Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sans6 schreef:Dat kunnen we de mensen die dagelijks van het Hollandse Hout genieten niet aandoen.
Citaat:Hongerende grazers uit de Oostvaardersplassen moeten de komende winter uit de nabijgelegen recreatiebossen worden geweerd. Als heckrunderen, konikpaarden en edelherten ook daar hun honger stillen, worden burgers minder snel geconfronteerd met massale sterfte in het natuurpark, meent de Tweede Kamer.

Zouden ze dr niet eens een oplossing voor bedenken (kan me niet voorstellen dat het officieel de bedoeling was ze dood te laten gaan?)
)
ongeacht dat ik ook wel vind dat ze niet bijgevoerd kunnen worden moet er niet ook nog een stuk natuur afgepakt worden van ze!
Nickas schreef:Citaat:Hongerende grazers uit de Oostvaardersplassen moeten de komende winter uit de nabijgelegen recreatiebossen worden geweerd. Als heckrunderen, konikpaarden en edelherten ook daar hun honger stillen, worden burgers minder snel geconfronteerd met massale sterfte in het natuurpark, meent de Tweede Kamer.
Uhh, ik snap het niet helemaal:
De Kamer wil de dieren weren uit de nabijgelegen bossen, zodat de burgers snéller geconfronteerd worden met de massale sterfte...
En dan?
Citaat:VVD-Kamerlid Lodders weigert eenzelfde natuurdrama als in het Fluitbos. „De bomen zijn er compleet kaalgevreten”, zegt de liberale politica. „Het ziet eruit om te huilen. Dat kunnen we de mensen die dagelijks van het Hollandse Hout genieten niet aandoen.”
sans6 schreef:telegraaf.nl
Toen een groep verhongerde paarden vorig jaar al zwemmend naar het Fluitbos ontsnapte, scheurden zij binnen korte tijd alle bast van de bomen.