Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janine1990 schreef:Zet er toch altijd mijn vraagtekens bij, zijn zoveel mensen die markten zielugh vinden, en dan van alles er maar bij verzinnen.
Zeg niet dat het in dit geval zo is, maar men is zo poezelig geworden in de laatste jaren als het om paarden gaat....
Foryourneeds schreef:als je de beelden hebt gezien van enkele jaren geleden in Anderlecht (naar waar hier verwezen wordt), dan zou je snappen waarom dat zo erg was. Dat was niet gewoon even een harde hand om de dieren op te laden, maar koeien met gebroken poten die ze met zo'n elektroschock-dingetje probeerden te laden.
Dat waren echt allemaal mishandelde dieren, die overal bloedden, tot en met gebroken ledematen aan toe.
Dus dit is niet verzonnen, noch overdreven
Als ik dat filmpje zie, zit ik zeker weten met tranen in de ogen. En ik denk met mij vele marktgangers, die er graag een pony of paard verkopen of kopen. Want inderdaad, dát hoort niet...
Tieneke schreef:Die filmpjes staan trouwens openbaar op YT, voor geïnteresseerden. Die beelden zijn totaal schrijnend, diep- en dieptriest...
Het gat tussen "niet poezlig omgaan" en wat er op die beelden te zien is, is immens groot.
Heb indertijd (denk ik, kan het me niet herinneren) niets meegekregen over dergelijke filmpjes... Siesz52 schreef:Ik ben er ook geweest en wat me opviel (vrijdagmiddag was het) was dat de paarden en paardjes er behoorlijk goed bijstonden: overdekt en op een aardig laagje stro. Hoe het er in Hedel of Zuid-Laren aantoe gaat, weet ik niet.
Mienky_23 schreef:
Siesz52 schreef:@Janine1900: vrijdagmiddag begon het daar in Sint-Lievens-Houtem ook weer te regenen - waar even later België aanzienlijke wateroverlast door gekregen heeft. Ik was blij te zien dat de paarden overdekt stonden.
Maar als je sowieso al gaat gruwelen bij het idee dat paarden in stands staan (wat ik niet doe, want ik heb gezien hoe het op de EEPM in Eindhoven is), is zo'n paardenmarkt niks voor je. Het blijft echter een zielugh gezicht om al die paarden en paardjes vastgebonden te zien staan aan een hekwerkje. Misschien moesten we maar helemaal ophouden met dit soort paardenmarken. We hebben toch internet?