Fokker krijgt in beslag genomen paarden terug *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Fokker krijgt in beslag genomen paarden terug *video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 17:52

Nieuwsredactie / www.bndestem.nl

Paardenfokkerij Morning Stables uit Hulten heeft zijn paarden weer terug. De AID haalde de dieren in mei van dit jaar weg omdat ze zouden worden verwaarloosd. Volgens de rechter is er sprake van een procedurefout.

In mei stond de Algemene Inspectie Dienst volgens de eigenaar plotseling zonder enig waarschuwen op de stoep. Negentien paarden werden er in beslag genomen. Een van de dieren is na de beslagname overleden, volgens de fokker is het overlijden van het paard de schuld van de AID. Nog niet alle paarden zijn terug in Hulten omdat enkelen een ringworminfectie hebben opgelopen. Zij moeten eerst worden behandeld.

De AID wilde geen reactie geven op de uitspraak van de rechter en de beschuldigingen van de fokker. De AID wil dat de fokker voor het verblijf van de paarden gaat betalen, maar deze is het er niet mee eens en wil dit aanvechten voor de rechter.

Verwante artikelen:

[VN] AID neemt paarden in beslag in Tilburg *update filmpje*
[VN] Paard raakt gewond tijdens inbeslagname van de AID

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:01

Een procedurefout wil nog niet zeggen dat de AID fout zat. Neem aan dat beide partijen nu zullen moeten aantonen wie wel/niet fout zat mbt dat overleden paard. Dat de eigenaar zijn paarden terug krijgt wil nog niet zeggen dat er geen proces-verbaal wordt opgemaakt.

timokyana

Re: Fokker krijgt in beslag genomen paarden terug *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:02

ik heb het filmpje bekeken van het paard dat gewond raakte, is dit het dier wat is afgemaakt?

ik vind het vreselijk om te zien,ze stonden erbij en keken erna,belachelijk!!!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:09

timokyana schreef:
ik heb het filmpje bekeken van het paard dat gewond raakte, is dit het dier wat is afgemaakt?

Er staat niet bij dat het dát paard is. Igg 1 van de 19, en wiens fout dat is, zal moeten blijken.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:13

Bravura schreef:
timokyana schreef:

Er staat niet bij dat het dát paard is. Igg 1 van de 19, en wiens fout dat is, zal moeten blijken.

Ergens anders heeft dacht ik wel gestaan dat het paard wat gewond raakt uiteindelijk afgemaakt is.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:16

Sorry maar hoe ze doen van "sportpaarden" ect ect, vind ik deze dieren in mijn ogen inderdaad niet echt verzorgd overkomen. ze zijn er niet héél erg aan toe, er zijn altijd ergere gevallen, maar vind dit toch niet juist in mijn ogen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:20

Ik dacht idd ook dat het bekend is gemaakt dat het dat paard was wat is afgemaakt.

Bizar dat de paarden nu alsnog terug zijn, de hele actie van toen heeft dus geen zin gehad.
Vond het zowiezo al een belachelijke gang van zaken toen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:21

Woest schreef:
Sorry maar hoe ze doen van "sportpaarden" ect ect, vind ik deze dieren in mijn ogen inderdaad niet echt verzorgd overkomen. ze zijn er niet héél erg aan toe, er zijn altijd ergere gevallen, maar vind dit toch niet juist in mijn ogen.

Het waren ook jonge paarden, enters en twenters. Ze doelen met sportpaarden op de paarden die daar ook op stal staan.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:21

Woest schreef:

Hier ben ik het wel mee eens, ze zijn op sommige beelden duidelijk te mager, maar het kan nog veel erger! Ben erg benieuwd hoe deze zaak gaat eindigen!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:22

Woest schreef:

het zijn jonge paarden, vind ze zeker niet dik, maar verwaarloosd vind ik een heel ander begrip.
de AID heeft z ogen hopelijk wel geopend na dit 'geval'.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:23

Misschien is het paard gewoon op natuurlijke wijze overleden. Dat kan als ie 19 is. Wel weer tekenend dat die paarden gras eten uit de goot. Misschien een bult hooi de oplossing?. Ik vind de paarden er nu wel beter uitzien.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:26

piecon schreef:
Misschien is het paard gewoon op natuurlijke wijze overleden. Dat kan als ie 19 is. Wel weer tekenend dat die paarden gras eten uit de goot. Misschien een bult hooi de oplossing?. Ik vind de paarden er nu wel beter uitzien.

