallen, welke sport dan ook,er eens goed naar veiligheid en maatregelen gekeken moet worden..
X__Trees schreef:De sport is idd een risico, maar vergeet niet dat er aan elke paardensport een risico verbonden is. De dressuursport vereist een zodanige inspanning, verzameling, belasting van de spieren dat daar de slachtoffer achter de schermen vallen. Of hoeveel slachtoffers er vallen bij een cross ed.. Je alles een beetje in het geheel zien hé.
_lautje_ schreef:Mooiste race van het jaar! Wil zo graag een keer zelf gaan kijken in Aintree.
En idd wat Apple x/trees al zeggen, het is een way of life.
Ik heb persoonlijk veel meer moeite met de vlakkebaan races waarbij 2 jarigen al lopen met pensioen gaan als ze 5 zijn en compleet stuk. Zeker met de Amerikaanse praktijken waar middeltjes en spulletjes mogen worden gebruikt die menig bodybuilder nog zou doen blozen. Alleen die paarden vallen minder snel.... Maarja ik weet wel welke beesten uiteindelijk een beter leven hebben gehad.
Kim90 schreef:_lautje_ schreef:Mooiste race van het jaar! Wil zo graag een keer zelf gaan kijken in Aintree.
En idd wat Apple x/trees al zeggen, het is een way of life.
Ik heb persoonlijk veel meer moeite met de vlakkebaan races waarbij 2 jarigen al lopen met pensioen gaan als ze 5 zijn en compleet stuk. Zeker met de Amerikaanse praktijken waar middeltjes en spulletjes mogen worden gebruikt die menig bodybuilder nog zou doen blozen. Alleen die paarden vallen minder snel.... Maarja ik weet wel welke beesten uiteindelijk een beter leven hebben gehad.
ik heb er nog nooit 1 gezien die stuk was met 5 jaar, overdrijven is ook een kunst.
Voor mij kun je zulk soort ongelukken niet goed praten. Ook al hebben ze voordat ze de benen hebben gebroken een goed leven gehad
Kim90 schreef:Dat zullen er ook ongetwijfeld wel wat zijn, maar bij de steeplechase zijn er dan dubbel slachtoffers, de dieren met peesblessures en andere dingen achter de schermen zoals jij die beschrijft en dan ook nog de dieren die in het veld al de benen breken. dat is dubbelop.
_lautje_ schreef:Sorry????? Ik ken genoeg 5 jarige volbloeden die echt compleet verrot zijn!
Baileys_7 schreef:Baileys_7 schreef:
ik rijd mezelf ook liever op mn 25ste dood in een racewagen dan dat ik 80 word met reuma en artrose
Edit: dit was sarcastisch !