www.knhs.nl
De eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen van de KNHS-Imperial Riding Cup is zaterdag 11 december gewonnen door de veertienjarige Sanne Vos uit Wijk en Aalburg. Met haar schimmelpony Just You ’n Me (v. Pion) haalde de A-kaderamazone een winnende score van 70,95%.
De resultaten van de dressuurcompetitie voor ponycombinaties in de klasse Z2 categorie D gelden voor kadervorming en de wedstrijdcyclus biedt voor bondscoach Tineke Bartels een belangrijke opbouw naar de Europese kampioenschappen voor pony’s, van 26 tot en met 31 juli in Jaszkowo, Polen. Bij Dressuurstal de IJzeren Man in Weert werd het eerste selectiemoment georganiseerd en ging de overwinning ruimschoots naar Sanne Vos met Just You ‘n Me. De tweede prijs werd gewonnen door Lotte Meulendijks met Boticelli (v. Brillant)en een totaalscore van 68,80%. Sanne Gilbers eindigde als derde met Geronimo B (v. Golden Dancer) met 68.06%. De volgende competitiewedstrijd van de KNHS-Imperial Riding Cup wordt verreden op zondag 16 januari bij Ruitersportcentrum Emmeloord in Emmeloord.
Uitslag KNHS-Imperial Riding Cup – 11 december, Weert
1) Sanne Vos (Wijk en Aalburg) met Just You ’n Me 70,65 %
2) Lotte Meulendijks (Heeze) met Boticelli 68,80 %
3) Sanne Gilbers (Varsseveld) met Geronimo B 68,06 %
4) Jelle Peeters (Weert) met Nandor 67,78 %
5) Luca de Rijck (Oostrum) met Omira 67,59 %
5) Michelle de Jonge (Groningen) met Hagelkruis Valentijn 67,59 %
7) Samantha van der Lof (Haaksbergen) met Elin’s Nonsisdador 67,13 %
8) Laurie Vervoort (Helden) met Lelliebelle 66,57 %
8) Sanne Gilbers (Varsseveld) met Daylight 66,20 %
10) Mandy van den Hoek (Sleeuwijk) met Voorwijk’s Celeste 66,02 %
Voor meer informatie en de complete uitslag: www.knhs.nl > dressuur > competities
Kalender KNHS-Imperial Riding Cup 2010/2011
Zondag 16 januari 2011, Ruitersportcentrum Emmeloord in Emmeloord
Zaterdag 5 februari 2011, Manege Olympic in Uden
Zondag 6 maart 2011, Ruitersportcentrum De Kroo in Nieuw en St. Joosland
Zaterdag 9 april 2011 Sunrise Stables in Assen
Zaterdag 28 mei 2011, Paardensportcentrum Gert van den Hoorn in Kootwijk