Tweeentwintig jaar oude KWPN keurhengst Gentleman verkocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Tweeentwintig jaar oude KWPN keurhengst Gentleman verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 12:19

www.kwpn.nl

De 22-jarige KWPN-hengst Gentleman verandert komende week van stal. Gentleman, die voorheen op stal stond bij de IJzeren Man is aangekocht door Stal Verhoeven uit Sint-Oedenrode, waar de hengst ook ter dekking aangeboden zal worden.

Gentleman (Boreas x Amieka ster pref prest v.Lucky Boy xx), heeft zelf succesvol op het hoogste niveau gesprongen met Rob Ehrens en Yves Houtackers. Op de prestaties van zijn elfjarige nakomelingen is Gentleman goedgekeurd voor het leven en in 2004 heeft hij het keurpredikaat ontvangen.

De keurhengst Gentleman heeft het keurpredikaat ontvangen door de prestaties van zijn nakomelingen in de sport op nationaal en internationaal niveau. Meerdere kinderen springen op Grand Prix niveau zoals bijvoorbeeld Kid-Gentleman die succesvol was onder Yves Houtackers, Lutopia van Molly Ashe, Lorreta met Peter Geerink, de volle zussen Lesandra, die gereden werd door Sayre Happy, en Mesandra die tegenwoordig onder Karim El Zoghby actief is en Maykel die gereden werd door Rudi Helsen. Gentleman-nakomeling Ups-a-Daisy, die in de finale meesprong op het Wereldkampioenschap in Lanaken, springt zich tegenwoordig in de kijker onder Mischa Everse.

Anoniem

Re: Tweeentwintig jaar oude KWPN keurhengst Gentleman verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:31

Weet niet wat ik er van moet vinden, 22 jaar, verkoop, verhuizen, weer de dekdienst in.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:46

Nou..ik denk dat ie bij de ijzeren man ook gewoon beschikbaar was voor de dekdienst,denk alleen dat ie niet zo heel veel meer dekt.Dus tja voor het paard is het belangrijkste dat ie een goed tehuis heeft waar dat dan ook is denk ik.

britt1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:56

ik vind dat je een paardje van die leeftijd wat meer rust moet gunnen en niet heel veel moet laten dekken

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:58

Er kan ook niks verschijnen of het is negatief na negatief.

Wat zou dat paard er zelf van vinden, oudere hengsten dekken in de natuur ook.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:01

britt1995 schreef:
ik vind dat je een paardje van die leeftijd wat meer rust moet gunnen en niet heel veel moet laten dekken

Kom op zeg, denk je daadwerkelijk dat dit beest iedere dag 2x zal moeten springen?
Zoveel vraag zal er niet naar zijn, en jemig wat vervelend dat een hengst mag dekken.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:02

HMMM denk dat menig hengst er van droomd om op die leeftijd
nog te kunnen..... :9

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:16

In 2009 heeft hij er volgens het KWPN 4 gedekt. In 2010 vermoed ik niet veel meer. Zo druk zal hij het dus wel niet krijgen.
Ik denk ook niet dat hij zoveel moest kosten

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:18

Maar waarom wordt hij dan verkocht? Voor 4 dekkingen per jaar denk ik niet dat je die hengst koopt. Zullen hem vast wat gaan promoten.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:25

Blue9 schreef:
Maar waarom wordt hij dan verkocht? Voor 4 dekkingen per jaar denk ik niet dat je die hengst koopt. Zullen hem vast wat gaan promoten.

Zal denk ik weinig helpen. Ondanks het keurpredicaat is deze hengst uitgedekt. Hij zal er echt geen 50 meer krijgen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:28

Ze zullen hem vast ook voor de eigen merries gaan gebruiken, aangezien ze zelf veel fokken en handelen ;)

http://www.stalverhoeven.nl/home.htm

Een 22 jarige zal wel niet meer de hoofdprijs kosten, maar gezien zijn afstamming en eigen prestaties
nog best interessant voor een kleine hengstenhouderij/dekstation!

