Z-proef in kleine rijbaan geen winstpunt meer waard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
agee

Berichten: 769
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:50

lucifertje schreef:
agee schreef:
Volgens mij heeft heel de kring Limburg-Noord geen enkele 20x60 binnen-manege. Ben benieuwd waar ze de selecties gaan verrijden.
Blij dat ik geen Z rijd, moet je altijd ver weg.....


Helden heeft binnen een 20x60 baan, evenals Belfeld. Al weet ik niet of dit net binnen of buiten noord valt ;)


Helden en Belfeld vallen helaas niet (meer) in kring Noord-Limburg maar in kring Midden-Limburg.

Volgens mij zijn de organisaties ook niet zo blij met deze regels. Die zien toch al niet zo veel Z-combinaties op hun wedstrijden, en dit worden er zo zeker niet meer. Vraag mij ook af of deze maatregel vooraf met de leden (ruiters en vereniging) is besproken.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:51

ja dat de jury maar 1 proef mag beoordelen is ook een plan. Dus dan krijg je 3 mogelijkheden:
1) je mag maar 1 proef rijden
2) er wordt een jury geregeld die alles mag beoordelen en die zit er 's ochtends waarbij iedereen een proef rijdt, daarna zet iedereen zijn paard weer op de trailer en wacht op de middagjury waarbij iedereen ook 1 proef rijdt
of 3) je nodigt 2 jury's uit die om de beurt voor 4 (of net wat meer) proeven in het juryhok mogen zitten en dan wissel je ze weer om, starten diezelfde 4 weer bij de andere jury enz.

Zonnetje81
Berichten: 18695
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:51

KarinvdM schreef:
Lijkt me sterk Zonnetje, ik heb zowel Z1 als Z2 in 20x40 gereden, maar 20x40 vind ik met de korte lijnen en snel opeenvolgende onderdelen best lastig.

Mogen de jury's volgend jaar nog maar 1 proef beoordelen? Dan wordt het 2 proeven rijden op locaties met 1 rijhal waarbij je om en om start dus ook om zeep geholpen??



Wat lijkt je sterk? Ik snap em niet :D

Zonnetje81
Berichten: 18695
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:52

Joki schreef:
ja dat de jury maar 1 proef mag beoordelen is ook een plan. Dus dan krijg je 3 mogelijkheden:
1) je mag maar 1 proef rijden
2) er wordt een jury geregeld die alles mag beoordelen en die zit er 's ochtends waarbij iedereen een proef rijdt, daarna zet iedereen zijn paard weer op de trailer en wacht op de middagjury waarbij iedereen ook 1 proef rijdt
of 3) je nodigt 2 jury's uit die om de beurt voor 4 (of net wat meer) proeven in het juryhok mogen zitten en dan wissel je ze weer om, starten diezelfde 4 weer bij de andere jury enz.



Ik denk dat het 1 of 2 gaat worden en voor 2 zal er weinig animo zijn... ik iig niet :D

TJolieke
Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Noord Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:53

lucifertje schreef:
agee schreef:
Volgens mij heeft heel de kring Limburg-Noord geen enkele 20x60 binnen-manege. Ben benieuwd waar ze de selecties gaan verrijden.
Blij dat ik geen Z rijd, moet je altijd ver weg.....


Helden heeft binnen een 20x60 baan, evenals Belfeld. Al weet ik niet of dit net binnen of buiten noord valt ;)


Ook Weert heeft een 20x60 baan. Helaas voor Limburg-Noord horen deze drie verenigingen allemaal bij Limburg-Midden. Alleen de wedstrijd in Helden op 4-5 december geldt tevens als selectie voor Limburg-Noord

Nic_Urani

Berichten: 191
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Schoonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:53

Nou lekker... kan ik niet meer op mn eigen vereniging starten... moet ik altijd weg met de trailer! Terwijl ik zelf niet met de trailer kan rijden... :( Wat een idiote regel zeg!!!

