Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 20:26

Nieuwsredactie / http://www.bbc.co.uk

De politie van Bristol heeft ontkent dat een politiepaard zou zijn mishandeld door een agent tijdens studentenprotesten in de Engelse plaats.

De bereden politie van Avon en Somerset ontving verschillende klachten nadat op een filmpje te zien was dat een politieagent zijn paard sloeg met een gummiknuppel.

De studenten gooiden vuurwerk naar de politiepaarden waar het dier erg van schrok. Volgens een verklaring van de politie moest de bewuste agent snel handelen om het geschrokken paard weer onder controle te krijgen, en koos er daarom op dat moment voor om het paard te slaan.

De televisiezender BBC kreeg na het uitzenden van het filmpje een reeks aan klachten over het gedrag van de agent. Een van de reacties: "Ik snap dat de politieman geschrokken was door het incident met vuurwerk, maar dat geeft hem nog niet het recht een paard te slaan dat duidelijk al bang was.

Volgens sergeant Kerry Williams van de bereden politie waren de paarden bang voor het vuurwerk dat naar hen werd gesmeten. "We hebben een groot aantal klachten gehad over dat een van onze agenten zijn paard zou hebben geslagen. Dit klopt niet. De bereden politie volgt strikte regels om de paarden zo kalm mogelijk en zo goed mogelijk onder controle te houden tijdens penibele situaties.

Een van de agenten gebruikte zijn gummiknuppel om het paard onder controle te krijgen, en raakte hierbij het door de deken beschermde gedeelte bij de achterbenen.
Wij zouden het nooit toestaan wanneer een van onze agenten zijn gummiknuppel zou gebruiken om een paard te slaan. Echter kunnen de gemoederen tijdens een studentenprotest zo hoog oplopen dat de agent een snelle beslissing moest maken om het paard onder controle te krijgen, dit om de veiligheid van het publiek en de agenten te voet te kunnen waarborgen.

We stellen het op prijs dat mensen bezorgd zijn om onze dieren en daarom contact met ons hebben opgenomen."

In totaal werden er zes mensen gearresteerd.

"Alle paarden zijn na afloop van het protest nagekeken en hoewel ze verschillende vuurwerkpijlen en scherven glas tegen zich aan hebben gekregen, heeft geen enkel paard verwondingen opgelopen," aldus Williams.

Klik hier voor het bewuste filmpje.

ZusJacobs

Re: Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:28

Auw.. Ik begrijp dat je snel moet aanpakken maar zo'n ding is volgens mij best hard.. Beetje oneerlijk tegen paard.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:30

Je hoort hem ook slaan, dit hoor je niet als je zo op een paard in ramt als het goed is? dus ik neem aan dat het werkelijk op het beschermde deel is.
wel een aparte reactie van de betreffende agent.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:32

Nou het paard zet inderdaad de sokken erin. je zal dan toch de situatie onder controle moeten krijgen.

Alleen iedereen spreekt hier zo snel schande over. laat die mensen liever schande spreken over de maffe idioot die een stuk vuurwerk op Paarden gooit.

Waar heb je dan je hersens zitten?

Protesteren prima. Daar heb je recht op. maar je hoort je ook te gedragen. Ik zie steeds vaker dat een protest eigenlijk gewoon een vorm van rellen en slopen is.

Zulke mensen willen dan studeren? Nou hersens hebben ze niet als je vuurwerk gaat gooien. Dus die hoeven de beurs ook niet....

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:32

Denk niet dat het paard echt geleden heeft maar ik vind dit absoluut geen oplossing.
Paard stond alleen maar stil, wilde niet meer naar voren.
Gevaar voor de mensen was er dus echt niet.
Daarnaast heb je nog zo iets van een voorbeeldfunctie als agent en dan kan dit zeker niet.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:33

Echt fijn en correct ziet het er niet uit nee, maar om het meteen mishandeling te noemen vind ik ook een beetje ver gaan.. Het horen slaan is ook omdat het paard een (waterdichte?) uitrijdeken op heeft, dat klinkt harder dan bijvoorbeeld fleece.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:37

Vind het allebei niet kunnen ,dat vuurwerk niet maar ik vind het ook ZEKER en dan ook echt niet toegestaan dat een agent zo tekeer mag gaan tegen zijn paard.

Iedereen kan wel zeggen van dat het minder hard aan komt blablabla ,maar zo paard doet het wel even voor je hoor.
Denk maar niet dat hij het geweldig vind.

Mag iemand zeggen dat ik me aanstel ,maar ik vind het niet kunnen en echt een schande.

Je paard is je beschermmiddel en behandel hem dan ook niet als een ding dat je maar even mag slaan.

:n

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:37

Op zo'n moment denk je niet na maar doe je wat in je op komt. Of het de beste actie oplossing is geweest weet ik niet. Alleen denk ik dat als hij het paard niet onder controle had gekregen het nog meer uit de hand was gelopen. En alle paarden zijn er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Het is belachelijk dat er eigenlijk zo grof ingegrepen moet worden en dat mensen het in hun hoofd halen om met scherven en vuurwerk naar mens en dier te gaan goeien!

