'Boer zkt vrouw'-boer aangeklaagd wegens mishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

'Boer zkt vrouw'-boer aangeklaagd wegens mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 17:58

www.showbizzsite.be / www.clint.be / Nieuwsredactie / www.nieuwsblad.be / www.gaia.be

Boer Stijn, een van de vijf kandidaten van de laatste reeks 'Boer zkt vrouw' in België, wordt door dierenrechtenorganisatie Gaia beschuldigd van dierenmishandeling. Hij runt een groot bedrijf, met meer dan 200 paarden te Meerdonk en ging in het programma op zoek naar 'een intelligente vrouw die zijn paardenpassie begrijpt'.

Maar liefst drie Vlaamse weekbladen pakken deze week uit met nieuws over boer Stijn. "Gaia klaagt boer Stijn aan!" bloklettert Story. De paarden van boer Stijn zouden tijdens de veejaarmarkt van Sint-Lievens-Houtem mishandeld zijn, althans volgens Michel Vandenbosch van Gaia.

Waarnemers van Gaia zouden gezien hebben dat één van de medewerkers van Stijn een paard mishandelde maar Stijn reageert met de melding dat hij daar niets van gezien heeft. Stijn twijfelt er bovendien sterk aan dat één van zijn medewerkers dat zou doen want dat maakt een paard alleen maar zenuwachtig en een paard dat nerveus is, krijg je gewoon niet verkocht. En Stijn haalde nog een derde argument aan, "Michel beweerde dat het ging om een man met zwart haar en een blauwe stofjas. Dat kan geen van mijn medewerkers geweest zijn. Zij dragen namelijk een zwarte stofjas met de naam van mijn bedrijf op".

Michel Vandenbosch blijft echter bij zijn standpunt en beweert dat dit niet de eerste keer is dat Stijns' naam voorkomt in een dossier over paardenmishandeling. "Pony’s en paarden staan veel te dicht naast elkaar. In 2007 bracht Stijn een drachtige ezel naar de markt, wat strikt verboden is. Hij kwam ook eens met een veel te zwaar geladen vrachtwagen. En nu de stampen weer”, aldus Vandenbosch in Dag Allemaal.

Boer Stijn is niet opgezet met de beschuldigingen. “Die Vandebosch is gestoord”, reageert Stijn. “Ik ben nu het slachtoffer van mijn bekendheid, Gaia gebruikt gewoon mijn naam om in de belangstelling te komen. Hij heeft geluk dat ik geen tijd heb om klacht tegen hém in te dienen.”

Steun voor boer Stijn kwam uit een onverwachte hoek, namelijk Frederik, de uitverkorene van boerin Martine uit het laatste seizoen, die ook aanwezig was op de jaarmarkt. Hij is ervan overtuigd dat Stijn werd gezocht, door zijn bekendheid. “Voor die activisten zijn alle middelen goed om in de aandacht te komen. Ze willen niet begrijpen dat je een boerenpaard al eens een duw moet geven om het in beweging te krijgen”, besloot hij nog.

Op de website van Gaia staat een verslag met alle vastgestelde mishandelingen op de jaarmarkt in Sint-Lievens-Houtem.
Klik hier om het te lezen.

Verwant artikel:
[VN] Handelaren van veejaarmarkt St. Lievens Houtem aangeklaagd

Lauratje_88

Re: 'Boer zkt vrouw'-boer aangeklaagd wegens mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:05

Gaia durft al eens te overdrijven en Vandenbosch is zijn geloofwaardigheid al lang kwijt.
Ze hebben wel al enkele dingen goed gedaan natuurlijk en ik was niet bij die markt bij dus daar zeg ik dan maar niets over.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:14

Aléhup, nog eens een actietje van Gaia ^--

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:24

Moet Gaia geen concrete bewijzen hebben voordat ze hem aanklagen?

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:26

Tijd voor "Boer zoekt advocaat" :+

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:28

Tafje schreef:

_O-

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:34

Wat een onzin.
Ik ken Stijn al lang, en die mishandelt echt geen paarden. Weer een manier van Gaia om de kranten te halen...

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:35

Tafje schreef:

:')

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:40

Als gaia voor iets goed is is het om hun zakken te vullen.
Allez michel zal content zijn,hij heeft weer belangstelling.
Brrrrrrrrrr als ik de naam gaia al hoor donderd het al in de hel van de vele leugens en propaganda.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:46

Whoppa, weer een idiote actie van Gaia, zo blijven doordoen jonges, misschien dat ooit heel België gaat zien dat het een bende idioten is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:51

jee...200 paarden?
Wat een nachtmerrie...

