Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Wel mountainbikers toestaan? Zijn die minder belastend voor de natuur dan?
Belachelijk! En het worden mountainbike paden? Ja want een fiets hoort meer in de natuur dan een paard natuurlijk
blue_sky schreef:Alles wordt mijns inziens veroorzaakt door toenemende intolerantie en onbegrip in onze maatschappij. Men wil geen rekening meer met elkaar houden. In het bos hier in de buurt zijn er afgescheiden routes/gebieden voor fietsers, mountainbikers, ruiters, wandelaars en honden. Want o wee als die elkaar tegen komen. Hondeneigenaren en fietsers weten niet meer wat te doen als ze een paard tegen komen en wandelaars kunnen niet meer overweg met honden. Hondeneigenaars laten dan weer hun honden los zonder dat die onder appel staan of zijn zelf in geen velden of wegen meer te bekennen.
Op de lange termijn is dit natuurlijk geen oplossing in onze kleine landjes. Opvoeden die handel zou ik zeggen: ruiters, hondeneigenaren, mountainbikers etc. Als we allemaal een beetje meer rekening met elkaar houden kunnen we weer gewoon gezamelijk van de natuur genieten.
Cayenne schreef:'...willen graag een goede verstandhouding met mederecreanten, begroeten wandelaars altijd, laten joggers voor zodat ze hun ritme niet moeten breken. Dezelfde hoffelijkheid mogen wij overigens niet altijd terug verwachten.'
Hoop dat die actie effect heeft voor ze!
blue_sky schreef:Alles wordt mijns inziens veroorzaakt door toenemende intolerantie en onbegrip in onze maatschappij. Men wil geen rekening meer met elkaar houden. In het bos hier in de buurt zijn er afgescheiden routes/gebieden voor fietsers, mountainbikers, ruiters, wandelaars en honden. Want o wee als die elkaar tegen komen. Hondeneigenaren en fietsers weten niet meer wat te doen als ze een paard tegen komen en wandelaars kunnen niet meer overweg met honden. Hondeneigenaars laten dan weer hun honden los zonder dat die onder appel staan of zijn zelf in geen velden of wegen meer te bekennen.
Op de lange termijn is dit natuurlijk geen oplossing in onze kleine landjes. Opvoeden die handel zou ik zeggen: ruiters, hondeneigenaren, mountainbikers etc. Als we allemaal een beetje meer rekening met elkaar houden kunnen we weer gewoon gezamelijk van de natuur genieten.
Maeve schreef:Goh, daar kunnen ruiters in ons landje nog een puntje aan zuigen dan. IK val soms van verbazing van MIJN paard door het gedrag van de iets asocialere mederuiter en op zulke momenten begrijp ik maar al te goed dat ze ons liever kwijt dan rijk zijn.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het voor geen meter klopt als er geen peerden meer het Peerdsbos in mogenHoop dat die actie effect heeft voor ze!
Ayasha schreef:Maeve schreef:Goh, daar kunnen ruiters in ons landje nog een puntje aan zuigen dan. IK val soms van verbazing van MIJN paard door het gedrag van de iets asocialere mederuiter en op zulke momenten begrijp ik maar al te goed dat ze ons liever kwijt dan rijk zijn.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het voor geen meter klopt als er geen peerden meer het Peerdsbos in mogenHoop dat die actie effect heeft voor ze!
Eerlijk gezegd vind ik dat hier heel goed meevallen, ik lees regelmatig dingen op bokt waar mijn mond van open valt.. Ik ben op de straat nog geen enkele ruiter tegen gekomen die niet even knikte als je afremde ipv tegen 50 voorbij te vliegen. Ook in het bos ben ik nog nooit associaal voorbij gestoken/gepasseerd. Ook niet als wandelaar (ik wandel regelmatig met de hond) en er wordt inderdaad altijd vriendelijk geknikt. Ik zelf knik ook altijd als iemand rustig voorbij komt en naar wandelaars, ga altijd aan de kant voor fietsers/joggers/wandelaars indien nodig en mogelijk...
Maar de gemiddelde mountainbiker die ik tegen kom schreeuwt nog een keer goed als je niet de gracht in springt voor 'm
Ayasha schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat hier heel goed meevallen, ik lees regelmatig dingen op bokt waar mijn mond van open valt.. Ik ben op de straat nog geen enkele ruiter tegen gekomen die niet even knikte als je afremde ipv tegen 50 voorbij te vliegen. Ook in het bos ben ik nog nooit associaal voorbij gestoken/gepasseerd. Ook niet als wandelaar (ik wandel regelmatig met de hond) en er wordt inderdaad altijd vriendelijk geknikt. Ik zelf knik ook altijd als iemand rustig voorbij komt en naar wandelaars, ga altijd aan de kant voor fietsers/joggers/wandelaars indien nodig en mogelijk...
Maar de gemiddelde mountainbiker die ik tegen kom schreeuwt nog een keer goed als je niet de gracht in springt voor 'm
en giechelen.Had ik ook het liefst achter een tak zien haken
Die menen dan ook het "alleenrecht" op de wereld te hebben...tsja maar aan de andere kant ook veel vriendelijke mensen die hun hondje netjes aanlijnen,groeten of rustig met de auto passeren.