Als hij 19 is? De paarden die nu het gras uit de goot eten zijn volgens mij niet dat paarden waar het omgaat.

Overigens mijn paard eet ook gras uit alle hoeken en gaten terwijl hij wel gewoon volop hooi en eten krijgt, wil dus niet alles zeggen.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 12-11-10 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:26

Waar is het 19e paard aan overleden?
Toen met dat ongeval met het laden en de hekken toen de AID ze kwam ophalen?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:27

Rozanne schreef:
Waar is het 19e paard aan overleden?
Toen met dat ongeval met het laden en de hekken toen de AID ze kwam ophalen?

Ja was een slagaderlijke bloeding en als ik het me goed kan herinneren zijn er complicaties bijgekomen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:28

het paard is geen 19 :+\\vind het toch wel kwalijk dat dit beestje dan inderdaad zo aan zijn eind heeft moeten komen.
waarom greep niemand in??

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:30

timokyana schreef:
het paard is geen 19 :+\\vind het toch wel kwalijk dat dit beestje dan inderdaad zo aan zijn eind heeft moeten komen.

De mensen van de stal wilde ingrijpen maar mochten niets doen door de AID en de AID stond erbij en keer ernaar.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:35

timokyana schreef:

Ik bedoel gewoon het 'nummer' 19 paard.
Er waren toch eerst 19 paarden en nu 18?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:38

het sloeg op de post van piecon ;-)

heftig hoor!
Is dit niet nader onderzocht?helemaal na 'bewijs 'op zo'n filmpje.
Zou zeggen dat de media er toch meer aandacht aan schenkt..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:39

"De AID wil dat de fokker voor het verblijf van de paarden gaat betalen, maar deze is het er niet mee eens en wil dit aanvechten voor de rechter. "

Dat vind ik wel van de zotte. Nemen ze je paarden in beslag en dan zou je hun verblijf elders ook nog moeten betalen :=

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:43

Urielle schreef:
"De AID wil dat de fokker voor het verblijf van de paarden gaat betalen, maar deze is het er niet mee eens en wil dit aanvechten voor de rechter. "

Dat vind ik wel van de zotte. Nemen ze je paarden in beslag en dan zou je hun verblijf elders ook nog moeten betalen :=

En tijdens dat verblijf hebben ze waarschijnlijk ook nog een ringworminfect opgelopen..

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:53

Ik wilde eigenlijk niet reageren maar kan het toch weer niet laten :P

Sinds kort heeft deze eigenaar weer een aantal 'nieuwe' pony's.. (A of B'tjes)

Staan wederom weer met een stuk of 6 op een klein stukje. (zand en een berg bakstenen in het midden)

Ze staan buiten, 24/7.. op zich prima, absoluut, maar geen schuilmogelijkheden en met dit weer geloof ik niet dat er een paard blij wordt om dag en nacht buiten te staan

Ik ga geen oordeel doen over de eigenaar, maar ik was opgelucht toen de paarden opgehaald werden.. en nu krijgt hij ze gewoon terug. Ik hoop dat hij het nu anders aanpakt eerlijk gezegd en dat de pony's iets van een afdak of stalling krijgen.. het ziet er gewoon niet fijn uit..

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:56

easygoing schreef:
Ik dacht idd ook dat het bekend is gemaakt dat het dat paard was wat is afgemaakt.

Bizar dat de paarden nu alsnog terug zijn, de hele actie van toen heeft dus geen zin gehad.

Ik vind inderdaad alle paarden er slecht uitzien.. nou hoeven ze ook echt niet allemaal elke dag gepoetst te worden
maar zulke paarden horen in een wei niet in een paddock en ze zien er allemaal erg mager uit.

