Whizashiningwalla BB terug naar eigenaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

Whizashiningwalla BB terug naar eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 15:47

horses.nl

Reiningpaard Whizashiningwalla BB blijft niet bij Anky van Grunsven. In een interview in het magazine NuSport.nl vertelt Van Grunsven dat 'Whizje' binnenkort terugkeert naar zijn eigenaresse Cira Baeck. “Whizashiningwalla is voor een mij een goede leermeester geweest, maar de kenners zeggen dat hij niet genoeg kwaliteiten heeft om ermee door te gaan. Daarom overweeg ik nu zelf een reiningpaard te kopen”, aldus Anky van Grunsven.

Anky van Grunsven rijdt nog een paar wedstrijden met Whizje voordat hij terugkeert naar zijn eigenaresse. “Ik ben blij dat ik hem een jaar lang heb mogen gebruiken, want het is best moeilijk om een paard te kopen dat bij je past. Uiteindelijk was het doel van die mensen om publiciteit te krijgen voor de reiningsport. Nou, dat is gelukt.” Van Grunsven nam namelijk met Whizashiningwalla BB in de discipline reining deel aan de Wereldruiterspelen in Kentucky en veroverde daar individueel de 39e plaats. Deze prestatie leverde de wereldberoemde dressuuramazone enorm veel aandacht van de media op. “Dressuur is mijn vak, mijn ding. Daar ben ik heel goed in en dat kan ik ook goed overbrengen. Ik heb geen idee of ik in reining de beste ga worden. Het is nu een uit de hand gelopen hobby en ik zie het als een uitdaging om mezelf te verbeteren.”

Op de vraag of van Anky van Grunsven nog iets kan worden verwacht in de dressuur en of ze nog deel zal nemen aan de Olympische Spelen in Londen in 2012 kan ze geen concreet antwoord geven. “Ik heb al zes van die evenementen meegemaakt. Zes, hè! Ik vind niet dat je maar onbeperkt mee moet blijven doen. Maar komt er iemand die zegt: ‘Anky, kijk eens, hier heb je een fantastisch paard, wil jij ermee rijden?’ Dan zeg ik geen nee. En als dat niet gebeurt, lig ik daar geen seconde wakker van.”

Als het aan haar partner en bondscoach Sjef Janssen ligt schittert ze wel in de dressuurring in Londen. “Ik vind de nieuwe hobby van Anky prima. Door aan reining te gaan doen, verbetert ze haar balans. Maar als het aan mij ligt gaat ze in Londen op voor haar vierde gouden medaille. Dat zou haar de Nederlandse sporter maken met de meeste olympische deelnames en de meeste olympische medailles.”

marleeniej

Re: Whizashiningwalla BB terug naar eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:50

Mooi stukje van Anky, heerlijk nuchter. Vooral het laatste stukje uit de derde alinea!

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:01

Whiz niet genoeg kwaliteiten? Ik vraag me af welk paard dan wel goed genoeg zal zijn voor haar...

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:01

sans6 schreef:
horses.nl
Maar komt er iemand die zegt: ‘Anky, kijk eens, hier heb je een fantastisch paard, wil jij ermee rijden?’ Dan zeg ik geen nee.

Volgens mij staat er in Duitsland nog wel een redelijke zwarte hengst die een ruiter zoekt :+

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:02

Had eingelijk de naam uit me hoofd geleerd, gaat ie weg! :+
Had dit eigenlijk helemaal niet verwacht.
Ik las trouwens in een interview pas van anky dat ze het zo'n goed paard vond waar ze nog veel van kon leren..

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:03

joelledsr schreef:
sans6 schreef:
horses.nl
Maar komt er iemand die zegt: ‘Anky, kijk eens, hier heb je een fantastisch paard, wil jij ermee rijden?’ Dan zeg ik geen nee.

Volgens mij staat er in Duitsland nog wel een redelijke zwarte hengst die een ruiter zoekt :+

Misschien nodigt ze zo zichzelf uit... ;)

kellyalischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:04

inderdaad hoezo niet genoeg kwaliteiten?? welke kenners zijn dat als ik vragen mag?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:06

joelledsr schreef:
sans6 schreef:
horses.nl

haha! hoe heet ie ook al weer......?

prachtig nuchter stukje inderdaad!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:09

Leuk stukje! Jammer dat hij weggaat! Maar hopelijk vind ze nog een ander leuk paard voor de reining.

En dat laatste stukje van de 3e alinea, werelds!

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:11

Anky wil alleen als ze voor goud kan gaan, en terecht! Als dat met Whizje niet lukt geef ik haar groot gelijk. Vond W trouwens wel een plaatje om te zien.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:13

Lex schreef:
Anky wil alleen als ze voor goud kan gaan, en terecht! Als dat met Whizje niet lukt geef ik haar groot gelijk.

Die snap ik niet, bedoel je dat het alleen om het goud gaat?
Jammer genoeg bij de meeste topsporters wel..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:14

tja, het is makkelijker te zeggen dat het aan het paard ligt dat je niet hoog eindigd als aan ....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:14

spatter schreef:
tja, het is makkelijker te zeggen dat het aan het paard ligt dat je niet hoog eindigd als aan ....