Het incident is wel een mooi praatstuk om eens goed over te discusseren bij de beredenpolitie. Wat te doen als er zo'n situatie zich voordoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:38

Dierenmishandeling is het nou niet echt, maar een correcte reactie evenmin. Ga inderdaad nogal mee met wat jury zegt, zie net dat die mooi verwoord heeft wat ik toevallig ook ongeveer wilde zeggen :)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:39

Elin_ schreef:
Vind het allebei niet kunnen ,dat vuurwerk niet maar ik vind het ook ZEKER en dan ook echt niet toegestaan dat een agent zo tekeer mag gaan tegen zijn paard.

Iedereen kan wel zeggen van dat het minder hard aan komt blablabla ,maar zo paard doet het wel even voor je hoor.

Mag iemand zeggen dat ik me aanstel ,maar ik vind het niet kunnen en echt een schande.

Je paard is je beschermmiddel en behandel hem dan ook niet als een ding dat je maar even mag slaan.

Mag je mij uitleggen wat voor verschil erin zit wanneer je een paard een beste flik geeft met een zweepje omdat hij iets doet wat niet mag of dat je hem hiermee een paar tikken geeft.

Beest is niet van suiker maar zal wel moeten gehoorzamen. Anders kan je hem wel afserveren als ME paard.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:39

ik snap alle ophef niet zo..................hij had geen zweep en zag dit als een oplossing. Miss niet de beste maar jongens waar gaat dit over...........echt weer ophef van mensen die niet weten waar ze over praten!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:40

Ik zie wel degelijk gevaar.. niet voor die groep imbicielen, maar voor die agenten in de linie....
Het paard wil weg en schiet naar achter, daar staan echter een hoop agenten klaar waar het paard aardig bij in de buurt komt.
Om het paard weer even bij de les te brengen, krijgt hij een paar tikken, die zover ik zie ook nog duidelijk overdacht gegeven worden.

Soms heb je even geen keus, en als het paard echt weggeschiten was waren er agenten overlopen.

Elin: Hij gaat niet tekeer. Hij zit in een rotsituatie en moet dat voor alle partijen veilig oplossen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:41

robert45 schreef:
Elin_ schreef:

Mag je mij uitleggen wat voor verschil erin zit wanneer je een paard een beste flik geeft met een zweepje omdat hij iets doet wat niet mag of dat je hem hiermee een paar tikken geeft.

Beest is niet van suiker maar zal wel moeten gehoorzamen. Anders kan je hem wel afserveren als ME paard.

Weet je hoe hard zo gummiknuppel is ? En ik zeg niet dat een zweepje ook goed is hoor ?
Word van de dikgedrukte zin gewoon boos.. sorry hoor ,maar alsof mensen ooit luisteren ? Nee.
Denk maar niet dat dat paard dat gewelig vind hoor ? Vuurwerk op zich af etc en dan ook nog klappen krijgen?

Wees een beetje stoere vent en ga zonder paard. Betrek dieren er niet bij.

Sorry ,maar ik vind het gedrag niet kunnen. Een paard wat al bang is even maar slaan ? Het moet maar gehoorzamen , ja mensen moeten dat ook ,maar dan doen ze ook niet.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:42

Nou, ik vind het nogal meevallen hoor. Je ziet de agent eerst zelfs nog aarzelen om te slaan maar ik denk dat ik op dat moment, in die situatie hetzelfde had gedaan.
Op de gemiddelde wedstrijd hier in NL zie je ergere dingen. Trouwens, niet eens alleen op wedstrijden maar ook gewoon thuis tijdens een training...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:44

jury schreef:
Denk niet dat het paard echt geleden heeft maar ik vind dit absoluut geen oplossing.
Paard stond alleen maar stil, wilde niet meer naar voren.
Gevaar voor de mensen was er dus echt niet.
Daarnaast heb je nog zo iets van een voorbeeldfunctie als agent en dan kan dit zeker niet.

wat heeft dit met voorbeeldfunctie te maken?
Hij moet als de bliksem zorgen dat hij het paard weer bij de les heeft en kiest voor deze manier.. dacht je dat er tijd was om de paardenfluisteraar uit te gaan hangen? Die agenten erachter zitten dan allang in de shit.
Ik erger me daar zo aan. In sommige situaties moet je in enkele seconden handelen en kies je nu eenmaal niet voor een perfecte oplossing..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:46

De zweep, in dit geval een vervangend middel, hoort nog altijd gewoon bij "hulpen" en wordt in dit geval correct en op het juiste moment op de juiste plaats toegepast, dus niet traumatisch of schadelijk voor het paard.
Ik snap de ophef ook niet.
Ik vind de protesteerders eerder onderwerp tot spreken van schande.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:46

@elin

ja inderdaad een paard wat op dat moment niet meer luistert zal je toch onder controle moeten brengen.

je rijd daar niet in een manege ofzo! Je zit in een soort van oorlogje. Je kan niet rustig even nadenken wat je moet doen. Dat kan namelijk een gewonde collega opleveren.

