Gal zeker niet uitgesloten als trainer Rath en Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMarianne

Gal zeker niet uitgesloten als trainer Rath en Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 19:12

‘Gal niet uitgesloten als trainer Rath en Totilas’
02/12/2010 14:28
Dinsdag was bij de eerste presentatie van de combinatie Matthias Alexander Rath en Totilas (v. Gribaldi) in het Duitse Muhlen alleen maar lof te horen over de manier waarop Edward Gal Totilas getraind heeft. Paul Schockemöhle sloot niet uit dat Edward Gal in de toekomst gevraagd wordt als trainer van het duo. “Als het weer een beetje rustig is rondom Totilas is de kans zeker daar dat we Edward Gal zullen benaderen als trainer.”
Voorlopig rijdt Matthias de zwarte parel onder toeziend oog van vader en trainer Klaus-Martin Rath. “Ik sluit zeker niet uit dat er andere trainers benaderd gaan worden. Het is belangrijk om als ruiter verschillende invloeden te krijgen. Iedereen kijkt er net even iets anders tegenaan en dat doet de rijderij meestal goed”, vertelt Klaus-Martin Rath. Ann-Kathrin Linsenhoff vulde daar lachend bij aan: “Hij heeft nu al twee trainers. Paul is betrokken bij elke stap die Totilas zet.”

Bondscoach Holger Schmezer was dinsdag ook gecharmeerd van het duo en ziet de toekomst van de Duitse dressuursport veilig gesteld. “Ik denk dat Totilas met Matthias-Alexander Rath een geweldige aanvulling gaat zijn voor ons team. Voordat ik Totilas gezien had onder een andere ruiter, was ik er niet van overtuigd of de magie van het paard er nog steeds zou zijn. Nu ik het duo gezien heb, weet ik zeker dat ze van hele grote betekenis voor ons team gaan zijn.” Ook de secretaris-generaal van de Duitse ruitersportbond de FN, Sonke Lauterbach, ziet de aankoop van Totilas als een belangrijke aanvulling voor het Duitse dressuurteam. Maar hij wil daarbij benadrukken dat succes niet op een combinatie gestoeld kan zijn. “Een medaille in de landenwedstrijd win je niet met een goede prestatie van één combinatie”, zei Lauterbach.

Lees vrijdag een uitgebreid verslag in De Paardenkrant.

Bron: Horses.nl/De Paardenkrant – Rick Helmink

© Horses.nl, overname niet toegestaan. Op dit artikel rust copyright.

Bron: www.horses.nl

Urielle

Re: Gal zeker niet uitgesloten als trainer Rath en Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:54

Nou, da's financieel vast interessant maar o wat lijkt me dat emotioneel moeilijk te zijn.