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:56

Zonnetje81 schreef:
Joki schreef:
ja dat de jury maar 1 proef mag beoordelen is ook een plan. Dus dan krijg je 3 mogelijkheden:
1) je mag maar 1 proef rijden
2) er wordt een jury geregeld die alles mag beoordelen en die zit er 's ochtends waarbij iedereen een proef rijdt, daarna zet iedereen zijn paard weer op de trailer en wacht op de middagjury waarbij iedereen ook 1 proef rijdt
of 3) je nodigt 2 jury's uit die om de beurt voor 4 (of net wat meer) proeven in het juryhok mogen zitten en dan wissel je ze weer om, starten diezelfde 4 weer bij de andere jury enz.



Ik denk dat het 1 of 2 gaat worden en voor 2 zal er weinig animo zijn... ik iig niet :D


Bij een vereniging bij mij in de buurt denken ze aan optie 3, maar ze weten niet of ze genoeg juryleden zo gek krijgen om iedere 4 proeven de trap op en af te lopen.

Ik vind alle 3 de opties totaal overbodig wat is het probleem van 2 proeven bij 1 jury. Als je 2x een sinterklaas hebt, heb je geluk en als je 2x iets hebt wat je minder bevalt dan heb je pech. En meestal heb je geen van deze uitersten dus zie ik het enorme probleem niet

Zonnetje81
Berichten: 18695
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Z-proef in kleine rijbaan geen winstpunt meer waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:00

Tja, je moet 2 jurys laten komen waar er normaal 1tje zit en dus dubbel betalen. En ik vraag me af hoeveel jury's er zo gek zijn om de helft vd tijd uit hun neus te gaan zitten eten..

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:04

Deze regel gaat naar mijn gevoel wel betekenen dat je nogmaar 1 proef kan rijden, anders kunnen er helemaal maar weinig deelnemers starten..

Hier in de buurt zijn er helemaal bijna geen concoursen war je binnen 2 proefjes kan rijden.

germie

Berichten: 26063
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Z-proef in kleine rijbaan geen winstpunt meer waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:07

Dus Z in een 20 bij 40 baan wordt gewoon oefendressuur? geen winst, geen verlies, en je hoeft niet HC te starten.. Handig als je een keer wilt oefenen. Maar zijn er dan nog wel ruiters die hier willen starten?

Zonnetje81
Berichten: 18695
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Z-proef in kleine rijbaan geen winstpunt meer waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:08

Maar dan HC met kans op prijs :)

vanessakusje
Berichten: 919
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Zwammerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:08

Weet je waarom ik de regel ook niet zo erg vind: zomers mag je ook alleen maar 20x60 rijden. Waarom dan in de winter niet?

Ik denk dat we er niet slechter van worden. (behalve dan dat er minder op sommige plaatsen kan worden egstart) Ik denk zeker dat deze regel er wel blijft. Ik vind t ook absurt dat er bij ons net als wat ik eerder aangaf selecties worden gereden 20x40 en dan de kampioenschappen 20x60. Maakt t mijn inziens alleen maar moeilijker.

Maar ja dat de winstpunten niet meer tellen vind ik wel een drastische regel. Dan hoef je ook geen wedstrijden te starten 20x40 denk ik.

vanessakusje
Berichten: 919
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Zwammerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:09

trisca schreef:
Deze regel gaat naar mijn gevoel wel betekenen dat je nogmaar 1 proef kan rijden, anders kunnen er helemaal maar weinig deelnemers starten..

Hier in de buurt zijn er helemaal bijna geen concoursen war je binnen 2 proefjes kan rijden.


Dat is best erg! Ik zou mijn paard echt niet zadelen voor maar 1 proef. Echter als t niet anders kan??!

Zonnetje81
Berichten: 18695
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:10

Toch blijf ik ondanks dat ik het gewoon geen handige regel vindt erbij dat het toch geen drol uitmaakt of je nou 11 of 30 wp rijdt? Als je de 10 bent gepasseerd dan voel je toch niet of je er 11 of 30 hebt?? Of kicken mensen op dat cijfertje op hun startcoupon? Ik probeer er wel altijd bij te rijden bij de prijzen...


Wat is de toegevoegde waarde van een tellende WP als je geen prijs hebt en Z2 startgerechtigd bent...?? Ik zie die niet dus ik zou weldegelijk 20x40 starten :D

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:11

ben benieuwd wat er met het inschrijfgeld gaat gebeuren van de accomodaties die ondanks hun 20x 40 bak toch een z rubriek willen hebben..

