Van verkrachting verdachte instructeur weer vrijgelaten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Van verkrachting verdachte instructeur weer vrijgelaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 16:06

http://www.hln.be

De trainer van manege Jochri in Wemmel die aangehouden was op verdenking van verkrachting en aanranding van minderjarigen, is een tweetal weken geleden onder strenge voorwaarden vrijgelaten. Dat meldt het Brusselse parket. De man zat sinds 27 oktober in de cel nadat één van zijn vermeende slachtoffers klacht had ingediend bij de politie.

Het 19-jarige meisje was naar de politie gestapt met het verhaal dat ze enkele jaren geleden aangerand en verkracht was door M.D., de zoon van de uitbaters van manege Jochri. Uit schaamte zou ze het misbruik altijd verzwegen hebben. Ze zou pas klacht ingediend hebben op aangeven van haar huidige vriend.

Na de verklaringen van het meisje viel de federale gerechtelijke politie van Asse de manege binnen en ondervroeg er alle klanten. Daarbij zouden nog andere slachtoffers opgedoken zijn. De 40-jarige M.D. werd opgepakt en aangehouden door de onderzoeksrechter op verdenking van verschillende feiten van verkrachting en aanranding van meisjes tussen 14 en 16 jaar oud. Twee weken geleden liet het gerecht M.D. dan vrij, weliswaar onder strenge voorwaarden. Zo mag hij tijdens de openingsuren niet meer op de manege aanwezig zijn.

Verwant artikel:

[VN] Groot onderzoek naar seksueel misbruik op Vlaamse manege

winnieloves

Re: Van verkrachting verdachte instructeur weer vrijgelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:11

Ik vraag me nou af waarom ze hem weer vrijlaten? Niet genoeg bewijs ofzo..
Iemand die dat soort dingen hoort gewoon een gevangenisstraf te krijgen van minstens 2 jaar als je het mij vraagt!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:50

of pas vrij laten na castratie ;)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:16

ALS hij dat gedaan heeft, moet hij daarvoor gestraft worden inderdaad. Maar ik zie hier dat jullie al weten dat hij schuldig en veroordeeld is?

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:17

mja, een meisje zal zoiets maar uit "wraak" zeggen omdat ze ruzie met em heeft := is ; ie dan mooi klaar mee, de rest van je leven een stempel op zn hoofd.. (ik zeg ALS he dames ;) )
Maja, we horen vanzelf of ie nou schuldig is of niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:51

Er waren zo te lezen wel meerdere slachtoffers Amanda. Maar inderdaad er kan gewoon niks bewezen worden als je er zo laat mee komt, en dat is geen verwijt naar het meisje toe hoor. Heb het zelf namelijk ook meegemaakt en ze kunnen gewoon totaal niks doen zonder dat je gelijk nadien naar de politie stapt zodat er bewijs gevonden kan worden, en dan nog is het afwachten of dat genoeg bewijs is....
Is altijd zo gemeen in zulke zaken...

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:05

Begrijp ik nou goed dat ze hem vrijlaten na meerdere aangiften???
Snap ik niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:08

winnieloves schreef:
Ik vraag me nou af waarom ze hem weer vrijlaten? Niet genoeg bewijs ofzo..
Iemand die dat soort dingen hoort gewoon een gevangenisstraf te krijgen van minstens 2 jaar als je het mij vraagt!

Tussen aangifte, onderzoek en rechtszaak zit vaak een behoorlijke tijd die de meeste verdachten, onder voorwaarden, in vrijheid mogen afwachten.

Laura_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:14

Ik ken M.D. zoals z ehem hier beschrijven en vond hem altijd heel vriendelijk,bij sommige dus iets te vriendelijk... Walgelijk. En te weten dat als ik 1dag meer naar die manege was geweest, dat ik er was blijven gaan. En ik het zelfde zou kunnen hebben meegemaakt. Zo dichtbij en eigenlijk geloof ik het allemaal niet eens...Zelfs een van m'n beste vriendinnen werd slachtoffer van hem .
Vind het eigenlijk zelfs niet kunnen dat hij vrij is . Hij had een (jongere) vriendin en pas een kind, al die walgelijke praktijken heeft hij voor haar verborgen gehouden .
Ik ben eigenlijk nogsteeds stomverbaasd dat dit kan gebeuren en dus niet alleen een slecht film senario is ...

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 08:55

Ach zoiets is toch niks nieuws.....waar gebeurd dit nu niet??
Al is het "maar" handtastelijkheid, die paardenmannen denken dat alles kan en vinden zichzelf nogal wat...
In mijn omgeving liepen vroeger mannen rond die alles gaven aan die meiden en dan opeens wilde ze daar iets voor terug.......(je begrijpt het al) en toch al wetend trapten er zo vele in.....

Die meiden die dat doen denken ook niet na! (dan maar geen paardrijden)!
En de 14jr van tegenwoordig zijn net 18jr dus....

En deze soort mannen....CASTEREREN!!