knollen en knullen: horse and hunk kalender

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

knollen en knullen: horse and hunk kalender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 20:53

de Stentor

Paardenmeisjes Mandy Pijnappel (24) uit Twello en Fianne Imminga (22) uit Arnhem hebben een gat in de markt gevonden.

Zij maakten de kalender Hunk & Horse 2011 vol met mooie paarden en lekkere mannen, een ideale combinatie voor alle vrouwelijke paardenliefhebbers, vinden ze. Op elke pagina straalt een andere 'hunk' en 'horse'. "We hebben juist allemaal verschillende types paarden en mannen uitgezocht, zo zit er voor iedereen iets geschikts bij", lacht Pijnappel.

Vrouwelijke paardenbezitters zullen het tijdsdilemma wel kennen: de eeuwige keuze tussen hun paard of man. In allebei gaat namelijk veel tijd zitten. Pijnappel kent het probleem ook: "Mijn vriend wil niets van paarden hebben", zegt ze. Nu bieden de twee meiden Mandy en Fianne een uitkomst. De Horse & Hunk kalender 2011 geeft vrouwen het beste uit beide werelden.

Het plan is ontstaan uit een schoolproject toen de twee nog hippische bedrijfskunde studeerden. Ze moesten zelf een ondernemingsplan bedenken en uitvoeren, dit resulteerde in een kalender voor 2010. Pijnappel: "Het begon allemaal als een grap. We hadden nooit gedacht dat de kalender zo'n groot succes zou worden." Dit jaar maakte het duo een doorstart met een kalender voor 2011. En een succes is het zeker, van de totale oplage van vijftienhonderd exemplaren zijn er al negenhonderd verkocht. Een gedeelte van de opbrengst gaat naar de stichting Brooke Hospital, die zich inzet voor werkpaarden en ezels in onder meer India.

De paarden voor de kalender waren makkelijker te vinden dan de hunks. Vele avonden hebben de twee meiden Hyves profielen afgespeurd, op zoek naar sexy mannen. Daar ging flink wat tijd in zitten, want ze hebben namelijk een hoge standaard. "We zijn gewoon op zoek gegaan naar knappe mannen",lacht Mandy. Ze vervolgt: "Als ze een knap koppie hadden vroegen we om een foto van hun lichaam, want dat is natuurlijk ook belangrijk."

Het duo heeft veel tijd in de kalender gestoken, vooral in de avonduren. Ze hebben namelijk allebei ook gewoon een fulltime baan. De Twellose paardenliefhebber werkt nu bij het Apeldoornse uitzendbureau Attract, even heel wat anders. "De kalender is voor ons echt een hobby, we hoeven er ook niet rijk van te worden. Al mag dat natuurlijk wel", grapt ze. En al die uren werk zijn terug te zien in het eindresultaat. Twaalf kalendermaanden gevuld met de meest uiteenlopende mannen en paarden. Pijnappel weet wel wie haar favoriet is: "Januari! Toen hij kwam aanlopen dacht ik wel even: oeh, die is knap", lacht ze. Aangezien de meeste mannelijke modellen weinig ervaring met paarden hadden leverde dit grappige situaties op. "Sommige waren echte schijterds, ze schrokken al als een paard zich bewoog. Dat was echt hilarisch."

De twee zijn alweer fanatiek aan het brainstormen voor een kalender in 2012. Ambitie voor volgend jaar: "Dan willen we de kalender in de V&D hebben liggen."

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:57

hihi
hunk april kijkt erg moeilijk hahaha
januari en aug. zijn funnie
Enne veel succes met 2012 *D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:01

ik vind ze niet zo hunkig :+
alleen juni vind ik een mooi lichaam hebben, en in de buurt van hunkig komen :o

Jolliegirl

Re: knollen en knullen: horse and hunk kalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:05

Ik vind de foto's erg gemaakt.
niet mooi.
Mannen kijken niet leuk.

Ik sla deze kalender over :P

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:07

Errug leuk idee!! Had misschien meer met het thema "mooie man op paard" i.p.v. "mooie man naast paard" gedaan. Beetje het "Marlboro Man" thema!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:37

Heb hem als kadootje gekregen, vind er écht geen leuke mannen op staan en idd is het allemaal erg gemaakt. Snap de inzet wel en vind het super dat het voor Brooks is !!!! Alleen daarom moet je hem al kopen, maar de kalender op zich vind ik niks aan..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:40

Mwah dat hadden ze idd beter kunnen aanpakken...
Vind het erg goedkoop overkomen...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:40

@elcamino, wil je hem kwijt?? Ik weet nog wel iemand die ik er erg blij mee kan maken en wat andere iemanden die zich er erg aan zouden ergeren, twee keer winst dus }:)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:41

Volgens mij zijn de meeste mannen ook geen paardenmannen en als je niet gewend bent met paarden om te gaan en je moet er ineens een vasthouden o.i.d. dan komt dat soms niet zo natuurlijk over :D.

