Het Belgische weekblad Landbouwleven organiseert dit jaar wederom de wedstrijd ‘Belgisch paard van het Jaar'. De winnaar wordt gehuldigd tijdens Jumping Mechelen.
Dit jaar presteerden de Belgische sportpaarden in verschillende disciplines bijzonder goed. De genomineerden zijn een mooie mengelmoes uit de spring-, dressuur- en eventingsport. De laatste twee jaar ging de titel naar Vigo d'Arsouilles en Valentina van 't Heike. Ook dit jaar zijn zij wederom genomineerd, vanwege hun prestaties het afgelopen jaar. Samen met Walnut de Muze zijn er dit jaar drie nakomelingen van Nabab de Rêve genomineerd. Aan de laatste zit ook een klein Nederlands tintje. Walnut de Muze is succesvol door Harrie Smulders uitgebracht.
De genomineerden zijn: Action-Breaker (v. Heartbreaker) Aluna (v. Polidiktus van de Helle) Donnerfee (v. De Niro) Gazelle de la Brasserie (v. Karacondo) Sapphire (v. Darco) Taloubet Z (v. Galoubet A) Ulysse (v. Nonstop) Valentina van ‘t Heike (v. Nabab de Rêve) Vigo d'Arsouilles (v. Nabab de Rêve) Walnut De Muze (v. Nabab de Rêve)
Gazelle de la Brasserie heeft imo weeral bewezen dat ze nog steeds mee kan in de top. Dit paard IS bij wijze van spreken de Belgische eventing (natuurlijk mogen we de rest zeker niet vergeten, maar op dit moment presteerd ze nog steeds 't beste onder Karin Donkers) Dus van mij mag Gazelle gerust winnen
mister_m
Geplaatst: 30-11-10 21:29
unlimited1 schreef:
het mag voor de verandering eens een dressuur paard zijn dus ik verkies Donnerfee
Mijn stem krijgt ze ook. Na slechts 6 maanden op het hoogste niveau mee mogen doen in Kentucky en daarna mooie prestaties neerzetten op de CDI-W van Lyon. Chapeau
Als je de prestaties in acht neemt wordt het zowiezo Vigo. Gazelle komt nog 't dichtst in de buurt met een 4e plaats. Zou iig een beetje ondankbaar zijn
Ik denk ook maar Vigo of Gazelle. Ik zou graag eens een dressuurpaard als paard van het jaar zien, maar die halen het niet bij wat Vigo of Gazelle gepresteerd hebben.
annibl
Geplaatst: 01-12-10 12:04
En waarom Sapphire niet ? hoe lang staat zij reeds aan de top !
MarcR
Geplaatst: 02-12-10 07:39
En waar zijn de paarden van de reining ploeg die vice wereld kampioen zijn ?