Willen ze trouwens de proeven wel weer 3 maanden laten rijden of weer 1 maand?

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:14

vanessakusje schreef:
Weet je waarom ik de regel ook niet zo erg vind: zomers mag je ook alleen maar 20x60 rijden. Waarom dan in de winter niet?

Outdoor is een 20x60 ring op veel meer terreinen te verwezenlijken denk ik.
Indoor ben je aangewezen op bestaande grote rijhallen, een 20x40-bak kun je immers niet omtoveren. Dat is dus een complicerende factor.

Zonnetje81
Berichten: 18695
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:15

Ja ik ben het puur niet eens met de regel omdat het zorgt dat veel locaties geen wedstrijden meer regelen omdat ze bang zijn dat er toch niemand komt. Hopelijk gaan een paar 20x40 locaties het wel aandurven en uittesten :D

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Z-proef in kleine rijbaan geen winstpunt meer waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:23

Ik zou wel voor de binnenbakangst gebruik maken van de oefenproeven in een 20x40 in de Z1.. Maar als je een paard hebt wat andere problemen heeft (bijv impuls), is het niet handig om te oefenen in zo'n kleine baan als je je echte proef in een grote baan moet rijden.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:24

Zonnetje81 schreef:
Ja ik ben het puur niet eens met de regel omdat het zorgt dat veel locaties geen wedstrijden meer regelen omdat ze bang zijn dat er toch niemand komt. Hopelijk gaan een paar 20x40 locaties het wel aandurven en uittesten :D


denk dat dat er maar heel weinig zullen zijn. In mijn regio beschouwen de verenigingen met 20 x 40 banen de Z als verloren

Zonnetje81
Berichten: 18695
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Z-proef in kleine rijbaan geen winstpunt meer waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:25

Ja tot nu hoor ik ook geen 20x40 baan die het gaat aandurven...

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:27

vanessakusje schreef:
trisca schreef:
Deze regel gaat naar mijn gevoel wel betekenen dat je nogmaar 1 proef kan rijden, anders kunnen er helemaal maar weinig deelnemers starten..

Hier in de buurt zijn er helemaal bijna geen concoursen war je binnen 2 proefjes kan rijden.


Dat is best erg! Ik zou mijn paard echt niet zadelen voor maar 1 proef. Echter als t niet anders kan??!



Hebben jullie zoveel concoursen waar dat kan dan? Ik heb het zelf nog maar 1 keer meegemaakt dat ik 2 proeven kon rijden :o Volgens mij heb je hier in de buurt (1 uur rijden max) maar 2/3 locaties die dat doen.

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Z-proef in kleine rijbaan geen winstpunt meer waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:29

Hier starten we ALTIJD 2 proeven.. Hoogstens als er bij een selectiewedstrijd voor de kampioenschappen te veel aanmeldingen zijn, en zelfs dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:30

bij mij zijn alle concoursen binnen 40 minuten rijden op 1 na (en die twijfelt nog om terug te gaan naar 2 proeven) concoursen waar je 2 proeven kan rijden. Tenzij het selecties zijn, dan mag je er maar 1 starten

En ik moet zeggen als je dat gewend bent, kom ik voor 1 proef ook mijn bed niet meer uit.

Zonnetje81
Berichten: 18695
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:30

Vroeger kon het bij ons ook niet, dat was vroeger alleen bij de NBVR wedstrijden of NPC. Maar tegenwoordig zijn er wel meer locaties die dat doen maar echt niet ALLEMAAL. Meer de voormalige NBVR organisaties :+

Ik vind 2 niet altijd fijn.
- te vermoeiend
- hoelang moet je losrijden? (te kort voor proef 1 of te lang voor proef 2 :+)
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 17-11-10 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:30

Bij ons in ZH kan je haast altijd twee proeven rijden gelukkig. Ook zijn er hier genoeg 20*60 indoor locaties.
Al zal je vroeg moeten zijn met inschrijvn, want die zullen nu wel snel vol zitten.