De Olympia Horse Show wordt gehouden van dinsdag veertien tot maandag 20 december in Londen. De show opent op dinsdag met de Grand Prix dressuur. De vijftien beste ruiters rijden vervolgens de Kür op woensdag. Voor de Nederlandse dressuurruiters wordt het een spannende strijd, met name tussen Adelinde Cornelissen en de Britse Laura Bechtolsheimer.
De Britse amazone heeft met haar paard Mistral Hojris drie zilveren medailles gewonnen tijdens de laatste wereldruiterspelen in Kentucky. Adelinde Cornelissen die over het algemeen sterk rijdt op Engelse bodem zadelt na de wereldbekerwinst in Stockholm opnieuw Parzival. Edward Gal (Sisther de Jeu) en Hans Peter Minderhoud (Nadine) maken het Nederlandse team compleet. Maandag vindt de Grote Prijs springen plaats.
Op FEI TV kun je alles bekijken. Maar daar kom je alleen op - betaal-tv - als je een creditcard hebt. (Die heb ik niet. Weet iemand hoe ik toch op FEI TV zou kunnen komen?)
Quinn
Geplaatst: 10-12-10 19:19
BBC zend normaal wel uit. Vaak op zaterdag en zondag.
Geplaatst: 10-12-10 20:02
Edward neemt Sisther de Jeu mee? Dan ben ik zeer benieuwd naar hun optreden; ik heb veel over dit paard gehoord, maar het nog nooit in actie gezien; zeker niet op een dergelijke grote wedstrijd. Ik hoop dat ze een mooi resultaat boeken, wat kansen geeft voor de toekomst!
Beetje jammer, ik heb tijdens de Wereldruiterspelen een jaarabonnement genomen, maar op de website staat alleen: - Reem Acra FEI World Cup Dressage™ from London Olympia Watch the action live from London Olympia on Wednesday 15th December en - Rolex FEI World Cup Jumping™ from London Olympia Watch the action live from London Olympia on Sunday 19th December
Aan wat voor vage regeltjes is die website gebonden dat ze dan bv de grand prix dressuur op dinsdag niet kunnen/mogen/willen uitzenden?
woensdag: 21:05 PAARDENSPORT: Show Jumping in Londen (Groot-Brittannië) - (130min) LIVE
donderdag: 22:00 PAARDENSPORT: Show Jumping in Londen (Groot-Brittannië) - (75min) LIVE
zaterdag: 21:30 PAARDENSPORT: Show Jumping in Londen (Groot-Brittannië) - (30min) (niet live, misschien een samenvatting van de Puissance van vrijdagavond?) daarop volgend: 22:00 PAARDENSPORT: Show Jumping in Londen (Groot-Brittannië) - (90min) LIVE
zondag: 22:00 PAARDENSPORT: Show Jumping in Londen (Groot-Brittannië) - (90min) LIVE
Kennelijk vinden ze bij Eurosport dat show jumping en dressur hetzelfde is... zou er maar vanuit gaan dat de wedstrijd van woensdag dressuur is (de Kuer op muziek). De rest zal inderdaad wel allemaal springen zijn, als ik de Olympia website zo zie...
Lauriely
Geplaatst: 11-12-10 20:49
Heel benieuwd naar het optreden van Edward met sister de jeu! veel succes.