Waar staat dan dat Anky dat heeft gezegd???

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:17

kellyalischa schreef:
inderdaad hoezo niet genoeg kwaliteiten?? welke kenners zijn dat als ik vragen mag?

Zer zitten vast niet op bokt :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:28

Janine1990 schreef:
spatter schreef:

Waar staat dan dat Anky dat heeft gezegd???

Hoe wil je de uitspraak anders interpreteren dat het paard 'niet genoeg kwaliteit heeft'?

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:33

spatter schreef:

Dacht net hetzelfde! :j

Ik bedoel: als het met Whiz niet lukt, gaat 't met geen enkel paard lukken. Zij zegt dat 't aan het paard ligt... tja... De reining ruiters/kenners weten wel beter, denk ik?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:39

sans6 schreef:
horses.nl

“Whizashiningwalla is voor een mij een goede leermeester geweest, maar de kenners zeggen dat hij niet genoeg kwaliteiten heeft om ermee door te gaan. Daarom overweeg ik nu zelf een reiningpaard te kopen”, aldus Anky van Grunsven.

Tja; ik vat dit op als: dat ze graag verder wil en dat kenners haar hebben geadviseerd om dan een ander paard te zoeken. Volgens mij zegt ze dit inderdaad niet zelf, maar is het een advies van anderen aan haar.
Joh, wie weet hoe ver ze komt met meer ervaring en meer training :)

Maar goed; ik ben ook niet gek :+ en ik ben wel heel erg benieuwd of WHiz nog uitgebracht gaat worden onder iemand anders. En hoe Whiz dan zal gaan presteren...!

Maar goed: dit artikel is vast een een quote zonder context en alles wat in de kranten staat is waar :D
Whiz is terug naar de eigenaar, volgens mij kan er niet echt meer concreets uit dit bericht gehaald worden.

edits; ik kan niet typen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:50

Thanks Rumpleteaser, dat is inderdaad ook hoe ik het opvat!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:55

Je hoeft me niet te bedanken hoor... :D
Ik snap daarnaast namelijk ook heel goed wat Spatter en Jaycee bedoelen ;)
Dit is gewoon hoe ik iets lees (altijd lastig communiceren met dat internet)
Wie zouden de kenners zijn die haar dat advies gegeven hebben?

Vind het wel een leuke 'test': eens kijken hoe Whiz het gaat doen met een ander.
En hoe Anky het gaat doen met een nieuw, eigen (?) paard!
Iemand enig idee trouwens wat er met Whiz gaat gebeuren?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:03

Whiz gaat gewoon terug naar Cira nog wat van wat mij lijkt... Er stond ook in een artikel dat Anky Whiz eerst drie maanden mocht gebruiken, dit is uiteindelijk 15/16 maanden geworden dan...

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:13

Rumpleteaser schreef:
Je hoeft me niet te bedanken hoor... :D
Ik snap daarnaast namelijk ook heel goed wat Spatter en Jaycee bedoelen ;)
Dit is gewoon hoe ik iets lees (altijd lastig communiceren met dat internet)
Wie zouden de kenners zijn die haar dat advies gegeven hebben?

Vind het wel een leuke 'test': eens kijken hoe Whiz het gaat doen met een ander.
En hoe Anky het gaat doen met een nieuw, eigen (?) paard!
Iemand enig idee trouwens wat er met Whiz gaat gebeuren?

Whiz heeft al heel goed gepresteerd met Cira. Hij gaat waarschijnlijk gewoon terug naar haar, tot hij verkocht is.
Ik ben ook wel benieuwd welk dan het nieuwe paard wordt van Anky en of ze het daar dan ook werkelijk beter mee gaat doen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:00

Vind het in het openbaar uitspreken van niet aanwezige kwaliteiten van een paard eigenlijk not done, als Cira hem nooit wil verkopen, prima maar het dier heeft met een onervaren ruiter zich toch onder de beste 40 van de wereld geschaard, dus denk ik dat Wizz met een ervaren reiningruiter echt wel hoger kan.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:03

Wat is de hoogste plek die Cira met dit paard gehaald heeft?
En valt weer op dat je als je Anky heet, beter maar niks kan zeggen want de zure reacties zijn er weer hoor.
Welke ruiters in nl doen/deden het beter op een Wereldspelen?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:04

bigone schreef:
Vind het in het openbaar uitspreken van niet aanwezige kwaliteiten van een paard eigenlijk not done, als Cira hem nooit wil verkopen, prima maar het dier heeft met een onervaren ruiter zich toch onder de beste 40 van de wereld geschaard, dus denk ik dat Wizz met een ervaren reiningruiter echt wel hoger kan.

Een onervaren ruiter...?????? Zoveel verschilt western rijden nou ook weer niet van gewoon dressuur hoor.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:04

CharleyT schreef:
Welke ruiters in nl doen/deden het beter op een Wereldspelen?

Rieky Young bv ;)