Paardenspeurster Adrienne Hauquier geeft de strijd op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paardenspeurster Adrienne Hauquier geeft de strijd op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 07:22

http://www.nieuwsblad.be / Nieuwsredactie

Met hart en ziel zocht Adrienne Hauquier de voorbije vijftien jaar naar gestolen paarden. Haar baanbrekende werk maakte haar bekend in binnen- en buitenland. Moegestreden geeft ze er nu de brui aan.

Dieren, maar dan vooral paarden, zijn haar grote passie. Adrienne Hauquier (62) uit Balen zou er haar leven voor geven. En dat heeft ze ook een beetje gedaan. Vijftien jaar lang zocht ze samen met de eigenaars naar verloren of gestolen paarden. Ze bond de strijd aan met louche paardenhandelaars en kreeg talrijke haatmails. Nu is de Sherlock Holmes van de paarden moe. 'Ik sta maar alleen met mijn gevecht tegen het onrecht dat paarden wordt aangedaan', zegt Adrienne al huilend.

'Waarom wordt er niets gedaan aan personen die paarden kopen, ze slecht ergens stallen en ze dan opnieuw met winst verkopen? Ik sta nergens, want er is geen wet die mij steunt', zucht ze. 'Er komt maar geen einde aan die fraude en oplichtingzaken. De louche paardenhandelaars gaan rustig verder en schamen zich nergens voor. Ik ben moe. Moe van het vechten tegen de bierkaai. Moe van het vechten zonder een greintje erkenning, geen dankjewel en geen medewerking. Het is voorbij. Ik heb dit vijftien jaar met hart en ziel gedaan en het doet pijn om te stoppen. Mijn zaak na 26 jaar opdoeken was een verademing, maar nu zit ik finaal aan de grond. Ik ween de hele dag.'

Het nieuws sloeg in de paardenwereld in als een bom. Want als er iemand was bij wie je wel terecht kon, dan was het Adrienne wel. De talrijke reacties op paardenforums spreken voor zich: 'Adri, je hebt fantastisch werk geleverd. Je verdient geen pluim, maar hele donsdekens vol'.

Vorig jaar vond Adrienne nog veertig gestolen paarden terug. 'Het mooiste voorbeeld is het verhaal van het meisje Kelly en haar paard Queen, dat zelfs de internationale pers haalde', vertelt ze. 'Kelly had haar paard al elf jaar toen het werd gestolen. De vroegere eigenaars eisten het dier terug. Uiteindelijk heeft ze Queen mogen houden, na een lange lijdensweg.'

Adrienne laat op bokt.nl weten dat ze het erg spijtig vind te moeten stoppen, haar site zal echter wel altijd blijven bestaan ten behoeve van gestolen en vermiste paarden.

Voor een persoonlijke reactie van Adrienne kijk hier: [VVDD] Paardenspeurder stopt definitief

Aelin

Re: Paardenspeurster Adrienne Hauquier geeft de strijd op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 07:30

Ik begrijp dat ze is gestopt..nederland loopt ver achter kwa dierenwetten.

Overigens vind ik het wel heel jammer

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 08:14

Kelly1992 schreef:
Ik begrijp dat ze is gestopt..nederland loopt ver achter kwa dierenwetten.

Overigens vind ik het wel heel jammer

De reden waarom ze is gestopt is heel bitter.

Echt heel zonde dat ze toch heeft doorgepakt en er mee ophoudt, had stille hoop dat ze toch door zou gaan.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 08:47

heel jammer dat ze is gestopt, want helaas is er zo'n vrouw/man als haar echt nodig...
Ik hoop dat ze ooit nog terug komt. Maar voor nu; ontzettend bedankt dat ze dit heeft mogen doen, en al die mensen heeft kunnen helpen.. petje af!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:11

ik had al een mail gehad van haar, heel jammer maar wel begrijpelijk!

ze heeft het 15 jr gedaan echt petje af +:)+ _/-\o_ _/-\o_
ik hoop dat ze nu zelf kan gaan genieten van het leven en dat ze nu eens aan zichzelf gaat denken :j

Adrie je hebt super werk verricht en heel veel mensen weer gelukkig gemaakt,je bent 62 nu is het tijd dat je aan jezelf gaat denken en lekker je rust neemt!
je hebt het verdiend !

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:47

Ik hoop dat dit verhaal veel mensen inspireert om zelf ook wat te doen, op wat voor manier ook. Gelijk heeft ze, in je eentje kan je niks. Maar vele eentjes, worden er uiteindelijk best veel, en die kunnen wel wat!

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:41

Jammer dat ze ermee stopt, maar ja nederland word je moe van de regels en wetten.
Behalve voor dierenwereld daar hebben ze nog niks voor doorgezet. jammer genoeg heb ik voor wilders gestemd want die zou er nog wat mee gaan doen, maar zie het somber in...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:32

Het gaat hier niet alleen om Nederland, maar met name België waar ze woont.
Heel jammer dat ze stopt, ik weet hoe ze met hart en ziel voor elk paard vocht, maar kan me ook voorstellen dat je dat op den duur teveel wordt.

Adrienne, het ga je goed!

mistyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:53

ze woont en zocht idd vooral in belgie.

het is ook heel klote dat ze oa stopt door iemand die ook hier alom berucht is....
en de foute mensen zullen nu wel in hun handjes wrijven...