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:54

Dat dierenrechtenverenigingen zich eens laten zien waar het nodig is, waar geen media aanwezig is, maar waar wel mishandelde dieren aanwezig zijn. Er zijn personen die heel veel om dieren geven maar die nooit op een markt zijn, zij kunnen het leed van die dieren niet aan, zij zijn te emotioneel kwetsbaar, zij vechten liever achter de schermen, zij krijgen ook geen geld, zij vragen geen geld, zij vragen geen erfenissen, maar zij werken voor de dieren uit liefde. Het zijn allemaal VZW's, zij vragen altijd om lid te worden, zij worden enorm gesteund door mensen die het goed menen met te dieren, maar die in hun leven nog geen echter dierenvriend-helper ontmoet hebben.
Laatst bijgewerkt door Adri op 23-11-10 18:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:54

Ik ken Stijn al ontzettend lang en ook de jongens die bij hem lopen. Nou echt niet dat zij de paarden en pony's mishandelen!

Stijn heeft naast de paardenhandel ook een paardenmelkerij, zodoende dat er veel paarden en pony's staan.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:57

Heeft ze ook bewijs dat er te zien is dat hij die dieren zou mishandelen (als dat al zo is) ik kan nergens vinden dat er een dier er slecht uit ziet

Hier in de regio staat een paardenmelkerij met naar mijn weten 500 paarden. en die staan er allemaal prima bij. Waar ik mijn pony huur hebben ze 140 pony's/paarden staan. Zien er ook super uit en zijn allemaal veel in de hand geweest. Dus dat wil niet veel zeggen.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:25

Whoehahaha!!!!
Wie gaat dat programma presenteren: moszkowicz ?? :P

Tafje schreef:

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:23

Pfff... wat een onzin! Weer een actie van Gaia om in de belangstelling te komen!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:24

Wilde net zeggen, die actie op de veemarkt is niet super, maar als het heelmaal niet een van zijn medewerkers was...wat dan? En hoe zien de paarden eruit? Zijn ze mager/angstig/nerveus/etc?
Alleen maar omdat hij nu "bekend" is, wordt het zo opgeblazen, waarschijnlijk.

Claudia95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:38

Tafje schreef:

Whaha geniaal _O-

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:16

Dit heeft een paar dagen terug ook al in de krant gestaan. Geloof dat hij toen toegaf de paarden op de markt wel eens een tik of schop te geven. Maar hoe en wat juist daar ga ik me niet over uit laten. Gezien ik niet meer weet wat er exact geschreven stond in dat artikel.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:28

Ja, maar hoeveel mensen geven hun paard wel een een tik? Volgens mij zijn dat er heel wat.

Ikzelf ook hoor, als een paard me bijt, krijgt hij toch wel een tik. En als hij niet loopt, krijgt hij echt wel een klap op zijn kont. Niet hard hoor, maar gewon om het idee dattie ff moet gaan lopen. En ja, je zal maar net bekend zijn, dan ben je gelijk de sjaak en mishandel je je dier :j

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:35

Joscaa schreef:
Ja, maar hoeveel mensen geven hun paard wel een een tik? Volgens mij zijn dat er heel wat.

Ikzelf ook hoor, als een paard me bijt, krijgt hij toch wel een tik. En als hij niet loopt, krijgt hij echt wel een klap op zijn kont. Niet hard hoor, maar gewon om het idee dattie ff moet gaan lopen. En ja, je zal maar net bekend zijn, dan ben je gelijk de sjaak en mishandel je je dier :j

dat weet ik dus niet. Kan wel zijn hoor, maar ik was niet daar dus ik heb het niet gezien en kan daar niet over oordelen ( er waren trouwens nog boeren die genoemd zijn niet enkel hij).
Weet dat Gaia graag in het nieuws komt. En ze soms heel snel dierenmishandeling roepen. Het komt juist harder in het nieuws omdat hij bekend is dat wel, maar dat wil niet zeggen dat hij niks gedaan heeft.
Zal hem het voordeel van de twijfel geven, maarja zoiets weet je nooit zeker.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 07:19

Gaia maakt zich echt keer op keer belachelijk. Het stomme ervan is dat de dingen waar ze wel terecht voor op de bres springen daardoor ook niet meer serieus genomen worden.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 07:33

ze hebben een aantal goeie acties gehad vind ik, maar die met-de-vinger-wijzerij maakt hun geloofwaardigheid niet beter...
ik geef eerlijk toe dat mijn paarden ook wel al eens een emmer voer naar hun hoofd heb geslingerd... waarom? omdat die jonge groene merrie van mij het (toen ze net bij me was) in haar hoofd haalde om de emmers uit mijn handen te komen trappen. als Gaia daar iets op tegen heeft, dan wil ik wel eens een medewerker van hun met emmers voer een weide met een stuk of 10 paarden van alle leeftijden in sturen.

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 07:39

Tafje schreef:

:') _O-

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 08:29

ik ben geweest, en heb ook bij hem in de stand eens gekeken. Over het algemeen vond ik het slaan en schoppen wel meevallen (op de markt zelf toch), zowel bij de paarden als de koeien. Waarom al die mannen per sé een stok bij willen hebben om hun dieren eens te porren als ze er over praten... beats me, maar echt slaan en schoppen heb ik niet gezien (tijdens de markt in elk geval niet)