Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eilleen333 schreef:Als ik kijk naar de voedingstoestand van het gemiddelde Nederlandse paard is het niet zo'n probleem als er kariger gevoerd wordt. Het wordt natuurlijk wel vervelend als er dieren op deze manier echt tekort komen. En dat zal meer gaan gebeuren. Mensen die goed voor hun dier willen zijn kijken niet op een paar centen.
ullaatje schreef:ik geloof er helemaal niets van , we worden bedonderd waar we bij staan, idd de boeren krijgen bijna niets en wij betalen de hoofdprijs!
Het word kunstmatig hoog gehouden die prijzen.
Want zakken is prijs als de grondstoffen weer goedkoper worden daar hebben ze nog nooit van gehoord.
vanessakusje schreef:eilleen333 schreef:Als ik kijk naar de voedingstoestand van het gemiddelde Nederlandse paard is het niet zo'n probleem als er kariger gevoerd wordt. Het wordt natuurlijk wel vervelend als er dieren op deze manier echt tekort komen. En dat zal meer gaan gebeuren. Mensen die goed voor hun dier willen zijn kijken niet op een paar centen.
Ben ik helemaal eens met je. Ik ken een aantal paarden die zich wellicht zelfs beter voelen als er minder gevoerd werd!
Maar voor de dieren die het hard nodig hebben en voor de bazen die t al niet zo breed hebben vind ik het wel vervelend.
Zo gaan stallingsprijzen (terecht) omhoog maar al onze bazen geven geen extra loonsverhogingen.
luve_rozes schreef:Juliette86 schreef:De hele tussenhandel verdient flink aan deze 'schaarste'. De boeren krijgen echter nauwelijks meer of zelfs minder voor hun prducten.
Dat is steeds het geval, heb er geen mercedes minder op zien rijden id tussenhandel, MKZ of wat dan ook, de boeren vangen de klappen.
mebianca schreef:Ik werk bij een handelsbedrijf in groenten en granen, en we hebben midden dit jaar de graan omhoog zien schieten. Helaas (voor de boeren) hadden de meeste hun graan al verkocht aan handelaren en kregen ze dus niet een hogere prijs.
Alecks schreef:Waar staan al de graanvelden in Nederland, dan? Ik kan me vergissen maar ik geloof dat Nederland voor zo'n 75% van het graanverbruik afhankelijk is van import. En ja, de boeren hebben altijd wat te klagen en ja, ik zie het niet snel gebeuren dat de prijzen gaan dalen bij een goede oogst.