Mishandelen van politiepaarden en honden harder aanpakken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Mishandelen van politiepaarden en honden harder aanpakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 12:13

http://www.nieuwslog.nl

Afbeelding

Relschoppers en dierenkwellers die stenen gooien naar politiehonden of politiepaarden of de dieren een schop verkopen, moeten harder worden aangepakt.

Dat vraagt PVV-Kamerlid Dion Graus van het kabinet in een motie waarvoor hij de steun krijgt van de regeringspartijen CDA en VVD. Graus vindt dat mishandelaars nu te makkelijk weg komen als ze hun woede stillen op onschuldige politiedieren.

Tot nu toe krijgen deze dierenbeulen een lage boete. Graus wil dat ze in de boeien worden geslagen, een hoge boete krijgen en een celstraf.

Wamhorse

Re: Mishandelen van politiepaarden en honden harder aanpakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:25

Ik ben het er helemaal mee eens. Zo hard mogelijk aanpakken die etterbakken.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:25

Goede zaak, zag van de week ook een reportage over winkel personeel dat vaak belaagd word bij de nos. willen ze ook strenger aan gaan pakken. Hoop dat het ook allemaal door gevoerd wordt, en niet alleen bij woorden blijft.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:30

Ja dat hoop ik ook vaak blijft het bij ellenlange discussies. Maar misschien kunnen ze het voor de verandering over een onderwerp als dit wel unaniem eens zijn. Moet toch lukken lijkt me, niemand houd van dierenmishandelaars.
Laatst bijgewerkt door Wamhorse op 25-11-10 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:31

Prima plan! 20 jaar cel plus 3 miljoen boete ~~}> !
Nee maar even serieus, ik vind het een goed plan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:33

Nemen ze dan meteen ook mee dat mensen die ambuancepersoneel of brandweerlieden mishandelen óók aangepakt worden? Valt allemaal in dezelfde categorie: hinderen van hulpverleners....

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:36

Ibbel schreef:
Nemen ze dan meteen ook mee dat mensen die ambuancepersoneel of brandweerlieden mishandelen óók aangepakt worden? Valt allemaal in dezelfde categorie: hinderen van hulpverleners....

Dat zou inderdaad wel moeten, ik vind zowiezo dat dergelijke overtredingen veel zwaarder bestraft moeten worden in welke sector dan ook.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:55

Het zou óók helpen geen dieren in de frontlinie te zetten....
Als je honden en paarden als wapens gebruikt dan is het onontkoombaar dat deze dieren risico lopen.

annlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:00

UMayDream schreef:
Prima plan! 20 jaar cel plus 3 miljoen boete ~~}> !
Nee maar even serieus, ik vind het een goed plan.

Yeaaaah! }>
Goed plan :j

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:03

Helemaal mee eens! Hier hadden ze al veel eerder mee moeten komen

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:05

Kuggur schreef:
Als je honden en paarden als wapens gebruikt dan is het onontkoombaar dat deze dieren risico lopen.

Daar heb je opzich wel gelijk in, maar die dieren zijn wel enorm goede collega's van de politie. Paarden starlen ontzag uit en imponeren grote mensen massa's (zie politie te paard). En honden zijn nou eenmaal goede speurneuzen en goede wakers die hun collega goed kunnen helpen bij het opsporen van drugs en ze bieden bescherming. Ik kan me voorstellen dat de politie gebruik maakt van deze fantastische beesten en ze zeker niet zomaar kwijt wil.

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:11

helemaal mee eens!!! :o

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:13

Ik ben daar ook hellemaal mee eens!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:30

Worden dan de politie-agenten zaelf ook aangepakt?
Want ik heb daar (uit eerste hand) al verhalen van gehoord waar je echt van achterover slaat!

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:44

s0173957 schreef:
Worden dan de politie-agenten zaelf ook aangepakt?
Want ik heb daar (uit eerste hand) al verhalen van gehoord waar je echt van achterover slaat!