Dat het paard gewond is geraakt is natuurlijk niet goed maar kan gebeuren. Ze hebben het dan wel gefilmd
maar ik kan nergens duidelijk uit krijgen hoe dat paard gewond is geraakt ? en ook niet of het 'door' die verwonding
afgemaakt moest worden. Lijkt mij dat een gezond paard met de juiste verzorging er wel weer boven op komt na een snee..
Maarja dan weet ik verder ook niet of het nog wat aangetast heeft in de voet maar lijkt me niet.

Ik vind het een raar verhaal.. en misschien heeft de AID verkeerd gehandeld ik vind dat die fokkerij ook
niet echt lekker bezig is, zou er nog voor geen goud een paard kopen .. en anders is het uit medelijden ...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:00

http://www.youtube.com/watch?v=phGv4N3V ... re=channel
Hier dat filmpje.. vind het naar hoe ie er eerst bijligt! Gadverdamme!
Eerlijk gezegd vind ik ze er ook niet zo slecht uitzien, ze zijn wat schraal maar dat zijn die jonge dieren wel vaker. Ze zien er niet mishandeld uit.
Mijn paard ziet er na een dagje in de bak (nu heel veel modder) ook niet uit, alsof ie weken niet gepoetst is (hoewel wel goed gevoed ;-)).
Ik ken de stal niet.. kan er dus niet over oordelen maar hoe de AID hier handelt kan ik niet waarderen!!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:08

Shanedow schreef:
easygoing schreef:

Ik vind inderdaad alle paarden er slecht uitzien.. nou hoeven ze ook echt niet allemaal elke dag gepoetst te worden
maar zulke paarden horen in een wei niet in een paddock en ze zien er allemaal erg mager uit.

Dat het paard gewond is geraakt is natuurlijk niet goed maar kan gebeuren. Ze hebben het dan wel gefilmd
maar ik kan nergens duidelijk uit krijgen hoe dat paard gewond is geraakt ? en ook niet of het 'door' die verwonding
afgemaakt moest worden. Lijkt mij dat een gezond paard met de juiste verzorging er wel weer boven op komt na een snee..
Maarja dan weet ik verder ook niet of het nog wat aangetast heeft in de voet maar lijkt me niet.

Ik vind het een raar verhaal.. en misschien heeft de AID verkeerd gehandeld ik vind dat die fokkerij ook
niet echt lekker bezig is, zou er nog voor geen goud een paard kopen .. en anders is het uit medelijden ...

De discussie of de AID gelijk heeft over de inbeslagname of niet is allang gevoerd hier op bokt.
Alleen de manier waarop de AID gehandeld heeft toen der tijd snap ik nog steeds niet.
Het was niet zomaar een snee dat kon elke pummel zien dus ook de AID en er had direct een behandeling gestart moeten worden.Deze mensen zouden er toch voor opgeleid moeten zijn en dan ondernemen ze actie op zo'n domme wijze sorry maar vind dat nog steeds ongelofelijk.

Dat de fokker nu nog de kosten voor het verblijf moet betalen is in mijn ogen bespottelijk, de fokker heeft er al een paard aan verloren en er staan er ook nog 2 met ringworm.Je zou toch denken dat dieren bij de AID tot in de puntjes verzorgd worden.

Rambobink je zegt dat je niet de fokker wil veroordelen maar in het vorige topic heb je je al laten horen over de fokker en nu weer, spreek je jezelf daar niet tegen?

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:12

easygoing schreef:
Rambobink je zegt dat je niet de fokker wil veroordelen maar in het vorige topic heb je je al laten horen over de fokker en nu weer, spreek je jezelf daar niet tegen?

klopt, als ik het kon weghalen had ik het gedaan hoor ;)

en ik heb niet gezegd dat ik het er nu mee eens met, dat absoluut niet!

Ik oordeel wel over wat ik zie en daar trek ik mijn conclusie uit, ik weet zeker dat meerdere dat met mij delen als ze het ook konden zien..

Ik zal ook niks zeggen over mishandeling want dat vind ik een erg groot woord, maar om te praten over dierenwelzijn : Dit is geen fijne manier om paarden te houden..

laat ik het daar dan maar op houden ;)