Politie stelt onderzoek in naar opjagen van paarden Zutphen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberly11

Politie stelt onderzoek in naar opjagen van paarden Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 14:40

www.politie.nl

De politie stelt een onderzoek in naar het opjagen van enkele paarden. De dieren werden tot twee keer toe in korte tijd in hun weide aan De Moesmate in Zutphen, dusdanig opgejaagd, dat ze helemaal overstuur raakten.

De politie kreeg zondag 5 december rond 12.30 uur de melding van het incident. Voor de tweede keer in één week tijd waren de paarden dusdanig opgejaagd dat ze op hol zijn geslagen. Hierdoor is hek om de weide stuk gegaan. Dit kan gevaarlijk zijn, omdat ze de naastgelegen provinciale weg (N 348) op kunnen lopen. De politie vraagt eventuele getuigen om zich te melden via 0900-8844.

Weissjee

Re: Paarden op hol in Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:42

Ik woon in Zutphen waar vraag me af waar bij de Moesmate paarden staan. Volgens mij in de uiterwaarde alleen maar weet niet of ze die bedoelen? ;)
Ben benieuwd wat het precies is.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:42

jeetje dat is vlakbij waar ik woonde met mijn paarden := blij dat ik daar weg ben

ik hoop voor de eigenaren dat de dader snel word gevonden

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:43

Weissjee schreef:
Ik woon in Zutphen waar vraag me af waar bij de Moesmate paarden staan. Volgens mij in de uiterwaarde alleen maar weet niet of ze die bedoelen? ;)

ja dat leek mij ook :j op de moesmate staan volgens mij geen paarden?

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:44

Tsja...het zou daar in die buurt niet de eerste keer zijn....ik ging vorig jaar (met deze temperaturen en sneeuw) richting werk, staat er daar opeens een shetlander met veulen op de kruising (en iedereen gewoon doorrijden...) Ik had nog voer van mijn paard achterin liggen en heb ze naar de kant gelokt...maar daar was de omheining gewoon open geknipt. Iemand had gelukkig al politie gebeld, dus ik heb mamashet maar vastgepakt bij haar maantop en zo staan wachten.
Heel flauw...het is een drukke weg daar, mensne moeten er met hun handen vanaf blijven...maar ook zorgen voor een goede omheining!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:44

wat erg zeg.. :\ al dat soort dingen komen ook steeds dichterbij..
ik hoop dat de dader snel wordt gevonden en dat het niet vaker meer gebeurd :P

Kimberly11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 14:44

Ik heb net even langsgezocht, maar dit is geschreven met als bron een politiebericht. Daar staat eigenlijk precies hetzelfde in... Verder nog niks gevonden... Hoop dat er snel tips binnenkomen

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:46

Bailey_4ever schreef:
Weissjee schreef:

ja dat leek mij ook :j op de moesmate staan volgens mij geen paarden?

Jawel bedenk me net, als je achter de zuidwijken langs fietst en dan helemaal ''tegen'' de oprit van de nieuwe IJsselbrug. Staan volgens mij een stuk of 2-3 paarden.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:58

Weissjee schreef:
Jawel bedenk me net, als je achter de zuidwijken langs fietst en dan helemaal ''tegen'' de oprit van de nieuwe IJsselbrug. Staan volgens mij een stuk of 2-3 paarden.

bedoel je met die tinkers? :+

Weissjee

Re: Politie stelt onderzoek in naar opjagen van paarden Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:08

Zat te twijfelen, of het tinkers of friezen waren.. Maar zou wel kunnen dus dat het tinkers zijn ;)

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:13

Onbegrijpelijk, mensen hebben soms geen idee wat voor gevolgen dit allemaal kan hebben. :n

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:42

jeetje... kun je je paard dan niet gewoon meer ergens in een weide zetten?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:05

Kitty84 schreef:
Tsja...het zou daar in die buurt niet de eerste keer zijn....ik ging vorig jaar (met deze temperaturen en sneeuw) richting werk, staat er daar opeens een shetlander met veulen op de kruising (en iedereen gewoon doorrijden...) Ik had nog voer van mijn paard achterin liggen en heb ze naar de kant gelokt...maar daar was de omheining gewoon open geknipt. Iemand had gelukkig al politie gebeld, dus ik heb mamashet maar vastgepakt bij haar maantop en zo staan wachten.
Heel flauw...het is een drukke weg daar, mensne moeten er met hun handen vanaf blijven...maar ook zorgen voor een goede omheining!

