Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
leuk interview!miszlisanne schreef:lekker nuchter en geef hem eens ongelijkleuk interview!
hoop dat t 'drama-gebeuren' nu wel een beetje klaar is op bokt na dit interview!
Citaat:Als ik kijk naar Nederland zijn er zeker tien ruiters die capabel zijn om op de Olympische Spelen te rijden. Maar er zijn maar een paar paarden, dus koester je paarden,

Citaat:
Cees Visser, de voormalige eigenaar van Totilas kreeg zijn recht van antwoord in een interview van dressage-news.com. Hieronder vind je het volledige interview, door Ken Braddick en vertaald door de redactie.
Wat waren de omstandigheden die leidden tot de verkoop van Totilas?
'We hadden een bedrag in gedachten en Tosca en ik waren aan het praten en zeiden dat ‘wanneer iemand met zo’n aanbod komt, zou het een perfecte strategie zijn. Het zou absurd zijn voor ons om een paard te houden, met alle bijbehorende risico’s.’ Dit jaar verloren we een van onze paarden door een gebroken been, dus we weten wat het is om afscheid te nemen van een paard.
Om eerlijk te zijn, de prijs was de hoofdreden, en ik wil het lot niet tarten.
We hebben alles meegemaakt met dit paard. Hij is 55 keer in de ring geweest onder de Moorlands vlag en heeft daarvan 53 keer gewonnen. De twee keer dat hij niet wist te winnen was toen hij zichzelf in de weg zat, en Parzival simpelweg het betere paard was. We hebben drie wereldrecords, drie WK gouden medailles, twee Europese gouden medailles en één zilver en de World Cup in Den Bosch.'