Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bravura schreef:En als die dieren dan consequent worden geweigerd, wat gebeurt er dan met die dieren? Dan worden ze weer het slachtoffer van de strijd tegen de slechte transporteurs.
darwin schreef:Dus als ik een paard koop in Groningen en ik woon zelf in Brabant , dan mag dat niet, want dat is ook 250 kilometer.
Ik denk dat menig wedstrijdruiter elk weekend meer kilometers aflegt dan 50 hoor, dus ik vind dat je hier een beetje dom praat.
Yviertje schreef:Ik denk dat het eerder ligt aan het feit dat er tegenwoordig maar weinig slachterijen ook zijn toegerust om paarden te slachten. In NL eten we gewoon minder paardenvlees. Ik weet er bij mij in een de buurt die paarden slacht, maar daar komen geen vrachtwagens vol. Alleen zo nu en dan een paardje dat uit z'n lijden verlost wordt.
Dus dan is het logisch dat ze verder moeten rijden met een volle vrachtwagen. En paar jaar geleden zijn een paar paarden van een bekende naar Frankrijk gebracht voor de slacht, leverde een betere prijs op.
lisasander schreef:darwin schreef:Dus als ik een paard koop in Groningen en ik woon zelf in Brabant , dan mag dat niet, want dat is ook 250 kilometer.
Ik denk dat menig wedstrijdruiter elk weekend meer kilometers aflegt dan 50 hoor, dus ik vind dat je hier een beetje dom praat.
Ik denk dat ze het over transporten heeft met 20 paarden in een kleine ruimte in een vliegtuig heeft dus niet over een of 2 paarden in een trailer met meestal een hooinetje tot hun beschikking.
een oude gammele vrachtauto zul je bedoelen. Alleen sportpaarden worden per vliegtuig vervoert. Die hebben het wel goed.

Mandyke schreef:Slachtingen moeten in het dichtsbijzijnde slachthuis gebeuren vind ik. En niet alleen met paarden maar met alle dieren. Het is toch onnodig om van die ellelange transporten in te leggen, ik kan me niet inbeelden dat de winst zoveel groter is als je eerst 1000km moet rijden.
, het is ook nog eens pure dierenmishandeling.Ragdollcat schreef:Idd, worden ze weer de lange reis terug gestuurd?
Ik snap idd ook niet waarom ze niet naar een slachthuis in de buurt gaan, de prijs in Italie licht dan misschien hoger? maar dat weegt toch niet op tegen benzine kosten/uren?
, het is ook nog eens pure dierenmishandeling.
Leonora schreef:ze moeten per vandaag nog alle transporten over meer dan 50 km verbieden!
Dat er dieren geslacht worden, dat is niet anders, maar dan wel als diepvriespakket
over de grens! Je wilt toch niet weten dat je favo rijdier zo'n dodenreis moet maken!
Jockey_my schreef:Yviertje schreef:Ik denk dat het eerder ligt aan het feit dat er tegenwoordig maar weinig slachterijen ook zijn toegerust om paarden te slachten. In NL eten we gewoon minder paardenvlees. Ik weet er bij mij in een de buurt die paarden slacht, maar daar komen geen vrachtwagens vol. Alleen zo nu en dan een paardje dat uit z'n lijden verlost wordt.
Dus dan is het logisch dat ze verder moeten rijden met een volle vrachtwagen. En paar jaar geleden zijn een paar paarden van een bekende naar Frankrijk gebracht voor de slacht, leverde een betere prijs op.
Ik kan nooit geloven als je daar de benzine kosten van af trekt (heen en terug) dat je het nog over een betere prijs kunt hebben.
Daar buiten STEL mijn paard zal ooit naar de slager moeten dan kies ik voor een goede die niet te ver weg is en de prijs zal me dan een worst wezen Ik ga voor 100 euro meer mijn paard niet langer vervoeren dan nodig is.

Yviertje schreef:Hij heeft de paarden aan de iemand verkocht die ze naar Frankrijk zou brengen voor slacht en hij kreeg toch echt een hogere prijs voor z'n paarden dan dat hij ze hier liet slachten. De paarden waren goed gespierd, maar gewoon helemaal kapot.
Er is hier gewoon geen markt voor paardenvlees en blijkbaar in het buitenland wel. Waardoor je dus gaat slepen met slachtvee.
Bravura schreef:En als die dieren dan consequent worden geweigerd, wat gebeurt er dan met die dieren? Dan worden ze weer het slachtoffer van de strijd tegen de slechte transporteurs.