Als ze je omheining kapot knippen,heb je geen goede omheining meer.
Elke omheining kunnen ze kapot maken zodat de paarden eruit kunnen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:03

Jeetje dit is ziek zeg van die mensen die zoiets stoms doen.

Waarom waarom???? Blijf godverdomme van andermans land en dieren af.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:33

is dat niet gewoon een paardenhater dan?

of jongens met vuurwerk?

pak ze mensen!!!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:04

Kitty84 schreef:

jaa verschrikkelijk.. behoorlijk doelloos en levens gevaarlijk voor mens en dier :j .
Snap zulke mensen echt niet, zouden ze de risico's niet kennen, of het erom doen, of wraak op de paarde eigenaar ?
Ik weet het niet maar vind het idioten werk en helaas hoor je het steeds vaker .. :n

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:50

heeft iemand gezien of ze daadwerkelijk zijn opgejaagd of kan het evt door wilde zwijnen zijn geweest?
De paarden bij ons in frankrijk gingen ook wel eens helemaal door t lint (letterlijk) als er een wild zwijn in de buurt was terwijl ze ze vaak genoeg zagen

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:50

Als ik de goede locatie in mijn hoofd heb, kan ik me herinneren dat er een paar jaar geleden ook al iets aan de hand was. Jongeren die de paarden met verfsprays besprayden en die overdag rustig door de weide heen liepen "omdat dat korter was"

Kan zijn dat ik me vergis hoor.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:13

klerejongeren..oeeeh vingers jeuken hier
zou mezelf de hele dag/nacht bij de wei verstoppen en dan! oh, als je aan m'n paardjes komt!! dan kom je aan mij! zoiets doe je toch niet, zieke geest moet gelijk denken aan dat mailtje wat rondgaat van die gasten met die kat bahbahbah hoop dat hier eens een x goede straffen voor komen

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:51

orsini schreef:
heeft iemand gezien of ze daadwerkelijk zijn opgejaagd of kan het evt door wilde zwijnen zijn geweest?
De paarden bij ons in frankrijk gingen ook wel eens helemaal door t lint (letterlijk) als er een wild zwijn in de buurt was terwijl ze ze vaak genoeg zagen

Die lopen niet in de buurt van Zutphen :))

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:15

Weissjee schreef:
Zat te twijfelen, of het tinkers of friezen waren.. Maar zou wel kunnen dus dat het tinkers zijn ;)

oei hoop het niet, als dat zo is zijn het de mensen die ik ken en die hebben afgelopen jaar al ongelovelijk veel pech gehad..

wie het ook overkomen is, het blijft een rotactie :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:04

Helaas gebeurt dit in mijn weiland ook wel eens,ik ken mijn pony's goed genoeg en weet echt wel wanneer ze gespeeld hebben of opgejaagd zijn.Helaas is er bijna niemand die mij gelooft,het zijn altijd de pony's die gewoon spelen word er gezegd.Ook hier steken ze over door mijn weiland heen,heel goed te zien met sneeuw in je weiland.En vuurwerk?word ook vaak naar de paarden gegooid,maar gelukkig heb ik hele koele pony's die niet gauw op hol slaan.Er staan remsporen tot vlák voor het stroomlint,en ze zijn als de dood voor het lint.
Hoop ze ooit op heterdaad te betrappen en hoop voor de eigenaars van deze paarden dat hun ze ook een keer betrappen.Verder doe je er niets aan,je kan moeilijk 24/7 bij je weiland blijven.

Chris_Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:10

Is er al meer bekend, of ze die **** al te pakken hebben?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 11:45

heb het even opgezocht, ik had inderdaad de goede weide in mijn hoofd. staan inderdaad tinkers.