Paard van Heusdense kerstman raakt lelijk bekneld in trailer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard van Heusdense kerstman raakt lelijk bekneld in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 16:42

www.brabantsdagblad.nl

Het paard dat de arreslee van de kerstman zaterdag door Oudheusden zou trekken, is bekneld geraakt in de trailer.

Het dier liep een wond op, maar kon uiteindelijk toch een ronde door het dorp maken. Toen de eigenaar in Oudheusden het paard uit de trailer wilde halen, werd duidelijk dat het dier met twee voorbenen achter een schot in de trailer terecht was gekomen. De benen zaten muurvast. Zowel politie als brandweer werden opgeroepen, maar uiteindelijk slaagde het paard er toch in om zelf los te komen. Het liep daarbij wel een wond aan zijn bil op.

Van de politie mocht het paard pas voor de arreslee na een medische keuring door een dierenarts. Omdat dit allemaal nogal wat tijd in beslag nam is de kerstman maar in een moderner vervoermiddel gestapt: een auto. Vanaf 11.00 uur stond immers een ronde door Oudheusden op het programma om huis-aan-huis kerstballen uit te delen. Het is de bedoeling dat deze ballen vandaag allemaal in de grote buurtkerstboom in de Julianastraat gehangen worden.

Het paard werd uiteindelijk goedgekeurd en kon na anderhalf uur alsnog voor de arreslee.

Klik hier voor een foto.

Jolliegirl

Re: Paard van Heusdense kerstman raakt lelijk bekneld in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:44

Fijn dat het goedgekomen is.
Ik was alleen persoonlijk zelf niet met dit weer met de trailer op pad gegaan := Maargoed, dat staat totaal los van dit ongevalletje.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:55

Ligt eraan waar, hier kan je veilig de weg op met de trailer. En ik denk ook niet dat dit ongeluk met de gladheid te maken heeft.
Maar ik ben blij dat het goed is afgelopen met het paard!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:05

Ik ben vanacht nog in Oud Heusden geweest en de wegen zijn er goed te doen idd :j
Alles is prima gestrooid, net als bijna heel de omgeving hier :)
Gelukkig is het goed afgelopen met het paard, en geneest de wond snel!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:11

Vervelend zo'n ongeluk(je). Zo te horen nog met een redelijke sisser afgelopen.
Wat ik dan wel weer apart vind, is dat er blijkbaar politie nodig is om aan de eigenaar en/of kerstman te vertellen dat het beest na zo'n ongeluk toch echt eerst medisch gekeurd moet worden, alvorens er mee te gaan rijden.

Vind het eerder van goed eigenaarsschap getuigen als je je paard dan gewoon terugtrekt na zo'n geval, maargoed.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:17

Goed van de politiemensen daar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:36

JoyCiej007 schreef:
Vervelend zo'n ongeluk(je). Zo te horen nog met een redelijke sisser afgelopen.
Wat ik dan wel weer apart vind, is dat er blijkbaar politie nodig is om aan de eigenaar en/of kerstman te vertellen dat het beest na zo'n ongeluk toch echt eerst medisch gekeurd moet worden, alvorens er mee te gaan rijden.

Vind het eerder van goed eigenaarsschap getuigen als je je paard dan gewoon terugtrekt na zo'n geval, maargoed.

Ben het helemaal met je eens.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:44

Ik kan me vergissen, maar volgens mij heeft de kerstman een paard in een ponytrailer willen vervoeren. Niet zo gek dat het dier dan in paniek raakt..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:52

ik zou het paard mooi hebben laten staan en niet meer voor de kar gezet, maar dat ligt aan de grootte van de wond. Als hij verder goed loopt is een beetje lopen voor de kar (geen uren) wel fijn tegen de stijfheid misschien?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:04

Gevolgen van zo'n voorval zijn vervelend en soms nog erger.

Maar hoe kan een paard nu met twee benen over een schot komen ??

Misschien niet goed vastgezet ??

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:05

Heeey

Dat is in mijn dorp :') en die foto is bij ons op de hoek gemaakt :')

Fijn dat het goed gekomen is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:08

Ariebren schreef:
Gevolgen van zo'n voorval zijn vervelend en soms nog erger.

Maar hoe kan een paard nu met twee benen over een schot komen ??

Misschien niet goed vastgezet ??

Met de twee voorbenen over een schot en aan de bil verwond, ik snap em ook niet helemaal.

De trailer is idd wel erg laag.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:09

femiaans schreef:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heeft de kerstman een paard in een ponytrailer willen vervoeren. Niet zo gek dat het dier dan in paniek raakt..

Waar haal je dit dan vandaan? Als het zo zou zijn zou het idd heel erg stom zijn en vragen om ongelukken.
Maar voordat men dit soort 'roddels' gaat verspreiden is het misschien handiger om eerst uit te zoeken of het uberhaupt waar is, voordat je dit soort dingen zomaar openbaar neerkwakt.

