Het voormalig Grand Prix paard van Imke, Gestion Janssen, is overleden. Gestion Janssen was Imke’s eerste door haar zelf opgeleide Grand Prix paard. In die tijd was hij in eigendom van de heer Strating, die tevens ook Imke’s sponsor was onder de naam van zijn bedrijf Gestion.
In 2002 en 2003 namen Imke en Gestion Janssen deel aan het NK Grand Prix en konden zij de overbrugging maken van Barbria naar Gestion Lancet. Zijn laatste jaren bracht Gestion Janssen door bij Valerie de Bock in Belgie, die aan hem een heel fijn leerpaard heeft gehad en hem de laatste twee jaar van zijn pensioen heeft laten genieten.
Imke: “Janssen is een belangrijk paard in mijn carriere geweest. Hij was niet het meest getalenteerde paard wat ik gehad heb, maar ik heb hem wel zelf opgeleid tot Grand Prix niveau. Hij kwam in een periode waarin ik een opvolger voor Barbria nodig had. Barbria was opgeleid door mijn moeder, maar met Janssen moest ik bewijzen dat ik meer kon dan ‘alleen maar’ het paard van mijn moeder ‘narijden’. Dat was zeker niet altijd makkelijk, omdat hij niet het laatste aan talent had en als hengst ook heel moeilijk kon zijn. Op zijn 9e jaar hebben we hem dan ook alsnog gecastreerd en daarna werd het wel makkelijker. Uiteindelijk heb ik nog een paar jaar Grand Prix met hem gereden. Ik heb ongelooflijk veel van hem geleerd en ben blij dat hij zijn laatste jaren op een fijne stal heeft mogen slijten en nog heeft kunnen genieten van zijn pensioen.”
idd nog niet zo oud...mijn beestje is 30 geworden, dus 19 vind ik nog best jong, dan moet er iets aan de hand zijn geweest, misschien koliek? iig sterkte met het verlies