In het spoor van beste Belg, Jeroen De Vroe, werd Stefan Van Ingelgem met Withney Van het Genthof op Jumping Mechelen zesde in de wereldbekermanche dressuur. 'Ik ben tevreden met het resultaat, maar onzeker over de toekomst', zit de ruiter uit Puurs met een dubbel gevoel.
'Het nieuws dat mijn paard allicht wordt verkocht, is niet uit de lucht gegrepen', vertelt Van Ingelgem. 'Uiteraard betreur ik dat, maar ik heb er geen zeggenschap in. Het is best mogelijk dat dit mijn laatste wedstrijd was met Withney.'
'Als het zo is, dan zij het zo', zegt Stefan Van Ingelgem gelaten.
'Maar paarden van het gehalte van Withney krijg je niet op bestelling. En om de andere degelijke dressuurpaarden waarover ik kan beschikken op topniveau te brengen, heb je tijd, heel veel tijd nodig.'
Ach arme ruiter! Maar ja je weet dat het kan gebeuren als je paarden rijd voor een ander. Maar als je goed bent een weer een topper op stal krijgt of hebt, blijft hij wel in de top rijden!
Ben benieuwd naar wie hij gaat dan. Ben niet zo'n fan van Stefan dus vind het niet zo erg dat het paard naar een ander gaat, hoewel het op persoonlijk vlak altijd sneu is voor iemand.
Erg jammer voor de Belgische dressuursport! Het gaat juist zo goed!
mimeslosydy
Geplaatst: 31-12-10 11:01
jammer...
daffie1986
Geplaatst: 31-12-10 11:12
Denk dat zolang de crisis blijft dit "wegkopen" van paarden nog wel even zal blijven duren. Eigenaars zijn dolblij als er een dikke cheque uitgeschreven wordt in deze tijd. Maar dat neemt neit weg dat ik het heel erg sneu voor de ruiters vindt.
Jammer, alweer een fijne combinatie die uit elkaar gerukt wordt, sneu voor de ruiter en jammer voor de Belgische dressuursport.. Denk dat je gelijk hebt, Daffie1986 dat het "wegkopen" van paarden nogal eens met de crisis te maken heeft. Er worden momenteel teveel leuke paarden bij hun ruiter weggehaald, ik vond het een leuke combinatie en 'n mooi paard ook. Ben benieuwd waar hij naartoe zal gaan..
juanito1
Geplaatst: 31-12-10 13:07
Leuke combinatie!!!HELEMAAL niet vind ik.
Het paard was te goed voor zo n' ruiter, vind ik persoonlijk.
Had hij misschien een derde teugel dan kon hij beter op het paard blijven zitten.
Hij stoorde het paard enorm in zijn bewegingen[onstabile zit].