Kevin Staut wint FEI ROLEX World Cup™ in Gèneve

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Kevin Staut wint FEI ROLEX World Cup™ in Gèneve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 17:30

Nieuwsredactie

Afbeelding

Kevin Staut en Silvana de Hus
Foto: Stefano Grasso / FEI

De stad Gèneve in Zwitserland was dit weekend het decor voor de zesde ronde van de FEI ROLEX World Cup. Er kwamen 40 ruiters aan de start in het parcours van 1m60. Acht ruiters wisten zich te plaatsen voor de jump-off, waaronder Harrie Smolders.

Kevin Staut, is nog steeds de huidige nummer 1 in het klassement en dus de drager van de Rolex-armband. Hij maakte zijn favorietenrol waar door weer een foutloos parcours te rijden. Harrie Smolders reed een zelfverzekerd parcours, en wist zichzelf met Regina Z te plaatsen voor de barrage. Meredith Michaels-Beerbaum en Shutterfly sloegen er ook in om een foutloze basisomloop te rijden. De huidige nummer drie in het klassement heeft de World Cup al 3 keer gewonnen, alle drie met de 17-jarige ruin Shutterfly.

Marcus Ehning, de winnaar van de World Cup vorig jaar, reed een snelle basisronde maar had 2 balken. Christian Ahlmann, de nummer twee in het klassement kwam dit weekend niet in actie, dus kon ook geen punten verzamelen. Albert Zoer, Jeroen Dubbeldam en Dirk Demeersman sloegen er niet in om de basisomloop foutloos af te leggen.

Eric Lamaze en zijn hengst Hickstead reden een ontzettend snelle foutloze ronde, en wist de tijd van zijn voorganger met maar liefst 1.74 seconden te verbeteren. Meredith Michaels-Beerbaum reed 0.63 seconden trager dan de Olympische kampioen. Het is duidelijk dat Shutterfly terug in topvorm is. Ook Harrie Smolders wist de tijd van Lamaze niet te evenaren, en had een balk op de dubbelsprong. Hij eindigde achtste in het klassement.

Maar dan was het de beurt aan Kevin Staut, de nummer 1, met Silvana de Hus. Het leek onmogelijk om de tijd van Lamaze te verbeteren, maar de Europese Kampioen sloeg er toch in om 0.15 seconden sneller te rijden.

Harrie Smolders maakt een mooie sprong in het World Cup klassement, en staat nu op de vierde plaats. Kevin Staut loopt uit op de andere ruiters met maar liefst 63 punten.

Klik hier voor het volledige eindklassement van de kwalificatie in Gèneve.

emma525

Re: Kevin Staut wint FEI ROLEX World Cup™ in Gèneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:41

Ik zag het net op de tv, was erg mooi op Shutterfly weer zo te zien springen. Met die oortjes naar voren over de laatste hindernis! :P

mywiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:56

Ik zag het ook op tv! Was eigenlijk voor Eric Lamaze met Hickstead. Maar ik gun het Kevin Staut ook wel! Was wel een moeilijk parcour volgens mij.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:08

mywiseguy schreef:
Ik zag het ook op tv! Was eigenlijk voor Eric Lamaze met Hickstead. Maar ik gun het Kevin Staut ook wel! Was wel een moeilijk parcour volgens mij.

Ja met een paar scherpe bochten erin, jammer van de weigering op de laatste hindernis voor dubbeldam

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:21

Ik had het gezien bij studiosport, echt knap hoe snel Lamaze en Staut waren!

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:04

Leprevost en staut hebben toch een soort van relatie, dat publiceerde de Hoefslag!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 14:18

Kevin Staut en Pénélope Leprovost zijn inderdaad samen, al meer dan een jaar geloof ik ;)