En daarbij, als het voor Brooks hospital is, lekker belangrijk hoe de mannen er dan bij staan :D.

Het is ook pas de tweede kalender, wie weet kunnen ze met alle opmerkingen én een groter budget, volgend jaar wel nóg meer!!
Laatst bijgewerkt door Sees op 24-11-10 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:44

Ik vind er weinig aan om eerlijk te zeggen. Alleen juni ziet er nog wel lekker uit. :P

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:54

Mwoah, saaie plaatjes. Ik denk dat ze best wat creatievers hadden kunnen bedenken. En ik hoopte stiekem op stoere brede hengsten voor naast de mannen. Dit zijn meer pony's die je overal langs de weg ziet staan, die hoef ik niet zo nodig op mijn kalender.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:57

Haha, mijn broer staat er ook op. Was geloof ik Juni of juli:p
Laatst bijgewerkt door Dagmar_1995 op 24-11-10 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:58

Gaat mijn vent niet zo leuk vinden, dus helaas!
Wel een leuk idee trouwens.

Lijkt me ook wel leuk, pony's en schattige kleine kindertjes.
Voor de moeder die van paardrijden houdt, dat is ook lastig te combineren namelijk.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:19

Leuk idee. Heb hem ook gezien in de winkel. Vind de mannen alleen niet zo stoer. Hadden van mij wel wat ruiger gemogen }>

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:21

Kan hem niet wegdoen, heb hem gekregen van de buurmeisjes als dank dat ze in onze rijbaan rijden, beetje l*llig als ik hem dan weggeef.....jammer weer, haha

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:27

Jullie zijn wel streng hoor dames ;). Er is uiteraard niets mis met opbouwende kritiek maar je moet e.e.a. niet uit het oog verliezen. Het idee is, lees ik in het artikel, als schoolproject begonnen. Dat betekent studentes, dat betekent weinig :$, beperkte middelen en mogelijkheden. Het is 'maar' een schoolproject in 1e instantie, niet een of ander vooraanstaand kunstwerk. En ik kan me zo voorstellen dat met een beperkt budget, de mannen ook niet voor het oprapen liggen. Als je maar genoeg betaalt doet ongetwijfeld iedere man z'n shirt uit maar zonder er iets voor terug te krijgen, zullen dit er een stuk minder zijn denk ik :D. De supersexy, onwijs lekkere mannen zullen dus niet voor het oprapen hebben gelegen denk ik ;).

Wellicht dat ze volgende keer iets kunnen met alle opmerkingen. En als de kalender idd bij de V&D komt te liggen, dan neem ik aan dat er ook wel wat meer doekoe tegenover staat ;).

En ik blijf erbij, alles voor het goede doel :D.

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:37

Leuk idee!! En helemaal goed voor brooks!
Doe mij April maar! Kanp peerd en knappe vent!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:54

vind het idee leuk, maar de kalender is echt een goed voorbeeld van SMAKEN VERSCHILLEN...haha

ik vind geen 1 foto echt mooi....(ook de mannen niet ;-) )
Misschien komt het omdat ik niks heb met halfnaakte mannen en paarden...vind de thema's niet zo mooi samenkomen. ik heb niks tegen halfnaakte mannen hoor ;) maar gewoon meer het samen.

Je kunt zien dat de mannen niks met paarden hebben…geef mij dan maar een sexy comboy op een paard ;)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:30

Ik heb het gevoel dat de mannen zich allemaal niet zo op hun gemak voelen..... Idee is leuk, de uitvoering vind ik helaas wat minder. :o

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:31

Ligt ie in de winkel?
Ik ben wel benieuwd eigenlijk :P

mpijnappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:33

Wat leuk dat jullie allemaal reageren op de kalender! En inderdaad smaken verschillen :)
Het was een hele klus om geschikte mannen te vinden, naar ons idee was dit redelijk gelukt. Aan de meningen van jullie te zien mag er dus wel het een en ander veranderd worden?

Ik stel voor dat jullie wat mannen voordragen om de eventuele volgende kalender nog beter te maken!

Voor info en bestellen kun je terecht op horseandhunk.nl. Daar zie je ook de verkooppunten.

Mannen kun je voorstellen op email adres info@horseandhunk.nl

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:37

Waarom allemaal die blote bovenlijffies?! :(:)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:45

Wat een leuk idee, ze zijn niet allemaal mijn type maarja :D
april kijk wel wat bang :+ en juli is wat bleekjes (en dat voor een zomermaand)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:46

Geweldig!
Maar ik had liever vrouwen gezien :)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:48

geweldig idee :) succes met de nieuwe voor 2012

nou frank maak jij een vrouwenkalender ?