Heb je het dan over de politie in België of in Nederland?
Overal zitten 'rotte appels' tussen, maar in Nederland zijn (bijna) alle agenten goed voor hun paarden.
En ja, dat weet ik heel zeker.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:47

Ik geloof ook niet dat politie agenten hun paarden afranselen. De bereden politie die ik ken hebben juist ontzettend veel respect voor hun dieren.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:51

Mijn broer is hondengeleider en heeft absoluut de volste respect voor zijn hond. Ze zijn een team en klaren de klus samen. Al blijft het een felle hond die af en toe een correctie nodig heeft.

Ben het absoluut met dit voorstel eens, watjes die de politie zelf niets durven te doen en dan maar de beesten aanpakken!

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:53

ik ben zelf aan het solliciteren bij de politie en er zijn maar heel weinig korpsen waar ze überhaupt politiepaarden hebben.
dus als je uiteindelijk wordt uitgekozen voor de bereden politie heb je heel erg veel geluk en kun je waarschijnlijk ook erg goed rijden.
want als er 10 plaatsen zijn en er solliciteren 500 mensen voor die allemaal kunnen rijden en jij wordt uitgekozen, dan ben je niet zo stom om vervolgens je paard slecht te behandelen, dan ben je blij dat je erbij zit.

hetzelfde als hondengeleiders.
je gaat alleen bij de bereden politie of werken als hondengeleider als je echt van die dieren houdt, want je bent er elke dag mee bezig.
Laatst bijgewerkt door xShellie op 25-11-10 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:53

Sjoos schreef:
Mijn broer is hondengeleider en heeft absoluut de volste respect voor zijn hond. Ze zijn een team en klaren de klus samen. Al blijft het een felle hond die af en toe een correctie nodig heeft.

Ben het absoluut met dit voorstel eens, watjes die de politie zelf niets durven te doen en dan maar de beesten aanpakken!

Precies ze zien de dieren als gerespecteerde collega's. Daarom vond ik dat programma van politie te paard ook zo mooi. Hoe trots was die ene agent wel niet omdat zijn paard in de stoet van de koningin liep. Echt zo mooi om naar te kijken.

LINDY_1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:57

helemaal mee eens! opsluiten die mensen!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:17

Kuggur schreef:

Luister vooral even naar het eerste stukje. Dat gaat over meerwaarde ;) Misschien dat je er wat van kunt leren.

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:24

Kuggur schreef:

Je woont in IJsland...?
Je bent zelf relschopper....!
Ga de mensen thuis vervelen!
Natuurlijk lopen dieren die ingezet worden risico, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat 'we' ze maar onheus mogen bejegenen. Een beetje respect graag!!!!!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:36

gaellehtc: Volgens mij is dit niet echt een reactie wat tot nut is. En volgens mij blijkt hier ook een racistische opmerking uit te komen. Iemand beledigen wat men ook heeft gezegd qua woonplaats lijkt me hier niet echt op zijn plaats. Ik tem daarom ook dus!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:38

gaellehtc schreef:
Kuggur schreef:

Je woont in IJsland...?
Je bent zelf relschopper....!
Ga de mensen thuis vervelen!
Natuurlijk lopen dieren die ingezet worden risico, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat 'we' ze maar onheus mogen bejegenen. Een beetje respect graag!!!!!!

Wat maakt het uit waar hij woont en hoe weet je of hij een relschopper is? :+

Ben het voor het eerst in mijn bokt carriëre eens met Kuggur. Hij zegt niet dat ze onheus behandeld mogen worden. Hij haalt enkel het feit aan dat je het niet kan voorkomen tenzij je ze niet in zet.. ;) Heeft het paard/de hond dat mishandeld wordt er wat aan dat die randdebiel meer moet betalen?

CoJohanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:52

Het gaat er toch ook niet om dat die dieren af en toe ook wat te verduren krijgen? Het gaat er om dat iemand gestraft wordt als hij ze expres mishandelt. Niet meer dan logisch dat je dat aanpakt.
Dat is wat anders dan dat ze risico lopen.