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:34

Waarom zou deze hengst aan kwaliteit moeten inboeten omdat hij wat ouder wordt ??? Ik heb een merrie uit een Gentleman moeder, en zo'n super karakter voor een vos merrie + dat ze enorm chique is, wat zeker ook niet van de vader komt....

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:46

pirouetje schreef:
Waarom zou deze hengst aan kwaliteit moeten inboeten omdat hij wat ouder wordt ??? Ik heb een merrie uit een Gentleman moeder, en zo'n super karakter voor een vos merrie + dat ze enorm chique is, wat zeker ook niet van de vader komt....

Super karakter voor een vos merrie? Wist niet dat karakter afhankelijk was van kleur. :+

Gentleman is commercieel niet meer zo interessant, de markt vraagt er niet meer om. Reden is waarschijnlijk dat hij exterieurmatig vrij eenvoudig fokt maar er komen wel goede springpaarden van. Echter een goedgekeurde hengst heeft hgij nooit kunnen leveren (voor het KWPN tenminste)

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:00

Tuurlijk is het karakter niet afhankelijk van de kleur, maar ik ken verschillende vosmerries ook afstammend van Darco die echt niet braaf zijn, zodoende... en wat exterieurmatig matig betreft, dan heb ik geluk gehad, ze is een echte Darco, stevig gebouwd, maar toch niet het ouderwetse uiterlijk, met een apart klein hoofdje :-) zal moeders toch ook voor iets tussen zitten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:28

Stal verhoeven heeft onderling ook veel contacten met manege's enzo waar ze ook van sommige merries een stel veulens willen dus hij zal wel genoeg klanten er voor hebben.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:37

toch fijn dat hem nog een kans gegeven wordt, bij de ijzere man gaan ze helemaal over op dressuurdekkerij dan zou hij daar maar staan weg te kwijnen.
ik ken meerdere afstammelingen van gentleman en het zijn toch wel fijne parden hoor.

caspertjeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:52

Goh ik denk niet dat hij het erg zal vinden hoor!
Ik zie hem al op stal staan als Hugh Hefner!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:39

ik heb met gentleman ewerkt tijdens mijn stage bij de ritta hoeve, daar stond hij toen der tijd en het is echt een super hengst....
zijn karakter is erg lief en ik denk inderdaad gezien de stal waar hij heen gaat zelf ook fokt en genoeg contacten heeft dat deze knappe man de rest van zijn leven zichzelf gelukkig mag prijzen met de merries die hij mag dekken.

net wat claud1 zegt...menig hengst vind het niet erg hoor om op 22 jarige leeftijd nog leuk merries te kunnen dekken.

ik hoop dat de nieuwe eigenaren van gentleman erg veel plezier met hem zullen hebben.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:10

nimmerdor is pas op zijn 27e teruggetrokken uit de fokkerij en geloof maar dat die er wel meer dekte als 10 per jaar, dus ja wanneer is een hengst te oud????

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:02

Ze zullen er wel zo hun redenen voor hebben he, anders doe je dit niet. Ik begrijp niet wat er zo bijzonder aan is. Hij zal idd wel niet de hoofdprijs gekost hebben.

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:27

Dit dekstation is blij met deze hengst. Anders zouden ze hem niet willen hebben. Ik vind het fijn dat hij hier nog een goede oude dag krijgt. Dat ie nog een beetje zijn hobbie kan uitoefenen. Bij de IJzeren Man stond ie misschien wel een beetje weg te kwijnen. Dit verdiend hij zeker niet. Hij is niet voorniets keur verklaard. Ik vindt het een fijne hengst. Heb er een fijne nakomeling van gehad. Gelukkig heeft ie altijd een clubje fans gehad. Want misschien gaf hij niet de mooiste paarden, maar wel fijne sportpaarden. Zowel in het springen als in de dressuur. Hoop dat ie nog lang in goede gezondheid daar kan blijven.

Jaydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:54

Gentleman staat inmiddels ter dekking op Pension stal "De Molenheide" in Schijndel

Hij kan wel 22 jaar zijn, maar dat is niet te merken ! Hij heeft nog voldoende energie !

Zie hier filmpje van Hengstenshow 11 Maart 2011

http://www.youtube.com/watch?v=bok58sNX_qY