Eigenaresse van wereldkampioen eventing Sam in verweer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Eigenaresse van wereldkampioen eventing Sam in verweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 11:06

http://www.dehoefslag.nl

Sabine Kreuter, de (hoofd)eigenaresse van eventingtopper Sam, reageert op haar website over alle commotie die vorig jaar is ontstaan rondom haar paard, dat onder Michael Jung wereldkampioen eventing is geworden. Allereerst deelt ze een sneer uit richting de pers die zaken opgeblazen zou hebben. Kreuter, die Sam na zijn gouden medaille zou willen verkopen, geeft aan nooit een bod van 600.000 euro van het DOKR (het Duitse Olympische comité voor paardensport) te hebben gekregen voor haar 60%-aandeel. Wel beweert ze een luttel (en ongeloofwaardig klinkend) bod van 20.000 euro te hebben gehad van het DOKR, wat vanzelfsprekend door Kreuter werd afgewezen. Ook zou het DOKR er niets voor voelen de door Kreuter gewenste Madeleine Winter-Schulze, eigenaresse en sponsor van vele Duitse toppaarden, binnenboord te halen om Sam te kunnen behouden.

Volgens Kreuter heeft ze vijf jaar geleden de familie Jung het 40%-aandeel geschonken. Ze had het gevoel dat er beter voor Sam gezorgd zou worden als de Jungs mede-eigenaar zouden zijn. Het was ook op Kreuters aanraden dat Sam, zoals hij gewend was, weidegang in de koppel kreeg, iets wat ze op Stal Jung niet gewoon waren te doen met hun toppaarden. Verder geeft ze aan dat het geschatte prijzengeld van 300.000 euro vrijwel geheel naar de familie Jung is gegaan, sponsoring en reclame-inkomsten nog daargelaten. Voor Kreuter restte niet meer dan enkele plaketten en een beeldje.

Ook komt ze terug op de door haar uitgevoerde ‘ontvoering’ van haar toppaard. Ze beweert zich netjes gemeld te hebben bij de familie Jung op de dag dat ze Sam kwam ophalen en dit met het idee hem een week later weer terug te brengen. Ze beklaagt zich erover dat zij als hoofdeigenaresse juridisch gezien niet in haar recht stond toen ze het paard ophaalde. Kreuter had zich schuldig gemaakt aan verboden toe-eigening. ‘En dat is duur’, aldus Kreuter. ‘In mijn geval lagen de kosten voor advocaat en rechtsgang op 25.000 euro.’

Verwante artikelen:

[VN] Duitsland heeft helaas ook zijn eigen 'Totilas verhaal'
[VN] Strijd om eventer Sam wordt een juridische aangelegenheid
[VN] Overeenkomst Kreuter en Jung inzake Sam
[VN] Eventingpaard Sam weer terug bij Michael Jung

Mayasfrenk

Re: Eigenaresse van wereldkampioen eventing Sam in verweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:46

ehhh ja. dit is toch wel een vreemd verhaal. helaas weet je door alle verhalen er om heen niet meer wie je nou eigenlijk moet geloven... laten we hopen dat het paard er niet de dupe van word... maar zoals ik het lees ( en ik kan het verkeerd begreipen hoor) zegt zij dus eigenlijk tussen neus en lippen door dat de familie jung alleen op haar aandringen en omdat ze mede eigenaar zijn goed voor dit paard zorgen en dat dus niet zouden doen bij paarden die niet van hen zijn??? ligt het aan mij of zijn er meer mensen die het gevoel krijgen dat deze vrouw niet helemaal eerlijk is over wat er allemaal gaande is? ( nogmaals ik kan er ook helemaal naast zitten en het is maar een gevoel gevormd aan de hand van de berichtgeving door de media omdat ik deze mensen helemaal niet persoonlijk ken).

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:00

ik ga er zoiezo geen conclusies overtrekken, dit is iets tussen jung en kreuter. Ik vindt het wel zonde dat het paard weer eens de dupe is, voor mensen van dit kaliber vindt ik dat een aanfluiting. En zou dan ook de ogen uit m'n hoofd schamen om te vertellen dat ik het paard ontvoerd zou hebben. Hopelijk beslist de rechter dat hun straf samenwerken wordt, vondt dat zo'n goede straf.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Eigenaresse van wereldkampioen eventing Sam in verweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:15

Wat er denk ik dus gebeurd is: mevrouw Kreuter had destijds geen geld om Sam te laten rijden door een professional en heeft daarom Sam voor 40% geschonken met de voorwaarde dat de ruiter het prijzengeld mocht houden. Waarschijnlijk niet verwachtend dat het paard zo goed zou worden.

En dan kan je zo'n paard dus niet meer terughalen. Heel erg zuur maar waar. Moet ze voortaan maar betere afspraken maken.