Octopus Paul is dood. Lang leve paard Marco. Want de Ewijkse schimmel weet het helemaal zeker. Het sprekende paard voorspelt dat het WK voetbal in 2018 in Nederland en Belgie wordt gespeeld.
De 30-jarige schimmel Marco werd woensdag in manege De Veluw in Ewijk gevraagd om een voorspelling te doen. Het paard kan door middel van knikken met het hoofd en briesen - dat betekent 'ja' - of het hoofd opzij draaien - dat betekent 'nee' - antwoord geven op vragen die gesteld worden. Nadat het paard eenvoudige vragen van bezoekende kinderen had beantwoord, stelde begeleidster Cornique Straatmann de hamvraag. "Denk je dat het Wereldkampioenschap voetbal in 2018 naar Nederland komt?"
Even blijft het stil en lijkt paard Marco na te denken. Dan gaat spontaan het hoofd naar beneden en laat Marco de lippen briesen. Opgelucht kijkt Cornique de omstanders aan. "Het WK komt eraan", zegt ze.
En Marco krijgt een extra grote oranje winterpeen, als beloning.
Gezien betfair, wat ik toch iets betrouwbaarder acht, is het onwaarschijnlijk dat het WK naar Nederland komt.
Maar goed, hoop dat Marco gelijk heeft
jes_sira
Geplaatst: 02-12-10 13:43
Nou, liever niet.....
Nederland heeft er helemaal niets aan. Het kost alleen maar miljoenen. Daarbij spekt Nederland dan ook die criminele organisatie.
GummyBear
Geplaatst: 02-12-10 13:53
Mijn pony kan iets soortgelijks, maar die liegt heel vaak. Lijkt me ook sterk dat paarden echt kunnen verstaan wat je zegt, denk dat ze gewoon maar wat doen.
Fenne_Ponys
Geplaatst: 02-12-10 13:56
jes_sira schreef:
Nou, liever niet.....
Nederland heeft er helemaal niets aan. Het kost alleen maar miljoenen. Daarbij spekt Nederland dan ook die criminele organisatie.
Ja idd. t is niet goed voor Nederland maar t zou wel leuk zijn.. of toch niet der staan nou al zoveel files!!
Ikima
Geplaatst: 02-12-10 13:58
Laten we hopen dat die Marco het mis heeft, zit er echt niet op te wachten dat Nederland het mag doen. Wij belastingbetalers kunnen er weer voor opdraaien en die voetballers maar miljoenen verdienen.
StillAngel
Geplaatst: 02-12-10 16:50
Paard Marco blijkt toch niet helemaal de juiste te zijn.. Helaas verkeerd gegokt
Ben blij dat Marco geen gelijk heeft. Het had best een leuk evenement kunnen worden, maar het zou allemaal veel te veel geld gaan kosten. En het is volgens mij één grote correpte bende bij de fifa. Ik vind het wel best zo.
Ikima
Geplaatst: 02-12-10 17:02
Gelukkig heeft die Marco geen gelijk, bespaart ons weer heel wat miljoenen en files. Het is dus Rusland geworden?
Ja, het is Rusland geworden. Net zo'n corrupt zootje als de fifa zelf ha ha
dlientjuh
Geplaatst: 02-12-10 17:08
mbkaatje schreef:
Ben blij dat Marco geen gelijk heeft. Het had best een leuk evenement kunnen worden, maar het zou allemaal veel te veel geld gaan kosten. En het is volgens mij één grote correpte bende bij de fifa. Ik vind het wel best zo.
Precies mijn gedachte
Gulpje
Geplaatst: 02-12-10 17:09
Nou dat paard mag linea recta de prullenbak in. Of op strafkamp in Siberie
Beste Marco is toch echt al 30! Geweldig dier, als je in zijn neus blaast schudt hij met zijn hoofd. Alleen moest hij van de journalist ja zeggen op de vraag of het wk hierheen kwam, dat was dan weer een beetje jammer...