Marc Houtzager en Opium VS naar vijfde plaats in Londen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Marc Houtzager en Opium VS naar vijfde plaats in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 08:42

www.anp.nl

De Nederlandse springruiter Marc Houtzager is zaterdag tijdens het internationale concours van Londen als vijfde geëindigd. Houtzager bleef in de barrage met Opium VS foutloos, maar had ruim twee seconden meer nodig dan de Ierse winnaar Cian O'Connor met Splendor. O'Connor ging rond in 35,01 seconden, Houtzager deed 37,14 over het parcours.

De Fransman Simon Delestre eindigde met Oslo du Chalet als tweede (35,87), de Brit Michael Whitaker werd met Little Lady 199 derde (35,92). Houtzager verdiende 1730 euro met zijn vijfde plaats, O'Connor ontving een cheque van 6480 euro.

Eric van der Vleuten (VDL Groep Cannelina) en Albert Zoer (Uraguay) tikten er tijdens de eerste omloop een balk af en mochten daarom niet meedoen aan de barrage.

CKR

Re: Marc Houtzager en Opium VS naar vijfde plaats in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 08:50

Mooie barrage, erg spannend! Marc en 0pium hadden goed gereden :)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:01

Het was zeker spannend!
Ben zelf onder de indruk van dat paard zonder hoofdstel.
En volgens mij zat er ook nog een bitlose bij? of lag dat aan mij :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 11:02

Het paard zonder hoofdstel had een leren bit in.
en bitloos was gewoon een hackamore :j

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:19

Cayenne schreef:
Het paard zonder hoofdstel had een leren bit in.
en bitloos was gewoon een hackamore :j

Ik vond het er heel speciaal uit zien. Dat leren bit dan!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:36

grappig dat ik het weer teruglees hier op Bokt, ik moest gisteravond ook echt twee keer kijken toen ik die portugese amazone de ring binnen zag komen met die optoming. ze stuurde hem erg netjes rond .
de winnende rit was erg spectaculair moet ik zeggen, dat was geen makkelijk beestje en gleed zelfs nog een beetje weg in de bocht.

Claudia95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:02

Jah ik had het gezien,
et was echt spannend,
er zaten steeds echt maar honderste seconden tussen,
Jah dat paard zonder optoming,
die was echt mooi,
As-Tare heette dat paard,
is zowiezo al een mooi paard.
Vanavond weer kijken naar london,
heb er zin in.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:49

ik heb al vaker over die portugese amazone gehoord, ik zou graag een foto of filmpje willen zien?! iemand??

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:53

Ik heb ook even zitten kijken gisteren, die ier was zeker goed, ook wel een terechte winnaar dus.

Die portugese vrouw, met die vos, die "zonder " hoofdstel reed, zoals ze het noemden, vond ik wel apart, haar eerste ronde heb ik gemist, maar de 2e ronde vond ik het er niet heel vriendelijk uit zien iig.
Dier liep constant te drammen en na het parcours, toen ze klaar was explodeerde ie zowat, toen zat ze behoooorlijk hard te hangen/ trekken en plukken in die mond.
Dat vind ik dan wel weer jammer, als je met zo'n optoming in de ring verschijnt, doe dat dan als je 200% zeker van je zaak bent.
Ik heb overigens niet gezien hoe ze hem die eerste rit voorgesteld heeft, dus daar kan ik niet over oordelen.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:04

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:27

Sommige rondes vond ik er wat hard aan toe gaan. Er was ook nog een bokkend paard weet de naam zo 1, 2, 3 niet meer maar het was niet al te vriendelijk...

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:29

thnx, aangezien ik haar naam niet wist kon ik ook niet goed zoeken op google!

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:33

Heb nu een paar keer gekeken, maar vind de bodem daar wel erg slecht.
Helaas hadden alle Ned. ruiters daar vandaag wel een beetje last van!
Nu op ned.1 trouwens

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:29

_Nann_ schreef:
Ik heb ook even zitten kijken gisteren, die ier was zeker goed, ook wel een terechte winnaar dus.

Die portugese vrouw, met die vos, die "zonder " hoofdstel reed, zoals ze het noemden, vond ik wel apart, haar eerste ronde heb ik gemist, maar de 2e ronde vond ik het er niet heel vriendelijk uit zien iig.
Dier liep constant te drammen en na het parcours, toen ze klaar was explodeerde ie zowat, toen zat ze behoooorlijk hard te hangen/ trekken en plukken in die mond.
Dat vind ik dan wel weer jammer, als je met zo'n optoming in de ring verschijnt, doe dat dan als je 200% zeker van je zaak bent.
Ik heb overigens niet gezien hoe ze hem die eerste rit voorgesteld heeft, dus daar kan ik niet over oordelen.

als er één amazone echt op en top paardenvrouw is in het internationale circuit dan is het Luciana wel ..er zijn er maar weinig met zoveel gevoel op een paard als zij ..bovendien is ze op en top respectvol tov haar paarden , die zijn alles voor haar ..As -taro heeft vroeger in brazilie gesprongen onder iemand anders maar was echt een onhandelbaar beest in parcours en liep enorm te klieren met zijn hoofd toen zij hem begon te rijden had ze der ook heel veel moeite mee en met dit lederen bitje begint ie steeds beter te lopen ..diep respect voor haar !!!
Afbeelding
Afbeelding

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:34

besita schreef:
_Nann_ schreef:

als er één amazone echt op en top paardenvrouw is in het internationale circuit dan is het Luciana wel ..er zijn er maar weinig met zoveel gevoel op een paard als zij ..bovendien is ze op en top respectvol tov haar paarden , die zijn alles voor haar ..As -taro heeft vroeger in brazilie gesprongen onder iemand anders maar was echt een onhandelbaar beest in parcours en liep enorm te klieren met zijn hoofd toen zij hem begon te rijden had ze der ook heel veel moeite mee en met dit lederen bitje begint ie steeds beter te lopen ..diep respect voor haar !!!
Afbeelding
Afbeelding

dat ziet er vriendelijker uit, da het beeld wat ik gisteren zag..
nogmaals ik heb er bij gezet dat ik haar eerste rit ook niet gezien had.
daarnaast weet ik ook verder niets van dat paard zijn verleden.

ik gaf alleen maar aan wat ik gisteren zag... meer niet :)

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:55

Vond haar basis rondje heel goed!
In de barrage leek het of ze minder stuur had.
Vond het wel wat indiaans hebben :D