Paarden en honden zijn zeer goed in te zetten bij rellen.

Paarden kunnen makkelijk een hele groep wegdrijven omdat mensen er toch altijd een soort van respect voor hebben. Hetzelfde geld voor een hond. Mensen kijken daar toch altijd anders naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:47

Nou nou.
Een zweep doet meer pijn.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:48

robert45 schreef:
Elin_ schreef:

Weet je hoe hard zo gummiknuppel is ? En ik zeg niet dat een zweepje ook goed is hoor ?
Word van de dikgedrukte zin gewoon boos.. sorry hoor ,maar alsof mensen ooit luisteren ? Nee.
Denk maar niet dat dat paard dat gewelig vind hoor ? Vuurwerk op zich af etc en dan ook nog klappen krijgen?

Sorry ,maar ik vind het gedrag niet kunnen. Een paard wat al bang is even maar slaan ? Het moet maar gehoorzamen , ja mensen moeten dat ook ,maar dan doen ze ook niet.[/quote]

welkom in de echte wereld...Denk je dat je paard jou op je rug zo geweldig vind..
Die paarden zijn goud waard en hebben hun diensten allang bewezen.. Waar zie jij nu de mishandeling dan? In een klap?
Ben ik ook een mishandelaar omdat de mijne weleesn een klap krijgt? Ik ben alleen maar jaloers op de mensen die zo'n mak dier hebben.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:49

Elin_ schreef:

Sorry ,maar ik vind het gedrag niet kunnen. Een paard wat al bang is even maar slaan ? Het moet maar gehoorzamen , ja mensen moeten dat ook ,maar dan doen ze ook niet.

En dat heeft dus helemaal niks met stoer zijn te maken.
Als het korps beslist dat er in die situatie bereden politie moet komen, dan komt die er.
En daar heb jij als agent helemaal niks over te zeggen en dat heeft ook niks met stoer zijn te maken.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:52

:z Een mening word half aangevallen?
Ik zeg niet dat een klap zielig is.
Mijn pony krijgt ook een tik als ze strondvervelend is.
Ik zie ook geen mishandeling ,maar ik vind dit gewoon niet kunnen.

Je kan het vergelijken met als een mens niet luisterd en toch wilt gaan ofseu dat je die 5 x ofseu een klap met een honkbalknuppel geeft.
Al geef je die op zijn kleding of schoenen , het is zeker geen pretje.

Ik vind het gewoon niet kunnen en dit mag ik op een openbaar forum gewoon zeggen toch ?
En hierbij je mag prima ook jou mening over mijn mening zeggen ,maar ik heb meer het gevoel dat mensen je meer ''aanvallen'' om je zo ''over te halen'' om het zelfde te denken.
Nee dankje :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:53

Een klap op je schouder uit goedkeuring is net zo hard als een klap voor straf en toch weet je het verschil en ben je niet gekwetst. Zo is het ook met paarden. Als je correct een tik geeft, snapt het paard heus wel dat je geen kwaad in de zin hebt. Het is een even bij de les blijven waarschuwing, meer niet.
Dat paard draagt bescherming en het komt dus nauwelijks aan, vandaar dat hij er nogal mee zwaait om het paard het vooral te laten ZIEN.

Niet elke tik is meteen maar "zielig" of "slecht". Het is gewoon deel van opleiding en werken met paarden. Paarden zijn rechtvaardig en begrijpen het, in een kudde werken ze ook met slaan en bijten, het is hun eigen taal.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:55

Elin_ schreef:
:z Een mening word half aangevallen?
Ik zeg niet dat een klap zielig is.
Mijn pony krijgt ook een tik als ze strondvervelend is.
Ik zie ook geen mishandeling ,maar ik vind dit gewoon niet kunnen.

Je kan het vergelijken met als een mens niet luisterd en toch wilt gaan ofseu dat je die 5 x ofseu een klap met een honkbalknuppel geeft.
Al geef je die op zijn kleding of schoenen , het is zeker geen pretje.

Ik vind het gewoon niet kunnen en dit mag ik op een openbaar forum gewoon zeggen toch ?
En hierbij je mag prima ook jou mening over mijn mening zeggen ,maar ik heb meer het gevoel dat mensen je meer ''aanvallen'' om je zo ''over te halen'' om het zelfde te denken.
Nee dankje :)

Ik val je niet aan alleen ik reageer wel op je berichten.

Dat noemt men een discussie. Als je een bericht plaatst op het forum kan je daar een reactie op krijgen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:56

Zeg ik dat dat niet mag dan ?
Ik heb zo ''gevoel''
Ik twijfelde nog of ik dingen moest onderstrepen of dikgedrukt zetten , denk dat ik dat de volgende keer maar moet doen.
Anders leest iedereen het niet / vekeerd / nauwelijks / negeert het gewoon :')

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:57

Mishandeling is het als iemand uit boosheid of onmacht onterecht een dier/mens slaat en het niet in de mate is waarin het wordt verdient, maar in de mate waarop de mishandelaar zijn woede uit.

Deze tik past daar duidelijk niet in.