Straks is het helemaal niet waar, dat is ook niet netjes!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:10

de trailer is wel een trailer voor een paard heb de trailer wel zien staan ;)

Berbermacy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:50

gelukkig is het goed gekomen!! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:21

JoyCiej007 schreef:
femiaans schreef:

Waar haal je dit dan vandaan? Als het zo zou zijn zou het idd heel erg stom zijn en vragen om ongelukken.
Maar voordat men dit soort 'roddels' gaat verspreiden is het misschien handiger om eerst uit te zoeken of het uberhaupt waar is, voordat je dit soort dingen zomaar openbaar neerkwakt.

Op de foto staat een trailer en die lijkt niet veel hoger dan het dak van de auto er naast.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:30

Van de politie mocht het paard pas voor de arreslee na een medische keuring door een dierenarts.

^^
Heel goed als je het mij vraagt!

Tjah dat soort dingen gebeuren gelukkig valt het mee

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:52

JoyCiej007 schreef:
femiaans schreef:

Ik geef mijn mening met de opmerking dat ik me kan vergissen. Maar ik zie nu op de foto een ponytrailer staan waar dus geen paard in kan. Misschien dat het gezichtsbedrog is, maar als ik naar de hoogte van de kap kijk in combinatie met de hoogte van de auto die er naast staat, denk ik toch echt dat het een te lage trailer is geweest.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:56

Volgens mij wel een gewone trailer alleen staat de trailer iets verderweg dan het busje wat ernaast staat waardoor hij dus kleiner lijkt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:05

DendroFleur schreef:
Volgens mij wel een gewone trailer alleen staat de trailer iets verderweg dan het busje wat ernaast staat waardoor hij dus kleiner lijkt.

Daarom. Vind dit alles behoorlijke speculatie; hoe kan je daar vanaf een foto (waarop het ook nog eens heel onduidelijk te beoordelen is, dat soort dingen vertekenen vaak gigantisch!) nou een oordeel over vellen?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:46

Ik heb ook nergens verteld dat het met zekerheid is, maar dat het mijn mening en inzicht is. Ik ken inmiddels aardig het verschil tussen een pony en een paardentrailer, en op basis daarvan heb ik dus het vermoeden dat het een ponytrailer is. Maar nogmaals, ik kan me altijd vergissen.
Auto ernaast en trailer staan niet zover uit elkaar, en daarbij zit er een behoorlijke lage kap op, vandaar mijn vermoeden.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:01

Hee, dat is mijn huis daar! Wat leuk! Als ik dat geweten had. Heb inderdaad de kerstballen gehad (en heb niet eens een boom...) en er reed inderdaad een auto mee...

Maar het paardje staat lekker eten te zoeken volgens mij, dus het zal wel meevallen denk ik. Paarden die echt veel pijn hebben, eten niet denk ik...

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 08:57

Als het mijn paard was geweest, had ie ook na de medisch goedkeuring niet gelopen!
Wie zegt dat het dier geen pijn heeft ?

nutteloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:00

het was wel een trailer voor paarden, de foto vertekend het beeld wat omdfat de trailer een aantal meters voor het busje staat, wel was het een grote koudbloed, dus misschien voor het paard wat krap.
Maar goed, een ongelukje zit in een klein hoekje.
Wij hebben wel eens een paard gehad die op een 2 paards trailer welke voldoende ruimte boven zijn hoofd boodt een salto achterover maakte en vervolgens aan de achterkant over de klep hing.
Toch wel mooi dat hij dus de ruimte had, want daardoor zag hij dus nog meer kans om zijn bijvoorbeeld zijn rug te breken ed. '
Dus zoals ik al zeg ongeluk zit in een klein hoekje....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:49

Ha, lekker! We gaan weer lekker in onwetendheid oordelen over een ander. :(

Ik wil nu heel graag weten welke koetserij het was. Pure interesse. Ik ken er 2 in de buurt, die dit doen en allebei zijn het koetserijen die heel goed weten wat ze doen. Eén ervan heeft zelfs zijn koets ter beschikking gesteld voor ons huwelijk een paar jaar geleden. Waarschijnlijk was het een heftige reactie van een politieman die geen verstand van paarden heeft, want die 2 eigenaren weten meer van paarden met hun pink dan menig bokkertje hier. Vermoedelijk vond die de reactie overtrokken, omdat het paard zichzelf ook kon bevrijden. Ik ben idd blij dat het goed is afgelopen. En idd, ik woon hier in de buurt, hier wordt behoorlijk netjes voor de wegen gezorgd. We zitten niet in Groningen. Ik snap best dat ie op pad is gegaan.

Uit ervaring weet ik: Als een paard zich opgesloten voelt in een trailer, is ie in staat om een hele trailer te slopen. Heb ik al een paar keer kunnen zien. Zo gevaarlijk zijn ze niet. Als dat wel zo was, hadden we in NL inmiddels wel regels, dat we zo onze paarden niet mogen vervoeren.

Ashley: Wie was het? L of H? Ik denk aan de foto te zien L... :P