(wie meer info wil hierrond,kijk ff op bokt.be)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:34

Adri,
Ik heb je mailtje ook gekregen.
Je hebt ook al genoeg meegemaakt en het wordt stilaan tijd na zo lang werken en zwoegen dat die fakkel mee overgedragen wordt door iemand anders. De titel van het bericht geeft me een knijp in mijn hart want ik heb met Adri wat contact gehad ook toen met die paarden die naar Engeland zijn verdwenen.
Deze dame verdient van mij echt een standbeeld!
En opgeven, neen volgens mij mag je het zo niet verwoorden...

Het ga je goed Adri!!!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:37

Zonde maar heel begrijpelijk dat ze stopt! Ze heeft super goed werk geleverd..hopelijk komen er toch nog opvolgers.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:46

de titel doet Adri idd geen eer aan. Beter zou zijn dat Adri eindelijk voor veiligheid kiest, ipv tegen beter weten in te blijven verder vechten tegen louche personen die haar het leven veel te zuur maken.

Degenen die de beruchte druppel zijn geweest om de emmer te doen overlopen, mogen zich in hun handjes wrijven... Ik zal maar niet schrijven wat ik over zo'n mensen denk. :n

Het ga je goed Adri, ik hoop dat je nu onbezorgd mag leven. :(:)

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:50

Ik zei t op de andere fora al Adri een icoon valt weg we zullen je enorm hard gaan missen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:02

Heel begrijpelijk, en niets dan lof voor deze toffe vrouw.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:31

Begrijpelijk maar jammer... Niet van haar ,maar van al die talloze mensen die het nodig vinden dat ze dit al die tijden heeft moeten doen ! Geen dankjewel ... te erg voor woorden !!

Adri , heel erg knap !! Al die tijd gestreden voor onrecht en voor die talloze dieren !!!

verselewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:17

Heel spijtig! Ik hoop dat de regering paardenverkoop beter gaat vastleggen en controleren. Door bijvoorbeeld niet je paspoort op naam over te laten schrijven bij een stamboek of vereniging, maar bij de overheid zelf, zodat het tijdens export beter valt te controleren.

verselewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:25

Het PRE (andalusier) stamboek heeft al een grote voorsprong op een hoop stamboeken als het gaat om eigenaar overschrijving. Bij het KNHS hoef je bijv. alleen het paspoort op te sturen, verder is er helemaal NIKS nodig! geen contract, geen handtekening, NIKS!

Bij het PRE stamboek is dat wel ff anders. Je hebt een paardenpaspoort die bij het paard dient te zijn en een eigenaarskaart die je veilig in een kluis hebt liggen, als een van beide documenten mist kan je je paard niet op een andere naam zetten. Daarnaast moet je in bezit zijn van een verkoopcontract die je kan downloaden en door verkoper en koper dient te worden ingevuld.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:28

Of die instanties nu meer macht krijgen of niet, toch moet er iemand bijna 24uop24u bereikbaar zijn om in te grijpen als er tips binnen komen, daar was enkel Adri de beste in!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:32

Bedankt allemaal,

Ik zal nu niet meer rust kennen als eerst, mijn lelijke hobby als paardenspeurder was alles voor mij, Ben misschien wel 62 jaar maar ben nog zo jong, voel mij zo goed met dieren, zij zijn mijn alles, samen met mijn twee schatten van kleinkinderen die echte dierenliefhebbers zijn. Het is enorm hard, gisteren is het verdriet omgeslagen in boosheid naar de mensen die dieren behandelen als een stuk vuil, dieren zijn net als mensen uniek, heb zelf 16 gevonden poezen, enorm verwend, maar ieder heeft zijn karakter, zoals bij mensen. Kan nog altijd niet begrijpen wat die ene persoon ertoe aangezet heeft om dat mes in mijn rug te plaatsen, ook de louche persoon die mij mails gezonden heeft. Wil wel benadrukken ga echt niet meer moeten doen als wat ik eerst deed, stond met alle plezier altijd paraat, als ik de dieren maar kon redden.
In het krantenartikel van Gazet Van Antwerpen/ de kempen staan 3 feiten van de honderden zaken die ik in mijn 15 jaar mogen meemaken heb.
Een speciale dank aan de media, de paardenforums, kortom iedereen die mij geholpen heeft en ook paardjes, ezeltjes, ponies jullie ga ik echt missen, jullie waren samen met de andere dieren mijn doel, mijn levenswerk om een beter leven, geen fraude, geen oplichting, geen pijn, alleen de hemel op aarde.
Graag had ik een groot lot gewonnen dan had ik jullie, die een hel hebben hier in mijn armen gesloten.
Ik hoef niet per se naar het buitenland te gaan, Nederland, Belgie, Engeland, Frankrijk, Duitsland, er is nog zoveel werk aan de winkel en zeker in de paardenwereld.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:53

Nu ga ik nog banger zijn wanneer mijn paard gestolen zou worden. Nu is er niemand meer die zich dat aantrekt.

Adri, alleen maar respect!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 00:07

Adri respect voor jou!!!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 00:14

hoi,
adri heeft me daarnet gevraagd om jullie te laten weten dat ze enkele dagen op vakantie gaat, ze moet er even tussenuit en ze wil even alles achter haar laten, dus als ze niet antwoord op jullie mails of vragen is het niet omdat ze niet wilt , maar omdat ze er niet is, als ze terug is zal ze iedereen wel antwoorden ;)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:07

Hopelijk vind je even rust in je welverdiende vakantie.
15 jaar lief en leed, meer leed dan lief, ga je niet in de koude kleren zitten.
Hopelijk kan je je kennis en ervaringen eens opschrijven.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:58

Geniet van harte van je vakantie!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 05:08

Heel jammer, je bent een boegbeeld.

Je hebt mooi werk verricht, en dat neemt niemand je nog af :)