In Engeland is een pony overleden nadat hem ongeweekte suikerbietenpulp was gevoerd. Dit laat de politie van Derbyshire afgelopen vrijdag weten. De politie denkt dat Ebony, een witte Welshpony, door een goedbedoelde vreemde is gevoerd. Wanneer de pulp niet eerst geweekt wordt in water, kan het enorm gaan uitzetten in de pony, iets wat dodelijk kan aflopen.
"Het is een treurig ongeval en komt dan ook niet vaak voor, maar we denken dat iemand heeft gedacht iets aardigs te doen voor de pony, maar helaas heeft deze goedbedoelde actie geresulteerd in de dood van de pony," aldus een woordvoerder van de politie.
Ja erg fijn, dat goedbedoelde gedoe. Bah, ik zou door het lint gaan als iemand mijn paarden 'goedbedoeld' ongeweekte bietenpulp geeft!! Ik heb op mijn ton senioris slobber ook briefjes zitten met: minimaal 6 uur weken in water! en NIET DROOG VOEREN.
dat is vreselijk! de voorbijgangers weten het olgens hun vaak beter, maar met dit als resultaat. zo worden paardjes vaak ook hoefbeangen gevoerd...ok zo goedbedoeld.
en ik ben zooo blij dat ik gewoon alleen op mijn berg zit en hier geen mens komt! Mijn vriendin heeft dit ook een keer gehad....iemand dacht haar een plezier te doen om haar paarden alvast te voeren. Een leek ziet het verschil niet tussen bietenpulp en biks.....het is bij haar gelukkig goed afgelopen!
Is deze pony dood gegaan aan een slokdarm verstopping?Of een maagruptuur?
Hier ook iemand die eens goedbedoeld alvast de paarden heeft gevoerd. Gelukkig niks gebeurd maar tjemig wat was ik woest. Dat doen ze geen tweede keer meer Erg triest om op die manier een paard te moeten verliezen.
LDRD
Geplaatst: 13-12-10 07:37
Dat is precies de reden dat ik het niet op stal heb staan maar in huis, om niemand de gelegenheid te geven het per ongeluk te voeren.